Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 29 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 281
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Delft - Rotterdam is dichtbij. Als je het een keer wilt, kan je mijn PRS zelfbouw bekijken, indien nodig. Ik blijf dit onderwerp volgen, interessant onderwer.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Delft - Rotterdam is dichtbij. Als je het een keer wilt, kan je mijn PRS zelfbouw bekijken, indien nodig. Ik blijf dit onderwerp volgen, interessant onderwer.
    Bedankt voor het aanbod. Ik heb jouw thread over de bouw van je PRS bekeken en daar al veel van opgestoken (van de anderen ook trouwens). Ik denk dat dat voorlopig genoeg is. Als ik nog zou willen kijken bij je dan neem ik contact met je op.

  3. #13

    Standaard

    Vandaag bezig geweest met vlakken van de boven- en onderkant van het halshout. In de werkplaats waar ik de workshop krijg is geen vandiktebank ofzo aanwezig dus is het vlakken behoorlijk arbeids intensief. 1 kant heb ik nu goed vlak maar de andere kant heb ik alleen een beetje bij geschaafd.



    Ik heb het stuk hout lekker mee naar huis genomen dan ga ik het van de week ff ergens door de vandikte bank laten halen. ;-)

    Afgelopen weekend heb ik hardware besteld bij guitarfetish en tonefactory, dus dat zal in de loop van de week wel binnen zijn. Als het binnen is kan ik o.a. de hoek van waar de hals onder komt bepalen en m'n tekeningen afmaken.
    Laatst gewijzigd door renemeester; 9 oktober 2007 om 08:13

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2006
    Locatie
    Overijssel, Zwolle
    Berichten
    254

    Standaard

    vandiktebank

    Maar mooi hout!
    Gear:
    Squier Stratocaster
    Strat Neck
    Jackson neck
    No-name Body Strat vormig
    ----
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
    Met een emg 81 in de brug verwacht ik toch wel het lawaai van een duitse soldaat met een afgeschoten voet ipv een geknevelde teletubbie

  5. #15

    Standaard

    Ik had een vraagje over het infrezen van de truss rod. Ik lees op een paar plekken op het net dat de gleuf die je freest niet overal even diep is. Klopt dit? Ik kan er eigenlijk niet een heel duidelijk verhaal over vinden op het net.

    Groeten

    René

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat is afhankelijk of je een single action of een dual action trussrod neemt
    een dual action (aan te raden!) kan in een rechte gleuf, een single action (de neck kan dan alleen naar achteren) moet in een gebogen gleuf
    life sucks and then you die

  7. #17

    Standaard

    Aha, super! Ik heb een dual action gekocht.


    Bedankt voor de info!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  9. #19

    Standaard

    Okay bedankt!

    Die rod die ik heb is 9 mm diep, 6 mm breed. Moet de diepte van de gleuf dan gewoon 9 mm worden (dan komt 'ie dus direct onder de toets) of moet ie dieper en vul je het resterende ruimte op met hout?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee direct onder de toets
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top