Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard Koch Studiotone of Vox AC15?

    Na 7 jaar trouwe dienst wil ik afscheid nemen van mijn Fender Deluxe 85. De versterkers die ik op het oog heb zijn de Studiotone en de AC15.
    Nu is mijn vraag of deze wel toepasbaar zijn op mijn gear en mijn speelstijl. Ik speel met een Gibson SG classic (p-90's), Fender Strat en Tele en nog een wat effecten. Ik speel voornamelijk clean (in de kerk en soms in een country-band als invaller) en haalde voorheen vervorming uit pedalen. Als ik ga optreden met m'n eigen band gaat er meestal een mic voor de speaker en de drummer is niet het type ala houthakker.

    Wat ik in een amp zoek is vooral een geluid dat op relatief lage volume heel vol en groots klinkt, daarom lijkt mij een amp met niet teveel vermogen een goede optie. Qua prijs neig ik vooral naar de AC15, maar qua mogelijkheden vooral naar de Studiotone.

    Iemand pro's en con's over deze 2 versterkers?
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Ik heb van horen zeggen dat een AC15 goed op pedalen reageerd. Wil zelf misschien ook eentje aanschaffen. Bij www.guitarbargains.com niet al te duur (euro of 450 nieuw!). Echter, heb me geen van beide persoonlijke ervaring...ik kan je dus helaas niet wijzer maken.
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Toen ik voor een AC15 ging kijken heb ik op aanraden van de verkoper ook een studiotone getest.

    Het is eigenlijk heel simpel, wil je een wat meer vintage, britse tone, kies dan voor de AC15, zoek je een modernere tone met veel mogelijkheden, kies dan voor de studiotone.

    De AC15 klinkt veel losser, terwijl de studiotone veel strakker klinkt. Errug lekker, dat zeker, maar het was niet wat ik zocht.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de AC15 een aantal keer getest, en ik ben er zeker zeer over te spreken. Mooi dingetje, lekker los mooi clean geluid en vreet pedalen goed.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2003
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    954

    Standaard

    Afhankelijk van het genre dat je speelt is de AC15 erg beperkt. De Studiotone heeft meer mogelijkheden, maar je moet wel van de typische koch-sound houden........ik zeg doe maar een studiotone!!!
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Dat zijn wel twee héél verschillende amps !
    De Koch is heel strak en blijft superclean, de AC15 voelt een stuk losser, met een ronder laag en een wat sprankelender tophoog. De speaker van de goedkope AC15 is echter niet geweldig, doet zijn werk maar daar heb je alles mee gezegd. In het laag kan -ie snel te blubberig worden.
    De Studiotone combo heeft mijn voorkeur absoluut niet. De top met een 2x12 is erg goed, maar de combo klinkt erg dozig en beperkt. Lang zo open niet als je van een open back 1x12 combo zou verwachten.

    Voor het gebruiksgebied dat je beschrijft zou ik neigen naar de AC15, kun je altijd later nog een betere speaker inhangen. Meteen voor de AC15CCx gaan met Celetion Blue kan natuurlijk ook, maar er zijn goedkopere alternatieven wat dat betreft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Bedankt nog voor alle commentaar. Ik heb vandaag beide uitgeprobeerd en het is de Studiotone geworden. Deze sprak mij het meeste aan qua geluid.
    Ik ga nu ff verder spelen met m'n nieuwe speeltje
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum
    Bedankt nog voor alle commentaar. Ik heb vandaag beide uitgeprobeerd en het is de Studiotone geworden. Deze sprak mij het meeste aan qua geluid.
    Ik ga nu ff verder spelen met m'n nieuwe speeltje
    Gaaf, gefeliciteerd. Lijkt me ook een leuk ding.

    En na het spelen foto's plaatsen!!!!!!!!
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Van ff spelen ging het naar een complete jamsessie die nacht. Afgelopen nacht een lekkere jamsessie gedaan waarin mijn nieuwe speeltje goed aan de tand werd gevoeld. Heb nog ff geen tijd om pics te maken. want vanavond moet ik repeteren met de band.

    Het clean is echt lichtjaren vooruit in vergelijking met m'n ouwe amp. Het lijkt net of ik met een hele transparante en milde compressor speel. Het leadwerk dat clean gaat klinkt echt tegek. De OD kanaal is ook lekker smeuïg en is precies wat ik zocht. OD+ is naar mijn smaakt too much, teveel gain en compressie. Ook vond ik dat het een beetje tophoog was gevoiced.

    Over het algemeen reageert ook heel goed op het terugdraaien van het volume op de gitaar.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    60

    Standaard

    Ik vind dit echt een uber sound:

    http://nl.youtube.com/watch?v=qobsMbLxa9c
    http://nl.youtube.com/watch?v=pU83l9uDNPc
    is dit meer vox ac15 of een koch studiotone ??
    Laatst gewijzigd door Djankie; 17 april 2008 om 13:45
    blade texas delux --> dunloop wah wah 535 Q --> ibanez ts9 modded ts808 --> holy grail --> fame tube

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top