Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Klein lampenbakje?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2006
    Locatie
    Wortel (ja dat bestaat echt)
    Berichten
    422

    Standaard Welk raden jullie me aan? Klein lampenversterkertje?

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een klein lampen (buizen) versterkertje voor in de woonkamer. Ik ben volop aan het twijfelen tussen verschillende modellen.

    Harley Benton GA 5 Head met bijhorende 2x12 cab (200 € bij Thomann)
    Peavey Nano Valve
    Fender Champion 600
    Peavey Royal 8 Valve
    Epi Valve Junior
    Ibanez Valbee

    Iemand enige ervaring?

    Ik zou graag willen dat hij redelijk lang clean blijft. Oversturing regel ik het liefst met mijn pedaaltjes. Dus liefst geen versterker die wanneer ik hem op volume 2 zet al begint te oversturen.

    Mocht deze vraag al 1000 x gesteld zijn: alvast sorry. Heb gezocht maar weinig bruikbaars gevonden.

    Alvast bedankt voor de reacties!
    Laatst gewijzigd door Brent Ray Vaughan; 7 oktober 2007 om 18:13

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    Goede vraag, ik ben naar het zelfde opzoek. Ik heb al hier en daar gelezen dat de Epi junior gaat oversturen.
    Is dit niet iets? Je hebt ook een niet 'wilde zakk' sig. Ik vraag me alleen of het ding buizen heeft. Marshall site is onhandig.

    oh, en de Orange tiny terror staat ook niet in je rijtje?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Qua clean headroom. Hoe hard wil je thuis spelen? Denk dat al die verstekers wel redelijk clean blijven voor thuis. Maar daar kun je weinig over zeggen, zou wat reviews lezen en in de winkel proberen.

    Heb toevallig vandaag een Laney LC15 verkocht, maar die blijft in iedergeval lang genoeg clean voor thuis.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2006
    Locatie
    Wortel (ja dat bestaat echt)
    Berichten
    422

    Standaard

    Ik denk dat de Marshall die jij bedoelde geen lampen heeft. De orange tiny terror lijkt me wel een tof versterkertje, maar is wat aan de prijzige kant. Als ik 500 € zou willen besteden, zou ik eerder opteren voor een Fender blues junior of zo.

    Fame van Musicstore heeft ook een 15 W buizenversterkertje, dat lijkt me ook nog wel wat. Kost ook maar 222 €.

    Wat betreft dat lang genoeg clean blijven; Ik heb wat op youtube zitten luisteren naar bijvoorbeeld een epi valve junior. Het viel mij op dat ze heel snel oversturen, dat hoeft voor mij helemaal niet. Bij een 15 W versterker zoals diegene die jij verkocht hebt, zal het wel lang genoeg clean blijven en toch voldoende volume hebben. Maar nogmaals die epi valve ging op stand 2 al redelijk sterk oversturen.

    Alvast bedankt voor de reacties en interesse!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die marshall is geen buizen!
    ----

    // City Of Life //

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top