Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 52 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 520
  1. #121

    Standaard

    Ok. Misschien is in dat geval een Yamaha motif rack wat voor je. Ik heb zelf een motif (classic) en een roland jv1010 en ookal wordt de JV nauwelijks nog gebruikt sinds ik de motif heb, ze vullen elkaar wel leuk aan soms.

    Je zou natuurlijk ook naar iets kunnen kijken dat totaal anders werkt, nordrack of een virus ofzo. Daarmee worden je mogelijkheden wel veel groter dan met nog een sample-based module.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_olly
    Uhm, ja en nee...

    Er zitten veel gelijke geluiden in, maar ik startte met de 880 en daar paste maar 1 board in. Dus toen voor een prikkie de 1080 gekocht. Daar zitten nu beide boards in.

    Het probleem is dat je maar 1 drumkit kunt kiezen, en altijd op kanaal 10. Dus wil je een tweede drumkit tegelijk gebruiken, dan heb je een probleem. Dan is de 880 toch nog wel handig voor erbij. En ik vind, maar wie ben ik, dat er in sommige geluiden een wezenlijk verschil zit, ook al zijn ze in de basis hetzelfde. Over de 1080 ligt bij sommige geluiden een soort waas, die de 880 niet heeft, maar dan moet je echt goed luisteren.

    Dat valt helemaal weg als je ze in de mix gebruikt, dus storend is het niet. Ik wil eigenlijk nog wel een module erbij, liefst een ander merk om ook eens wat andere sounds te gebruiken. Het roland-karakter is toch wel erg bepalend.
    En op een of andere manier wil ik maar niet aan de softsynths... Ik heb er een aantal geprobeerd, maar ik blijf het gepruts vinden. Dit werkt zo veel lekkerder en sneller.

    Marc
    Ik vind softsynths ook niet fijn, maar bij gebrek aan beter is het vaak een betere optie dan een oude synth te gebruiken die op samples werkt. Ik zou zelf graag een goede hardware synth ooit willen hebben maar dat zit er niet aan te komen momenteel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #123

    Standaard

    Software kan gewoon veel uitgebreider en beter zijn dan hardware, zeker met synths. Maar ja, het inspireert niet voor mij dus ik heb een paar mooie hardwarebakken staan en daar ben ik prima tevreden mee
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ic3gl0vE
    Software kan gewoon veel uitgebreider en beter zijn dan hardware, zeker met synths. Maar ja, het inspireert niet voor mij dus ik heb een paar mooie hardwarebakken staan en daar ben ik prima tevreden mee
    Yupz, en dat is mijn punt. Ik wil aan knopjes draaien want met software heb ik geen zin om synthese te leren. 'k Vind het allemaal namelijk veeels te moeilijk op zo'n rotschermpje. Plus het feit dat hardware altijd werkt, niet zeurt, geen last van cpu probleempjes heeft etc. 't Vind het veeeel fijner maarja, 'k kost klauwen met geld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  5. #125

    Standaard

    Hardware werkt ook niet altijd hoor en er zijn zat brakke synths die regelmatig vastlopen. Zoek maar eens op de Hartmann Neuron bijvoorbeeld! En dan hebben we het nog over een synth die wel 5000 euro kostte ook...

    Over het algemeen heb je natuurlijk wel gelijk.

    Ik betaal ook gewoon liever 1000 euro voor een hardware synth dan voor een dvdtje. Een dikke harde schijf vol dure samples heeft nou eenmaal die patsfactor niet ;-)
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ic3gl0vE
    Hardware werkt ook niet altijd hoor en er zijn zat brakke synths die regelmatig vastlopen. Zoek maar eens op de Hartmann Neuron bijvoorbeeld! En dan hebben we het nog over een synth die wel 5000 euro kostte ook...

    Over het algemeen heb je natuurlijk wel gelijk.

    Ik betaal ook gewoon liever 1000 euro voor een hardware synth dan voor een dvdtje. Een dikke harde schijf vol dure samples heeft nou eenmaal die patsfactor niet ;-)
    Ogh, alles kan stuk. Mijn JV80 heeft ook erg veel kuren. Het enige dat goed werkt...............dat is het toetsenbord. Dat stomme ding is ook zwaar sample-based dus ik heb er eigenlijk verdomd weinig aan. Maarja, het toetsenbord daarintegen is heerlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    stelletje conservatievelingen

    een heel mooi masterkeyboard, meer heb je niet nodig.
    alles wat je uitprobeert kun je opslaan met paar klikjes.
    je hebt exacte dingen voor je neus, als je iets op 64 zet dan staat het daar ook.
    enzomeer..

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    stelletje conservatievelingen

    een heel mooi masterkeyboard, meer heb je niet nodig.
    alles wat je uitprobeert kun je opslaan met paar klikjes.
    je hebt exacte dingen voor je neus, als je iets op 64 zet dan staat het daar ook.
    enzomeer..
    Conservatief? Ik gebruik qua synthese alleen software....
    Het punt met zo'n masterkeyboard is juist dat je helemaal GEEN exacte dingen voor je neus hebt. Elke synth heeft een eigen layout. Tenzij je een Lemur bezit houdt je midi-keyboard daar heus geen rekening mee. Die knoppen blijven zitten waar ze zitten. Het leren van een hoop software pakketen is ook een ramp omdat je niet even een knopje kunt omschakelen en hup there we go. Nee, je moet je computer opstarten, turen vanaf je synth naar je PC en dan maar klooien. Een synth is duidelijk, dit zijn de knoopen, je hebt een stel menu's.........klaar.....leren die hap. Los van het feit dat sommige synths een klote menu hebben maar dat is bij software hetzelfde.
    Ennuh, een synth doet ook elke keer precies hetzelfde hoor. Dat is zeker geen voordeel van software. Sterker nog, software kan je niet even ergens naartoe nemen met dezelfde settings. Een echte synth wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  9. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    stelletje conservatievelingen

    een heel mooi masterkeyboard, meer heb je niet nodig.
    alles wat je uitprobeert kun je opslaan met paar klikjes.
    je hebt exacte dingen voor je neus, als je iets op 64 zet dan staat het daar ook.
    enzomeer..
    Met alleen een masterkeyboard heb je geen geluid, jeweeeeettoch

    En live spelen met software is ook zo iets. Dan heb je een hele dure laptop nodig met hele dure lowlatency laptopgeluidskaart en dan al die licenties nog (want je moet live wel 100% betrouwbaarheid hebben natuurlijk). Ik sleep m'n motif wel mee. Thuis presets maken, live inpluggen, aanzetten en gaan met die
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Smile

    ik bekeek het in thuisstudio perspectief
    live is andere koek ja.
    dan zou ik een goeie sampler willen hebben.
    en een hammond
    en een rhodes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top