Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 29 EersteEerste ... 19272829
Weergegeven resultaten: 281 t/m 285 van 285

Discussie: Beginnersbassen

  1. #281
    Member
    Geregistreerd
    1 september 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    35

    Standaard

    Ik zit er al een tijdje aan te denken om een bas erbij te kopen en nu moet het eindelijk maar eens worden. Dus maar even op marktplaats rondgekeken maar heb er alleen (nog) niet veel verstand van. Hopelijk kan iemand mij hier even bij helpen. De volgende basgitaren leken me wel wat.

    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=mympBuyer

    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=mympBuyer

    Zou één van deze een goede keuze zijn? Of ziet iemand toevallig iets leukers op MP staan?
    Ohja, het genre is Classic Rock.

    Alvast bedankt!

  2. #282
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    je kunt dan echt beter die Jazz Bass aanschaffen ( scheelt hier maar 25 euries wat je meer kwijt bent )

    Effe kort door de bocht :

    -Een Precision klinkt minder gedefineerd en geeft een wat mattere wollige klank .
    -Een Jazz Bass is veel universeler toepasbaar , ronkt ook effe beter ,...betere boventoon , beter instelbaar vanwege 2 elementen ...


    Ik heb beide typen langdurig bespeeld , waarbij na jáááren de Fender USA '70 Precision een upgrade onderging naar een zgn "P/J-configuratie".
    Een P/J bas is ook kant-en-klaar te koop , maar als de elementen passief zijn ( mijn voorkeur ) , dan zitten die elementen elektrisch gezien mekaar al in de weg door demping , terwijl het beoogde resultaat om defenitie en ronk te krijgen niet eens heel goed uit de verf komt.

    Een Jazz Bass heeft dit gezeik allemaal niet , ....vandaar dat ik lang geleden maar de overstap heb gemaakt naar dit fijne instrument.

    Laat je niet foppen met de titel Jazz Bass Special ,..da's een japanse Fender , wat eigenlijk ook gewoon een Precision is met een P/J-configuratie.
    ( heb ik ook nog gehad ,....viel me ook erg tegen )


    PS : Het kan natuurlijk wezen dat de karakteristieke "P-klank" JUIST heel erg gewenst is,
    ( Soul-music of Country bijv.) ,...dan is de keuze voor een P-bas natuurlijk wél weer te overwegen .
    Laatst gewijzigd door 7ender; 12 december 2012 om 13:40

  3. #283
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 oktober 2013
    Locatie
    Singapore
    Berichten
    6

    Standaard

    Ik hou ook van de gitaar, maar nooit de kans om het te leren, echt spijt had.

  4. #284

    Standaard

    Wegens een gitaristen overschot in een gelegenheidsbandje heb ik mij (tijdelijk?) omgedoopt tot bassist.
    Hiervoor heb ik een bas in bruikleen, maar nu zou ik er graag zelf een aanschaffen.
    Omdat het vooral voor naast de gitaar is, wil ik eigenlijk niet veel meer spenderen dan 200, 250 euro.
    Een snelle internet zoekronde leverde de volgende resultaten:

    Cort Action WS
    Harley Benton HBZ2004
    Squier Standard Jazz Bass

    Nu is het zo dat ik de Cort en Squier in de muziekwinkel nog wil testen, maar de Harley Benton testen zal een lastig verhaal worden.
    Ik had ongeveer begrepen dat de H-B's doorgaans niet zo slecht zijn voor hun geld, hoewel dat ook aan de extreem lage prijs kan liggen. Ik weet echter niet in hoeverre het kwaliteitsverschil tussen een H-B van nog geen honderd euro, en een van het dubbele terug te zien is. Ook heb ik enige terughoudendheid betreft het blind kopen van een gitaar op internet.

    Heeft iemand ervaring met met name de Cort en Harley Benton?
    Fender Standard Strat/Tokai Love Rock-->GT8/TS9-->Hotrod Deluxe
    Ibanez Artwood 1000ECE-NT -->Hotrod Deluxe

  5. #285
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Waarom lees ik de naam Yamaha niet? Ik weet niet uit ervaring hoe de huidige RBX serie is, maar toen ik met een RBX 350 begon was dat zeer veel bang for the buck.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top