Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard no name yet-projectje

    hi there,

    omdat ik al plenty gitaren heb, dacht ik om voor mijn eerste zelfbouw es geen copie te maken van wat ik al heb. Uiteraard ga ik de zelfbouw qua maten en electronica baseren op klassiekers. Ben geen hout- noch electronica wizzard en de uitdaging is zo al groot genoeg.


    Dit is wat er op mijn scherm stond na wat illustrator werk: Beetje gek-sixties-alles-moet-kunnen-model. Al tekenend en rekening houdend met esthetica en gebruiksgemak stel ik voor de zoveelste maal vast dat de perfecte gitaarbodies in de jaren 50 zijn getekend door Leo.


    Heb een Essenhouten plank 52 dik, 350 breed en 3,6 meter lang op de kop kunnen tikken voor 65 Euro. Kan ik alvast heel wat bodies uithalen want ik ga er niet van uit dat mijn eerste al dadelijk perfect zal zijn. Europese es, ain't no swamp ash. Is ook vrij zwaar. we zien wel.


    En dit is waar ik nu sta. Het ontwerp is ondertussen al enkele keren aangepast (met name omdat de verhoudingen in de tekeningen niet klopten en dat er in ware grootte niet gebalanceerd uitzag). Dit is ook nog niet helemaal wat ik in mijn hoofd had, maar it will do for now:


    Hals komt van een squiertje, even erop gelegd voor het zicht. brug en knop er op gephotoshopped. Body heeft nog heel wat schuurwerk nodig. Er komt een kleurlak op.

    Nek (rosewood toets) met blanke kop is besteld.

    Er komt 1 pup in (heb hier nog een goede brugpup van een amerikaanse tele liggen) en geen volume - noch toonregeling. Standaard staat alles steeds op 10 ... (ik maak wel plaats om achteraf eventueel toch enkel een toonregeling in te bouwen, vandaar die knop op de foto dus).

    that's it for now
    Laatst gewijzigd door barno; 8 oktober 2007 om 00:34

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2006
    Locatie
    Overijssel, Zwolle
    Berichten
    254

    Standaard

    Gaaf om eens een ontwerp te zien wat niet al gedaan is

    Maar hoort eigenlijk hier http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=34
    Gear:
    Squier Stratocaster
    Strat Neck
    Jackson neck
    No-name Body Strat vormig
    ----
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
    Met een emg 81 in de brug verwacht ik toch wel het lawaai van een duitse soldaat met een afgeschoten voet ipv een geknevelde teletubbie

  3. #3

    Standaard

    Squier ?
    Er staat Fender op die hals of ben ik nou raar ?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    is wel degelijk echte chinese squier hals heb er mijn oefening "zelf fender decal maken" op toegepast. goed halsje trouwens qua feel, het hout is minder.

    vanmorgen is de echte hals aangekomen. hoop volgende dagen wat verder te kunnen werken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nog wat foto's


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2006
    Locatie
    Overijssel, Zwolle
    Berichten
    254

    Standaard

    volgens mij zit er wel een dikke laag spinthout aan je plank...
    Gear:
    Squier Stratocaster
    Strat Neck
    Jackson neck
    No-name Body Strat vormig
    ----
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
    Met een emg 81 in de brug verwacht ik toch wel het lawaai van een duitse soldaat met een afgeschoten voet ipv een geknevelde teletubbie

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    klopt! en dat het niet hoort bij kwaliteitsgitaren maar dit is een eersteling waarvan ik vermoed dat er wel wat fouten in zullen sluipen wegens gebrek aan ervaring. Had een stuk plank waar ik net in een keer een body uit kon halen, vandaar, mss noem ik hem wel de Spintocaster

    Weet iemand of dit iets doet aan de klankkwaliteiten van het hout? En of er grotere kans is op houtrot (zelfs als hij goed gesealed en gelakt wordt?) thx

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2006
    Locatie
    Overijssel, Zwolle
    Berichten
    254

    Standaard

    mawh..

    Spint is onvolgroeidhout.. dus mss dat het wel wat met de klank doet..

    Houtrot zal denk ik niet snel optreden als idd goed gesealed
    Gear:
    Squier Stratocaster
    Strat Neck
    Jackson neck
    No-name Body Strat vormig
    ----
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
    Met een emg 81 in de brug verwacht ik toch wel het lawaai van een duitse soldaat met een afgeschoten voet ipv een geknevelde teletubbie

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    vandaag rotste klus tot een goed einde gebracht, ben ik daar al vanaf: neckpocket uitgehaald en passend gemaakt.



  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    En even op de foto met de vrienden ...

    Laatst gewijzigd door barno; 16 november 2007 om 01:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top