Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2007
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    96

    Standaard opzoek naar mooie vijsjes

    Ik heb een tafel ontworpen voor in de living. Maar omdat de tafels ook moeten kunnen worden verzonden naar de klanten zou ze ook door de klanten zelf moeten kunnen worden opgebouwd. Dit zou moeten gebeuren met behulp van vijzen. In mijn geval zijn er 4 vijzen die op het tafelblad komen. Dus nu ben ik opzoek naar mooie inbusvijsjes of iets gelijkaardig aan wat ik heb getekend (waarbij eerst een ronde opening zal moeten worden gefreesd - zie foto in bijlage) Weten jullie een merk dat mooie vijsjes verkoopt?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    ik zou persoonlijk proberen de tafel te herontwerpen zodat er geen schroeven nodig zijn op het tafelblad. verhelp je dat probleem ook weer! Kun je je complete design eens posten? Ik ben geinteresseerd!
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2007
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
    ik zou persoonlijk proberen de tafel te herontwerpen zodat er geen schroeven nodig zijn op het tafelblad. verhelp je dat probleem ook weer! Kun je je complete design eens posten? Ik ben geinteresseerd!
    ik heb geen mooie images van mijn tafel. Ze kan worden vergeleken met Hoe kan ik nu die tafel ontwerpen zodat ze kan worden verstuurd in een platte doos en zonder vijsjes te gebruiken? you tell me

  4. #4

    Standaard

    Ik zet hem in Zelfbouw. Dit forum is meer van de weerstanden en solderen. Daar krijg je geen tafel mee in elkaar.


    Bert K, mod
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cara pilser
    ik heb geen mooie images van mijn tafel. Ze kan worden vergeleken met Hoe kan ik nu die tafel ontwerpen zodat ze kan worden verstuurd in een platte doos en zonder vijsjes te gebruiken? you tell me
    De meeste tafels worden verscheept met losse poten en van al die tafels heb ik er nog nooit een gezien met schroeven door het tafelblad.Lijkt me ook geen pan, maarja....
    Zou zeggen kijk eens onder een bestaande tafel hoe dat zit. Anders denk ik dat je toch iets meer in de meubelmakerij zal moeten verdiepen voor je zoiets daadwerkelijk aan de man probeert te brengen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cara pilser
    Ik heb een tafel ontworpen voor in de living. Maar omdat de tafels ook moeten kunnen worden verzonden naar de klanten zou ze ook door de klanten zelf moeten kunnen worden opgebouwd. Dit zou moeten gebeuren met behulp van vijzen. In mijn geval zijn er 4 vijzen die op het tafelblad komen. Dus nu ben ik opzoek naar mooie inbusvijsjes of iets gelijkaardig aan wat ik heb getekend (waarbij eerst een ronde opening zal moeten worden gefreesd - zie foto in bijlage) Weten jullie een merk dat mooie vijsjes verkoopt?

    Zitten er ook snaren op die tafel???

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    25 maart 2007
    Locatie
    Huissen
    Berichten
    99

    Standaard

    Als je deze constructie wilt toepassing zou ik de volgende aanpassingen aanbevelen:
    Gebruik een inbusbout en plaats in de poot een draadbus. (Op dezelfde manier als veel gitaarhalzen worden bevestigd). Houtschroeven pakken heel slecht in kopshout en er zal snel speling komen in jouw constructie.
    Neem een RVS bout (is mooi) en gebruik een grote ring met verzonken kamer zodat de boutkop gelijk ligt.
    Ik zou aluminium nemen. Die ring zul je moeten laten draaien (metaal bedrijf)

    Goedkoop alternatief (niet zo sterk en geen brede ring) zijn speciale schroeven zoals die o.a. in Ikea meubels gebruikt worden. Deze zijn dik (8 - 10 mm) met inbus en hebben een hele grove draad. Ze zijn er in verschillende lengtes en in Nederland gewoon bij de bouwmarkt (b.v. Praxis) te koop.
    Zie hier (1ste plaatje): http://www.furniture-screws.com/products.htm
    Laatst gewijzigd door FreeGee; 15 oktober 2007 om 07:58

  8. #8
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enra
    Zitten er ook snaren op die tafel???
    Lijkt me niet he. Vandaar een slotje. Probeer het eens op een "tafel-bouw-forum"
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top