Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Dat viel me ook op ja

    Maar ja, kan ook gewoon een OD zijn die ie intrapt, ff pu-switch om en rocken maar
    -

  2. #12

    Standaard

    'De band heeft een forum: stel de vraag eens daar!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    je ziet hem ook iets met zijn rechterhand doen voor hij op boxjes gaat trappen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Thnx! Ik zal eens eventjes aanmelden daar. Als mensen nog ideeën hebben, meld ze vooral! Ben wel geïntereseerd in zoiets. (Ik had wel eens zo'n acoustische simulator geprobeerd van boss maar dat vod ik echt geen fuck aan, net als de acoustische simulator die in mn Korg bak zat).
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Standaard

    je hebt van graphtec ook van die piezozadeltjes voor strat achtige bruggen

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Zijn die ook een beetje overtuigend dan? Ik heb met piezo's nog niet echt ervaring, en volgens mij zijn er weinig standaard gitaren die ze hebben waarop ik het kan testen, en al helemaal niet bij mij in de buurt.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  7. #17
    drap
    Guest

    Standaard

    Ik heb een Boss AC-2 pedaal, oa ook gebruikt door Pearl Jam live. Prima simulatie en het geluid van die gozer uit dat clippie is er prima mee te simuleren. Dat pedaal is vaak voor een prikkie te verkrijgen via Marktplaats. Persoonlijk vind ik wel dat ie wat beter reageert op een singlecoil element, maar met het tussenstandje van twee humbuckers lukt het ook prima. Om een beetje een idee te krijgen, check hier de samples anders even: http://www.bosscorp.co.jp/products/en/AC-2/

    Btw, ik hoor ook een reverb bij die gast in dat clippie, wat het geluid wat breder maakt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Reverb zit ingebouwd in mn Twintone, past ook wel lekker bij het nummer, dus dat is niet zo'n probleem. Het refrein vind ik met mn bandje ook al erg lekker klinken (gewoon barre's met een beetje crunchy overdrive, en dan lekker vel aanslaan). Maar Clean is niet hetzelfde als acoustisch, en dat kun je bij dat nummer erg goed merken . En het lijkt me sowieso erg bruikbaar.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  9. #19
    drap
    Guest

    Standaard

    Akoestisch is dan wel weer clean Maar dat pedaal, dat is ook een akoestische simulator. Lijkt me een goedkopere oplossing dan een piëzo systeem in je gitaar te bouwen. Het voorbeeld wat ik gaf van Pearl Jam, ik heb het ook op een dvd staan. In eerste instantie zou je zweren dat die gozer een akoestische gitaar bespeeld, maar dan zie je ineens een strat in z'n klauwen. Klinkt echt overtuigend. Eigenlijk zou ik die AC-2 van mij ook meer moeten gebruiken, maar ik heb er helaas geen plaats voor op m'n pedalenboard. Nee, ik doe 'm niet weg Maar je zou eens kunnen kijken op Marktplaats, daar staan ze vaak op.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Nou zal die vent van PJ wel niet op een Yamaha Pacificatje spelen () maar dat zou dus nog best overtuigend over kunnen komen? (Note: Het idee is ook om daar andere elementen in te flikkeren, seymour duncans ofzo, dus daar zal 't geluid ook wel leuk wat van vooruit gaan denk ik, ik neem aan dat het pedaaltje dan ook wat beter..reageert?). Ik ben toch van plan de Yamaha voor sommige nummertjes te gaan gebruiken.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top