Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Er is ook zo'n gerucht dat Eddie van Halen er vaak 1 buis uit trok om de eindtrap extra scheef te trekken.
    Eén buis? Dan krijg je een hoop rook en special effects, geen goed geluid. Vreemd gerucht. EvH zette de versterker op 10 en als hij op zijn Marshall speelde zette hij er nog een variac voor (geen 110 Volt, maar wat minder voor meer mooi geluid en meer versterkerreparaties).
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    heb wel eens clips gehoord van een van halen fan die bijzonder lekker kon spelen en gewoon 3 van de 4 buizen uit zn 1959 trok. Klonk fantastisch.
    pokkel'n

  3. #23

    Standaard

    Dus op 1 verder (is iets anders dan op 3 verder), daar wil ik wel eens meer van weten. Hoe werkt dat dan?
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    is alweer een tijdje geleden, die beste man liet gewoon zn impedantie schakelaar staan alsof hij met 4 buizen speelde, bias controleren is eigenlijk ook niet nodig, maar kan natuurlijk geen kwaad.
    pokkel'n

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Wolkendeck
    Eén buis? Dan krijg je een hoop rook en special effects, geen goed geluid. Vreemd gerucht. EvH zette de versterker op 10 en als hij op zijn Marshall speelde zette hij er nog een variac voor (geen 110 Volt, maar wat minder voor meer mooi geluid en meer versterkerreparaties).

    Quote van een of andere vage site:

    http://www.geocities.com/ferocious_1999/bz/amp.html

    "Well, the secret is this - Eddie is said to play his 5150s live with only 3 EL34s inserted."

    Kan natuurlijk een broodjeaapverhaal zijn, maar het gerucht zwerft dus nog wel rond.

    En volgens mij valt het wel mee met die rook. Het is niet echt goed voor de amp, maar hij zal nu ook weer niet meteen in vlammen op gaan.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
    Quote van een of andere vage site:

    http://www.geocities.com/ferocious_1999/bz/amp.html

    "Well, the secret is this - Eddie is said to play his 5150s live with only 3 EL34s inserted."

    Kan natuurlijk een broodjeaapverhaal zijn, maar het gerucht zwerft dus nog wel rond.

    En volgens mij valt het wel mee met die rook. Het is niet echt goed voor de amp, maar hij zal nu ook weer niet meteen in vlammen op gaan.
    Nee maar ik zag het al helemaal voor me
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top