Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Dat bovenste mailtje heb ik ook al een keer gehad als reactie op een advertentie van mij op marktplaats en ik dacht dat het al algemeen bekend was dat er constant van die nigeriaanse oplichters bezig zijn op marktplaats e.d.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Op MarktPlaats heb ik het idd. ook al een keer meegemaakt, toen ik een fototoestel verkocht. Zelfde soort mailtjes, heb toen geantwoord, dat ie het geld maar in een envlop op moest sturen. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk.

    Nu staat er trouwens al anderhalve week een gitaar die ik verkocht heb ergens in een hoekje in een postkantoor. Verzonden onder rembours, maar de koper (ook via MP) haalt 'm maar niet op. Heb 'm al een paar keer gemaild, dat de gitaar er niet beter van word als ie daar lang blijft staan.
    Als hij na 3 weken niet is opgehaald, komt ie terug, maar ben ik wel de rembourskosten kwijt. Zou een mooie K#tstreek zijn. Dezelfde persoon blijft overigens op MarkPlaats gewoon bieden op soortgelijke adv. (Squiers en el-cheapo Strats).

  3. #13

    Standaard

    je moet gewoon niks aan vreemden verkopen als je niet eerst geld hebt. de truc met die check werkt omdat je kennelijk ook me een valse check toch geld op je rekening krijgt. dat wordt er later dan weer afgehaald. eigenlijk is dat vreemd vind ik.
    Marlène

  4. #14

    Standaard Gitaren kopen op internet

    Als ik een gitaar(en andere producten) koop dan wil ik hem/haar/het zien, voelen, ruiken, bespelen, kortom ik wil alles weten voor zover mogelijk.
    Dan wil ik de verkoper in de ogen kijken!
    Kun je niet op internet! Tenzij je goede afspraken maakt: ok. ik kom wel eens kijken!
    Dus geen zielige verhalen over bedrogen worden!!!!
    Je bent zelf verantwoordelijk en als het niet klopt dan ben je er behoorlijk in gestonken!
    En.... hetzelfde principe geldt ook omgekeerd voor verkopers!!!, zoals in dit geval.
    Laatst gewijzigd door Liefhebber; 13 oktober 2007 om 17:21

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Dus ebay, gitaarmarkt, speurders en marktplaats zijn allemaal huichelaars en zwendelaars? Waarom zou je daar niet op een fatsoenlijke manier kunnen handelen zonder besodemieterd te worden?

    Ik heb andere ervaringen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
    Dus ebay, gitaarmarkt, speurders en marktplaats zijn allemaal huichelaars en zwendelaars? Waarom zou je daar niet op een fatsoenlijke manier kunnen handelen zonder besodemieterd te worden?

    Ik heb andere ervaringen.
    Natuurlijk heb je ook andere ervaringen.
    Jouw conclusie dat het allemaal huichelaars, etc. zijn laat ik geheel voor jouw rekening.
    Het is heel simpel: als je iets wilt kopen/verkopen dan wil je een zekere duidelijkheid hebben over wat je van wie koopt/ aan wie verkoopt. Daar ben je zelf helemaal verantwoordelijk voor! Dan moet je niet gaan zeiken als het mis gaat! Dan ben je zelf dom/naief bezig geweest en moet je eens gaan nadenken hoe dat zo gekomen is! En als je denkt dat je zelf niet dom/naief bent bezig geweest dan moet je handelen: gewoon aanpakken die klojo(s)!
    Wat ik eigenlijk wil zeggen: je loopt een groter risico door producten via internet aan te schaffen/te verkopen dan via de reguliere handel(in het geval van gitaren de gitaarwinkels)
    Laatst gewijzigd door Liefhebber; 13 oktober 2007 om 18:56

  7. #17

    Standaard

    Met deze quote:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liefhebber
    Dan wil ik de verkoper in de ogen kijken!
    Is het niet zo vreemd dat Zjanke deze conclusie trekt:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liefhebber
    Jouw conclusie dat het allemaal huichelaars, etc. zijn laat ik geheel voor jouw rekening.
    Uiteraad heb ik dat in jouw visie geheel mis. Los van het feit dat ik dit voor J. Lul tik daar je toch niet reageert op antwoorden die niet in je nauwe steegje passen.


    Los daarvan,
    Met een gitaar gaat het "willen ruiken, voelen" etc redelijk op. Dat gevoel heb ik ook. Er zijn echter legio (als je me zo vrij laat dit draadje in een iets breder perspectief te bekijken) voorbeelden waar de kosten van reizen en reistijd niet opwegen tegen een simpele verzending per post. Kan ik belazerd worden met een willekeurig item wat ik op MP, speurders, ebay of waar dan ook koop met een gewicht van 300 gram. Ja. Toch wegen de kosten die ik voor ophalen moet maken niet op tegen het reizen... met de kans belazerd te worden ja.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Horssen
    Berichten
    956

    Standaard

    dat mailtje heb ik ook gehad, met dan engelse nummer er onder. Een keer of 3-4 zelfs. Wellicht ook omdat de door mij aangeboden gitaar ook op een paar pagina's later staat.

    Ik heb et gewoon gedelete. Niet eens goed gelezen, omdat ik zoiezo geen zin had in het verschepen..
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Met deze quote:


    Is het niet zo vreemd dat Zjanke deze conclusie trekt:


    Uiteraad heb ik dat in jouw visie geheel mis. Los van het feit dat ik dit voor J. Lul tik daar je toch niet reageert op antwoorden die niet in je nauwe steegje passen.


    Los daarvan,
    Met een gitaar gaat het "willen ruiken, voelen" etc redelijk op. Dat gevoel heb ik ook. Er zijn echter legio (als je me zo vrij laat dit draadje in een iets breder perspectief te bekijken) voorbeelden waar de kosten van reizen en reistijd niet opwegen tegen een simpele verzending per post. Kan ik belazerd worden met een willekeurig item wat ik op MP, speurders, ebay of waar dan ook koop met een gewicht van 300 gram. Ja. Toch wegen de kosten die ik voor ophalen moet maken niet op tegen het reizen... met de kans belazerd te worden ja.
    Nouh,

    Vanuit mijn nauwe steegje het volgende:

    De rol van de potentieel gedupeerde verkoper(topic opener) draait naar de gedupeerde koper!

    Natuurlijk kun je via internet producten kopen. Vaak gaat dat wel goed.
    Dat gaat dan om gerenomeerde Internet bedrijven(ook die moet je kennen!) die helemaal controleerbaar zijn en die er helemaal geen belang bij hebben om te rotsooien.
    Als het gaat om verkoopsites voor particulieren dan is het toch een heel andere kwestie!
    Ook als het gaat om gitaren.
    Je koopt toch niet een gitaar zonder hem gezien en gehoord te hebben!
    Ja, als het om een paar honderd Euro gaat(ik begrijp ook wel dat dat voor velen een heel stevig bedrag is) dan ga je dat risico van ongezien kopen misschien sneller nemen.
    Dan ga je af op de info die de aanbieder geeft! En daar loop je miz. toch een behoorlijk risico!
    Ik heb zelf ook wel een paar gitaren die ik via Internet zou kunnen verkopen omdat ik er niet tevreden over ben. Dat gaat dan over heel gerenomeerde merken zoals Martin. Ik denk dan: idioot dat je ze ooit gekocht hebt!
    Zou ik ook via Interned te koop kunnen aanbieden. Doe ik niet. Want op prachtige specificaties komen veel mensen af! Kan ik hem zo heel goed verkopen maar ik vind het een kut gitaar en ik wil er niet een ander ongezien voor zoveel mogelijk geld mee opzadelen!
    Dus ik wacht tot ik iemand tegenkom die serieus denkt dat hij er iets mee kan en dan verkoop ik hem voor een vriendenprijs of ik leen hem uit en krijg hem nooit meer terug!
    Dat is natuurlijk absoluut niet zakelijk maar ik vind dat ik zo met gitaren en gitaristen moet omgaan!

    PS. Je begrijpt hopelijk nu wel dat ik die waarschuwing voor malafide kopers een goed bedoelde maar overbodige mededeling vind, de intelligentie van de gemiddelde gitarist inschattend

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Nog even oefenen en je heb de '!' en de '.' fifty-fifty. Je ging de goeie kant op door na de ene zin te stoppen met een punt, en de volgende pas weer met een uitroepteken. Helaas hield je dat niet de hele tijd vol. Blijf oefenen Liefhebber!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top