Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 29 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 281
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
    Is dat niet daar in die lokalen van de universiteit bij de faculteit kunst/vormgeving oid?
    Je bedoelt de faculteit Industrieel Ontwerpen. Is idd een soort van vorgevingscursus

    @renemeester, gaaf project, werkt dat een beetje fijn bij het cultureel centrum op die manier? We repeteren ook bij het CC maar dat gaat af en toe een beetje mis zeg maar
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  2. #32

    Standaard

    okay, ik ben thuis ff verder gegaan. Van de week een mooie werkbank in m'n schuurtje gemaakt (stond al lang op m'n to do lijstje) zodat ik thuis een mooie plek heb waar ik aan m'n projectje kan prutsen.



    ^ De kop moest dunner worden gemaakt naar zo'n 15 mm. Hierboven afgetekend en op 2 plaatsen de diepte ingezaagd.



    ^ Een boven aanzicht van de zaagsnede



    ^ bijna er door heen

  3. #33

    Standaard



    ^ En klaar met zagen. Hierna een stuk 80 schuur papier met dubbelzijdig tape op de werkbank geplakt en het zaagvlak vlak geschuurd.



    ^ Vervolgens de kop verlijmd (handig zo'n werkbank ;-))



    ^ Nog een close up van het geklemde gedeelte

  4. #34

    Standaard



    ^ Na een paar uurtjes drogen het hielblok verlijmd (binnen op het aanrecht)



    ^ En hier dan het resultaat. De kop moet nog iets worden ingekort natuurlijk.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    ziet er netjes uit! en goed gereedschap (lees: Dewalt)!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  6. #36

    Standaard

    Zo, weer een stukkie verder. De hals begint al een beetje vorm te krijgen.



    ^ Kop gevlakt met bandschuurmachine en afgetekend wat er af gezaagd gaat worden. Het stuk wat er af gezaagd wordt gaat gebruikt worden voor de 'oortjes'.



    ^ Hier is de kop ingekort en heb ik de vorm van de 'volute' erin gemaakt. Ik vraag me af of ie niet nog een beetje te fors is.



    ^ Op de lintzaag de dikte van de hals gezaagd (ruim bemeten) en ook de dikte en schuinte van het hielblok. Ook nog de uitsparing waar de pickup in valt eruit gezaagd.

  7. #37

    Standaard



    ^ Met de bandschuurmachine het hielblok gevlakt en op juiste dikte gebracht. Let op de schuinte, de hals komt onder een hoek van 2,5 graden. Ik heb dit gedaan door de schuinte in het hielblok aan te brengen. De uitsparing in de body zal dus vlak worden. Daarna ook nog de ronding van het hielblok naar de hals erin geschuurd.



    ^ overzicht van een avondje werk

    Volgende stappen:

    - oortjes aan de kop plakken
    - kop fineren aan boven en onderkant.
    - De vorm in de hals zagen/fresen
    Laatst gewijzigd door renemeester; 6 november 2007 om 09:09

  8. #38
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Mooi hoor. De volute is netjs zo. Je kan er later altijd nog meer vanaf halen.

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Mooi hoor. De volute is netjs zo. Je kan er later altijd nog meer vanaf halen.
    Okay, Alleen ik ga de achterkant fineren, dus als ik er dan weer aan ga schuren dan zit ik door mijn fineer heen waarschijnlijk. :-/

  10. #40
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renemeester
    Okay, Alleen ik ga de achterkant fineren, dus als ik er dan weer aan ga schuren dan zit ik door mijn fineer heen waarschijnlijk. :-/
    Nee hoor, want je maakt hem kleiner vanaf de hals, en niet vanaf de kop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top