Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 29 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkF
    Het bereik is hetzelfde als bij een longscale bas. Wat wel waar is, is dat er minder body in je geluid zit omdat je snaarlengte mist.
    Gaat dat echt over het algemeen op? Want ik speelde laatst op een (volgens mij) short scale bas, maar die had wel een belachelijk klein bereik waardoor ik een aantal normale lick's niet meer kon spelen. Maar dat is dus niet typerend voor een shortscale? zo leer je nog iedere dag bij
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2007
    Locatie
    Halsteren
    Berichten
    124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkie spenkie
    Gaat dat echt over het algemeen op? Want ik speelde laatst op een (volgens mij) short scale bas, maar die had wel een belachelijk klein bereik waardoor ik een aantal normale lick's niet meer kon spelen. Maar dat is dus niet typerend voor een shortscale? zo leer je nog iedere dag bij
    In principe wordt bij een short scale de hals niet ingekort, maar "gecomprimeerd" of in elkaar geduwd ten opzichte van een longscale. Dwz dat alle fretposities er nog op zitten, alleen dan dichter bij elkaar. De fret afstanden worden dan kleiner, maar de toonsafstanden blijven gewoon halve tonen.
    Als de bas die je bespeeld hebt normaal gestemd was (eadg) dan zou je in principe je licks gewoon moeten kunnen spelen. Anders zal de stemming niet standaard zijn geweest.
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

  3. #103

    Standaard Cort

    Hai

    Ik heb de kans om een Cort CTB te kopen (ik ben echt een beginner!) en ik was op zoek naar meer info daaromtrent (foto's enzo), ik heb me suf gegoegeld maar vind niks.

    Iemand die me kan meer info geven? Is dit een goeie bas voor beginners?


  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inky
    Hai

    Ik heb de kans om een Cort CTB te kopen (ik ben echt een beginner!) en ik was op zoek naar meer info daaromtrent (foto's enzo), ik heb me suf gegoegeld maar vind niks.

    Iemand die me kan meer info geven? Is dit een goeie bas voor beginners?

    Met Cort zit je normaal gezien altijd wel goed, die CT bassen houden mooi het midden tussen alle stijlen die er bestaan. Mits goed afgesteld, kunnen en zullen dit erg leuke basjes zijn om op te leren spelen! Misschien als je wat argwanend staat T.O.V. die 34" scale length (wat op zich enorm groot lijkt als beginner, maar het went wel hoor), kan je misschien opteren voor een Epiphone EB0/Squier Bronco (ik heb die laatste, en ik was er zeer over te spreken, tot de jazz bass kwam)!

    ik hoor het nog wel zeker, And keep going for the low end

    Sanders!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #105

    Standaard

    Bedankt voor de info.
    Ik weet wel niet of die winkel het model Epiphone EB0/Squier Bronco in stock heeft, maar ik kan 't altijd vragen natuurlijk
    En over die lengte... hm... ik ben maar een klein meisje met korte armpjes Misschien zoek ik dan beter naar een ander model??
    En het genre dat we spelen is echt wel metal... Zo een Cort is daarvoor OK denk je?

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2007
    Locatie
    Halsteren
    Berichten
    124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inky
    En over die lengte... hm... ik ben maar een klein meisje met korte armpjes Misschien zoek ik dan beter naar een ander model??
    Over die lengte moet je je niet druk maken, dat is een kwestie van gewenning. overigens zul je heel erg goed moeten zoeken naar een short scale bas (met een kortere hals). De standaard is 34", dat is de lengte van de topkam tot de brug. Zo'n 86 cm zeg maar. Dit heeft t.o.v. een short scale ook het voordeel dat de lage tonen beter klinken omdat je snaarlengte een stuk langer is. vergelijk het maar met een noot die je hoog op je hals pakt en dezelfde noot lager op de hals bij een andere snaar.
    Voor metal is goed laag natuurlijk een must.
    Succes met je keuze.

    groetjes, Mark

    edit: Ik vind (kleine) meiden met een bas zowiezo heel stoer! Je komt ze nl. niet veel tegen.
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

  7. #107

    Standaard

    Wel, het is de Cort geworden en nu maar oefenen

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inky
    Wel, het is de Cort geworden en nu maar oefenen
    F.O.T.O.'.S.


    profici met de aankoop
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    This thread is useless without pictures!

    Anyway: congratulations.

  10. #110

    Standaard



    Voila. Dit is hem en ik zonder hoofd

    Versterker : Ashdown MAG 300.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top