Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 59
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2003
    Locatie
    Middelrode City
    Berichten
    1.204

    Standaard

    Je zou ook es kunnen kijken naar een 2e hands Trace Elliot versterker.
    130 watt, 15" speaker en niet duur(vooral de oudere). Heb er pas geleden 1 op de kop getikt voor nog geen €300.
    En voor het overgebleven bedrag kun je nog een heel fatsoenlijke bas kopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sicky61
    'hanx grootvoet!
    Gij Heerscht

  2. #22

    Standaard

    Ik ben trotse eigenaar van zo een Trace Elliot,
    idd te vinden tussen de 3 a 400 euri.
    mooie klank, mooie regelmogelijkheden
    en zeer fijne EQpreset.
    Heb tevens ook de 4X10 combo.


    Ik ben een blije bassist!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Bij gitaren is Fender meer geliefd dan bij bassen, de bassen zijn meestal ongeveer van het zelfde hout, wat je maar net lekker moet vinden (wat de meeste mensen wel vinden, geloof ik) en de brug is ook wel een punt dat volgens veel mensen verbeterd kan worden.
    En bij merken als Fender en Gibson, krijg je vaak wat minder waar voor je geld dan bij Japanse merken als Ibanez oid, maar als je er gewoon op kickt, zeker doen!
    Ik zou wel even zelf nog een aantal bassen gaan beluisteren, want t is wel een hoop geld.

    Ik vond de Roland cube100 errug lekker klinken.
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    33

    Standaard

    maar om nou op de prijs terug te komen, wat is een goede prijs voor een jazz bass met zo een s1 switch?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjamaan G
    maar om nou op de prijs terug te komen, wat is een goede prijs voor een jazz bass met zo een s1 switch?
    nieuw: dit zijn de USA series (geen Highway one denk ik), dus reken op een 1000€-1200€

    tweedehands: 800€-1000€?
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #26

    Standaard

    Zit dat basis op de nieuwe Jazzjes?
    of is dat achtereen zelf te modden?
    zijn er veel jazz bassen met meer dan 20 frets?

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjamaan G
    Als ik nu de keus heb gemaakt, wat is dan een goede prijs voor een jazz bass (met zo een switch) en/of een p-bass?
    Ik heb een budget van 1300 max. er moet namelijk ook nog een versterker komen.
    Ik kan (nog) niet zo goed bassen, maar ik wil een goed instrument hebben en Fender is een nogal gevestigde naam op gitaargebied en dat word 't dus.
    Wat de versterker betreft heb ik m'n oog (en oor) laten vallen op een roland cube 100 watt.
    Is die combinatie ok , of zijn er betere alternatieven in zelfde prijsklasse?( 399 euri )
    Ik vond m wel oke klinken en dr zitten ook nog 5 effecten in geloof ik, dus das mooi meegenomen toch? De 30 watter is me net iets te weinig, mocht ik ooit nog in een band willen spelen (nu absoluut nog geen band ambities) en of er nou een 100 watt of een 30 wat in me kamer staat.... de buren worden in beide gevallen wel kwaad
    Ik vind 1300 geven voor een bas en dan 400 voor een amp een beetje 'uit balans'. Dan zou ik vb eerder gaan voor een mexicaanse fender (de classic series zijn echt goed!) van zo'n 700-800 euro, en dan een goeie amp kopen van zo'n 600 euro. En ik zou toch minstens voor 300 watt gaan, want een 100 watt bascombo is net iets te weinig voor in bandsituaties. Wat ik zou aanraden voor 600 euro: een Ashdown MAG top van 360 watt met een Asdown Deep cabinet.

  8. #28

    Standaard

    War vind je van de Fender Jazz Deluxe 24frets?
    want daar geil ik momenteel op!

  9. #29
    Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    33

    Standaard

    Ik heb 's rond gekeken en dan voornamelijk op internet, want hier in Leeuwarden
    is er niet al te veel keus op gebied van basgitaren.
    Ik kwam daar een "Fender Stu Hamm 'Urge'Bass II" tegen die ik er wel gelikt uit vind zien.
    Nou is mijn vraag, is zo eentje een precision bass en jazz bass in 1 gitaar?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjamaan G
    Ik heb 's rond gekeken en dan voornamelijk op internet, want hier in Leeuwarden
    is er niet al te veel keus op gebied van basgitaren.
    Ik kwam daar een "Fender Stu Hamm 'Urge'Bass II" tegen die ik er wel gelikt uit vind zien.
    Nou is mijn vraag, is zo eentje een precision bass en jazz bass in 1 gitaar?
    Precision, jazz, fornuis,vaatwasmachine en grasmaaier in een

    Die bas kan alles aan, maar ik vind ze niet zo mooi + je bent eeuwen bezig met alles in te stellen.

    (misschien een aanrader: bekijk de Fender Jaguar Bass eens: http://www.fender.com/products//sear...tno=0259505515 Zijn niet zo duur, en die kunnen ook alles + ze zien er nog erg lijp uit. Kan zowel P & J sounds produceren, met dan nog een keuze tussen actieve & passieve electronica)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top