Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 29 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 281
  1. #181

    Standaard

    zo weer eens tijd voor een updeet lijkt me zo....

    De backplate voor de hals die ik gekocht had was de 'fender' grote zeg maar en dat was te groot dus daarom zelf maar een backplate gemaakt (zie volgende foto's voor het resultaat).



    De backplate in de neckpocket gepositioneerd en van hieruit de gaatjes afgetekend en geboord.



    en toen hadden we 4 gaatjes :-)



    Hier even de backplate erop gelegd. Past goed zo te zien. De plate is gemaakt van 2 1 mm dikke plaatjes alpaca. Uit het voorste plaatje het sterrenbeeld teken van leeuw gezaagd. Dit zit ook in de trussrod coverplate, dus dat is een mooi terugkerend thema. Na uitzagen en vijlen de 2 plaatjes op elkaar gesoldeerd en afgewerkt. 4 gaten erin. klaar. Er staan nog wat krasjes op, maar die worden afgewerkt als de gitaar gespoten is, vlak voor het afmonteren.
    Laatst gewijzigd door renemeester; 20 juni 2008 om 11:40

  2. #182

    Standaard

    Daarna de gaten overgenomen op de hals en geboord.



    ^ De schroeven moesten nog een stukje worden ingekort want die waren te lang, maar dat is zo gefixt. Schroefjes erin. En de hals zit vast.



    ^ dan de knoppen en de schakelaar. De omtrek van de electronica ruimte overgezet naar de voorkant en afgetekent waar de gaten moeten komen.



    ^ De gaten voor de pots geboord met 8 mm en voor de switch met 12 mm. Ik heb besloten om toch geen kuiltjes te maken ala PRS maar de top gewoon te laten zoals die is. Leek me mooier met deze knoppen en het geeft er weer een eigen twist aan. Na het boren van de gaten was het hout van de top nog te dik ter plaatse dus vanaf de binnenkant nog wat hout weg gefreesd. Knopjes en schakelaar gemonteerd en weer wat foto's schieten.

    Volgende stappen, de brug monteren, alle kleine gaatjes boren voor het afmonteren van de hardware, nog 3 fretjes afwerken, snaren erop, de hals tunen, kleine proefstukjes stainen. mmm, je denkt dat je bijna klaar bent, maarrrr....
    Laatst gewijzigd door renemeester; 20 juni 2008 om 09:48

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    En telkens weer sta ik ervan versteld dat dit nog maar je eerste zelfbouw is. Wat een prachtwerk ! (en wat een geduld om het allemaal zo netjes te krijgen, zo zie je maar wat je kan doen als je er je tijd voor neemt)
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #184
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    die neckplate is mooi gedaan
    dat solderen hoe heb je dat gedaan?
    gewoon met een klein soldeerapparaat toch niet? of gaat dat toch?
    no life without music

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Die neckplate heb je zeker in het PMB van de TU gemaakt ?

    Ik vind m echt heel mooi. Alleen toch wel een klein beetje jammer dat het geen setneck is.... het geeft een beetje een rare look bij de neckjoint (ook omdat de hiel van de hals nog zo ver doorgaat). Verder echt diep onder de indruk, het is echt mooi aan het worden.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  6. #186

    Standaard

    @ Kakihara

    Dank je voor het compliment. Het is echt m'n eerste hoor.

    @ Pueblo

    Dank je. Het solderen is gedaan met een vlam. Dus hardsolderen. Dat doe je dus niet met een soldeerboutje. Ik doe ook nog opleiding voor edelsmid, waar je natuurlijk veel dingen hard soldeert. Vandaar dat ik dat soort technieken hier ook kan toepassen.

    @ KoenB

    Nee hoor, helemaal thuis gemaakt. Over die neckjoint, dat ziet er vrij standaard uit voor een PRS. Je moet maar eens een CS bekijken als je in een gitaarshop bent. Ik zou de hiel wat korter kunnen maken, maar dat is niet nodig. Je kan de hoogste frets makkelijk bespelen zo.

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renemeester
    @ KoenB

    Nee hoor, helemaal thuis gemaakt. Over die neckjoint, dat ziet er vrij standaard uit voor een PRS. Je moet maar eens een CS bekijken als je in een gitaarshop bent. Ik zou de hiel wat korter kunnen maken, maar dat is niet nodig. Je kan de hoogste frets makkelijk bespelen zo.
    ziet er inderdaad standaard uit, wel wat raar
    (CE 24)
    no life without music

  8. #188
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renemeester
    @ Kakihara

    Dank je voor het compliment. Het is echt m'n eerste hoor.

    @ Pueblo

    Dank je. Het solderen is gedaan met een vlam. Dus hardsolderen. Dat doe je dus niet met een soldeerboutje. Ik doe ook nog opleiding voor edelsmid, waar je natuurlijk veel dingen hard soldeert. Vandaar dat ik dat soort technieken hier ook kan toepassen.

    @ KoenB

    Nee hoor, helemaal thuis gemaakt. Over die neckjoint, dat ziet er vrij standaard uit voor een PRS. Je moet maar eens een CS bekijken als je in een gitaarshop bent. Ik zou de hiel wat korter kunnen maken, maar dat is niet nodig. Je kan de hoogste frets makkelijk bespelen zo.

    Ja inderdaad (bedankt pueblo, voor het plaatje ), maar het is gewoon een beetje een gek gezicht, maar dat is mijn mening he als het maar lekker speelt.

    Ik vind die backplate echt heel netjes gedaan!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  9. #189
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    dit gaat een super gitaar worden!! Vakmans schap terwijl het je 1e is! Echt top! succes verder!!

  10. #190

    Standaard

    Daar zijn we weer!

    Dit weekend de brug aangebracht en nog veel andere kleine dingen gedaan.



    ^ Op het gemak bepaald wat de juiste afstand van de mensuur was.



    ^ 63,5 cm PRS mensuur wordt hier afgetekend.



    ^ Dan de juiste afstand bepaald waar de gaten moesten komen en de 12 mm boor erin gezet. en dan heb je ineens 2 gaten in je top.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top