Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: "breed" geluid

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard "breed" geluid

    Ik zat even te genieten van Daylight 2006 door rudmerbruinsma
    http://www.rlbrecordings.nl/Mijn%20project.htm
    en ik vroeg mij af hoe het mogelijk is om een gitaar heel erg stereo te laten klinken (misschien beter omschreven als een heel breed geluid). In dit geval dus de gitaar die als 2e invalt.
    De andere gitaar klinkt veel meer in het midden.
    Wat is het grote geheim? :P

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Ik gok stereo enhancer.
    Zie dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98539
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    de 2e accousitsche gitaar die je hoort?
    Klinkt als 2 partijen, hoge partij links, lage rechts.

    1e gitaar(acc. tokkel) klinkt als 1 partij volledig links en de zelfde partij met een kleine vertraging signaal op rechts (erg korte delay < 30ms)
    doe ik live ook met enige regelmaat bij bands met 1 gitarist.

    3e partij(elec.) heeft een mooie ruimte mee gekregen.(delay en verb)

    denk ik dan he!

    Mooi stuk trouwens, Pauken!
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Wat de Beer zegt....
    Klinkt idd heel erg als een dubbel ingespeelde partij.

    R.

  5. #5

    Standaard

    DDDUUUUHHHHHH..

    Even profi
    Als je gitaarpartijen 2 keer hetzelfde inspeelt en dan links en rechts zet
    krijg je dit effect. Word vaak teveel gebruikt bij gebrek aan opname talent.
    Maar is zeker qua begeleidingstechnieken erg handig. Klinkt niet alleen vrij dik maar (nog belangrijker) maakt ruimte voor andere instrumenten. Zoals kicks snares, solo's, blazers, en heel erg zang....
    Dat is het mooie aan stereo.. ruimte.

    @beer: Ik kan me voorstellen dat PRECIES midden in de zaal die 30ms hoorbaar is.
    Maar als je maar enigzins ernaast staat heb je zoiezo al fase verschilen en soms helaas ook fouten.
    Of gebruikt je dan (wat misschien wél heel effectief is) andere comps en eq e.d.?
    KOCH Powertone II: 800,-
    ENGL E212VH Cab: 380,-
    Epiphone Firebird V 1963 LTD Edition EB: 260,-

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevie_vp
    DDDUUUUHHHHHH..

    Even profi
    Als je gitaarpartijen 2 keer hetzelfde inspeelt en dan links en rechts zet
    krijg je dit effect. Word vaak teveel gebruikt bij gebrek aan opname talent.
    Maar is zeker qua begeleidingstechnieken erg handig. Klinkt niet alleen vrij dik maar (nog belangrijker) maakt ruimte voor andere instrumenten. Zoals kicks snares, solo's, blazers, en heel erg zang....
    Dat is het mooie aan stereo.. ruimte.

    @beer: Ik kan me voorstellen dat PRECIES midden in de zaal die 30ms hoorbaar is.
    Maar als je maar enigzins ernaast staat heb je zoiezo al fase verschilen en soms helaas ook fouten.
    Of gebruikt je dan (wat misschien wél heel effectief is) andere comps en eq e.d.?
    Gebrek aan opnametalent? Laat me niet lachen, dubbelen en dan L/R pannen is bijna standaard. Luister nu nog maar eens naar Night At The Opera van Queen en roep dan nog maar eens dat er geen opname talent aanwezig was. Je doet toch gewoon wat moet? Wat wil je horen, leidt tot een bepaalde techniek.

    Ook leuk is een gitaarspoor in het midden pannen maar L/R uit fase zetten. Heel apart. Bij mono afluisteren hoor je dan echter niets.
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Wolkendeck
    Gebrek aan opnametalent? Laat me niet lachen, dubbelen en dan L/R pannen is bijna standaard. Luister nu nog maar eens naar Night At The Opera van Queen en roep dan nog maar eens dat er geen opname talent aanwezig was. Je doet toch gewoon wat moet? Wat wil je horen, leidt tot een bepaalde techniek.

    Ook leuk is een gitaarspoor in het midden pannen maar L/R uit fase zetten. Heel apart. Bij mono afluisteren hoor je dan echter niets.
    Hier had ik het dinsdag met een vriend over. Ik zei dat ik een cubase spoor had gekopieerd. Alle 2 door guiatr rig. Ene spoor bassman met ts en andere bijna cleane marshall. Kort delaytje op de ene gezet en pannen maar. En voila 2 gitaren.
    Toen ik dat kopieer en verhaal met een vertraging ging toepassen op vocalen ging hij meteen phasen. Toen zei die vriend dat het phasing effect op een van die queennummers op zo'n manier is ontstaan. Dat blijken los van elkaar opgenomen tracks die ten opzicht van elkaar gaan phasen. Dit verhaal zou vooral gaan over hoe strak Brian May zijn partijen inspeelde.

  8. #8

    Standaard

    nou, dan moet Brian idd HEUL precies kunnen spelen. Zelfs op "golf" niveau...
    bollocks dus.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman
    nou, dan moet Brian idd HEUL precies kunnen spelen. Zelfs op "golf" niveau...
    bollocks dus.
    Je verpest het verhaal.

  10. #10

    Standaard

    ohjah, sorry. Goh, wat goed van Brian. Hij is nu al mijn held
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top