Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 29 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #121
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    waar mijn huis woont
    Berichten
    17

    Standaard

    Nou... dan is het óf geen fatsoenlijke basgitaar óf geen basgitaar...
    En met dat bandje waarvoor ik gevraagd ben gaan we toch vooral oldskool punk spelen dus het geluid is niet super belangrijk lijkt me .
    Daarnaast staat bij de gitarist een dikke marshall dus de versterker hoeft niet top te zijn.
    Ik heb gewoon snel een niet te dure basgitaar nodig om te kunnen oefenen en ik zou willen weten of een van die twee basgitaren wat is... Ik kan als ik er beter in word (ook al zal het nooit mijn 'hoofdinstrument' worden) altijd nog een betere kopen.

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammy
    Nou... dan is het óf geen fatsoenlijke basgitaar óf geen basgitaar...
    En met dat bandje waarvoor ik gevraagd ben gaan we toch vooral oldskool punk spelen dus het geluid is niet super belangrijk lijkt me .
    Daarnaast staat bij de gitarist een dikke marshall dus de versterker hoeft niet top te zijn.
    Ik heb gewoon snel een niet te dure basgitaar nodig om te kunnen oefenen en ik zou willen weten of een van die twee basgitaren wat is... Ik kan als ik er beter in word (ook al zal het nooit mijn 'hoofdinstrument' worden) altijd nog een betere kopen.
    Met geluid heeft het weinig te zien. Als je je bas niet geintoneerd krijgt, of dat de actie zo hoog is, dat er een Boeing 747 onderdoor kan vliegen, ga je er nooit met plezier op spelen.

    Aanrades zijn Squier P-bass (staan op mp voor 100€), en zoek dan nog ergens een versterker.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #123
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Je kunt maar een ding tegelijk. Voor 120 euro koop je nog geeneens een fatsoenlijke bas laat staan een versterker erbij. Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
    Dat is niet waar, je kan (met een beetje mazzel en iets geld erbij) een redelijk basje kopen 2ehands.
    Een westone of een fenix of iets in die richting is echt niet slecht en die kan je nog wel is scoren voor een 100 tot 150 euro.
    Voordeel met een nieuwe is dat zo'n ding helemaal uitgewerkt is en je precies krijgt wat je koopt/ziet.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
    Dat is niet waar, je kan (met een beetje mazzel en iets geld erbij) een redelijk basje kopen 2ehands.
    Een westone of een fenix of iets in die richting is echt niet slecht en die kan je nog wel is scoren voor een 100 tot 150 euro.
    Voordeel met een nieuwe is dat zo'n ding helemaal uitgewerkt is en je precies krijgt wat je koopt/ziet.
    Het kan voor 120 euro maar dan moet je veel geluk hebben en ook de juiste eruit pikken want men verkoopt veel zooi. Grote kans dat hij dalijk met een Wehkamp bas zit. Nieuw kun je voor pakweg 200 een leuke bas kopen als je geluk heb er er een aantal probeert maar das ook niet makkelijk. Hij heeft dan ook nog geen versterker dus zal er weinig aan hebben tenzij hij thuis akoustisch elektrisch wil spelen en in de oefenruimte op te versterker. Die kans lijkt me niet zo groot. Ik bedoel gewoon even te zeggen dat je in dit soort dingen prioriteiten moet stellen want je kun niet alles tegelijk kopen van goede kwaliteit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  5. #125
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    waar mijn huis woont
    Berichten
    17

    Standaard

    Ok bedankt allemaal, ik wil nog even duidelijk maken dat ik GEEN verstand van basgitaren heb, en dus naar een winkel gaan en wat proberen weinig zin zal hebben... Ook de termen die jullie gebruiken (geintoneerd?) zeggen me dus weinig .
    Ik ben weer wat ad's tegen gekomen... zoals hier al gesuggereerd een westone tunder I, reviews die ik gelezen heb op internet waren er ook lovend over:
    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...der-i-bas.html
    versterker van zelfde verkoper: http://muziek.marktplaats.nl/verster...eel-power.html
    En een Sammick, moest volgens een bassist die ik ken wel goed zijn:
    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ersterker.html
    Wat is jullie mening over deze twee, en hoeveel zou ik kunnen bieden?

    Lammy

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    naar een winkel gaan heeft altid zin, kan je lekker allemaal bassen uitproberen en kijken welke het beste (lekkerste) speelt en welke het beste klinkt (dus veel aan knoppen draaien). Daarvoor hoef je niet zoveel van basgitaren af te weten

    Samick is wel een degelijke budget bas geloof ik. Ken ze allebij niet echt, en ben ook niet zo bekend met prijzen. Dus daar kan ik niet mee helpen

  7. #127
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Het kan voor 120 euro maar dan moet je veel geluk hebben en ook de juiste eruit pikken want men verkoopt veel zooi. Grote kans dat hij dalijk met een Wehkamp bas zit. Nieuw kun je voor pakweg 200 een leuke bas kopen als je geluk heb er er een aantal probeert maar das ook niet makkelijk. Hij heeft dan ook nog geen versterker dus zal er weinig aan hebben tenzij hij thuis akoustisch elektrisch wil spelen en in de oefenruimte op te versterker. Die kans lijkt me niet zo groot. Ik bedoel gewoon even te zeggen dat je in dit soort dingen prioriteiten moet stellen want je kun niet alles tegelijk kopen van goede kwaliteit.
    Niks geluk, gewoon op het forum informeren of het wat is.
    Met b.v. een westone of oude aria kan je eigenlijk niet mis zitten, de slechte zijn er naar al die jaren allang uit.
    Maar idd gewoon via internet een chinese kloon van 89 euro kopen is vragen om problemen.

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Samick maakt leuke, betaalbare beginnersbasen. Dat is dus wel interessant .

  9. #129
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    waar mijn huis woont
    Berichten
    17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roro92
    Samick maakt leuke, betaalbare beginnersbasen. Dat is dus wel interessant .
    Bedankt, wat denk je dat ik het best kan bieden op deze gitaar? Ik vind het ook wel een mooie gitaar qua uiterlijk .
    Kan iemand lezen hoeveel watt de versterker is? Anders bel ik zo de verkoper wel even...

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Ook zou ik het aantal inch (") van de speaker vragen. Ikzelf heb 1X15. Dat haat heerlijk laag. 1X8 is meer, gitaar .

    ook moet je vragen wat dat ding weegt, en of je het een keer kan komen proberen (of het lekker aanvoelt). Daarnaast moet je weten of er een strap, kabel, standaard enz. bij zit.

    Succes ermee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top