Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Berichten
    1.694

    Standaard

    de bas is heel belangrijk in een band. we hadden eerst ook geen bassist, en dat speelde echt wel rot. nu we wel een bassiste hebben klinkt alles gewoon 100 keer beter en als het allemaal goed klinkt ben je veel meer gemotiveerd om door te gaan...

    ik speel zelf ook een beetj bas, niet echt heel goed maar wel een beetje, en dan voel je wel hardstikke dat zo'n ding echt niet een vereenvoudigde versie van de gitaar is. het is echt een instrument op zich.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dila op 2002-01-24 17:37 ]</font>

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    als bassist kun je het hele nummer improviseren, zolang het maar bij het nummer past.

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    een mooie bas zit in het nummer "you can call me al" van paul simon, en dat vind ik heel mooi...

    een bas een bijinstrument denk het niet...

    "no bass no music"

    een leuke basssolo om te beginnen zit in het nummer "have you ever" (offspring)aan het einde beetje maar wel cool

    om het nog even kort te sluiten, als kind zit iedereen te kijken naar de gitaarsolo's van brian may en noem maar op, en iedereen ziet de gitarist als de held van de band, vandaar dat veel mensen voor gitaar kiezen en niet voor bass, mijn eerste instrument was een bass, en ik heb het gekozen om dingen zoals "the police" te kunnen spelen en "the who" ,, en later werd ik door ongeveer al 8 bands gevraagd of ik wilde bassen...

    dus respect voor de bassgitaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top