Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard heluup die verdomde G snaar

    wie kan mij helpen ook ik heb problemen met de G snaar .
    Krijg mijn gitaar niet lekker zuiver wat doe ik verkeerd???
    Ben als volgt te werk gegaan, heb mijn gitaar aangesloten op mijn stemkastje
    alles goed gestemd (440mhz)daarna op de 12e fret geintoneerd alles in het groen maar toch als ik een open akkoord (d,C,E,A,en G) aansla is hij niet zuiver ooowwhh

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keessie
    wie kan mij helpen ook ik heb problemen met de G snaar .
    Krijg mijn gitaar niet lekker zuiver wat doe ik verkeerd???
    Ben als volgt te werk gegaan, heb mijn gitaar aangesloten op mijn stemkastje
    alles goed gestemd (440mhz)daarna op de 12e fret geintoneerd alles in het groen maar toch als ik een open akkoord (d,C,E,A,en G) aansla is hij niet zuiver ooowwhh

    vaak een probleem met je topkam voor zover ik weet. Ik zou daar even naar laten kijken

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  4. #4

    Standaard

    hmm oke maar in welk opzicht ? want die heb ik met afstellen ook wat ingevijld

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keessie
    wie kan mij helpen ook ik heb problemen met de G snaar .
    Krijg mijn gitaar niet lekker zuiver wat doe ik verkeerd???
    Ben als volgt te werk gegaan, heb mijn gitaar aangesloten op mijn stemkastje
    alles goed gestemd (440mhz)daarna op de 12e fret geintoneerd alles in het groen maar toch als ik een open akkoord (d,C,E,A,en G) aansla is hij niet zuiver ooowwhh
    Stembakjes zijn nooit goed te gebruiken;het geeft wel een redelijke indicatie maar meer niet. Ik stem mijn gitaar in/met flageoletten;dat is het meest zuivere.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Mogelijk heb je bij het afstellen op fret 12 je snaren veel harder ingedrukt dan je normaal zou doen bij een gewone akkoordgreep? Of net veel zachter kan ook natuurlijk.

    De kracht waarmee je op de toets drukt kan de toonhoogte namelijk redelijk beïnvloeden.
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  7. #7
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glasbier
    Stembakjes zijn nooit goed te gebruiken;het geeft wel een redelijke indicatie maar meer niet. Ik stem mijn gitaar in/met flageoletten;dat is het meest zuivere.
    Oeh, zeg dat niet te hard hier. Ik vind het zelf ook de beste methode, maar daar is al een discussie hier over geweest...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nadat ik de snaar met de flagolet op de 12 fret heb geintoneerd stem ik hem nog fijner bij met de flagolet op de 19 fret

    helemaal "zuiver" krijg je hem alleen met een earvana topkam of een buzzfeiten mod maar met bovengenoemde methode moet je al een eind komen
    life sucks and then you die

  9. #9

    Standaard

    ik probeer de snaar gewoon in te drukken zoals ik dat bij akkoorden ook doe.
    Maar flageoletten hoe gaat dat precies? ook op fret 12 ??

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Oeh, zeg dat niet te hard hier. Ik vind het zelf ook de beste methode, maar daar is al een discussie hier over geweest...
    Blijft gewoon onder ons,okay?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top