Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 52 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 520
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
    Maw; negeer je de boodschap of begrijp je hem niet?
    WELKE BOODSCHAP?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman
    Wist je dat dat zwarte tietenschuim brandbaar is en vergiftigde dampen verspreidt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Hoe giftig is dat spul eigenlijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martien
    Dat spul is niet giftig.
    Dat is bijvoorbaat verboden om spullen te verkopen die zonder dat er iets mee gebeurt giftig zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Nou, als je anders kijkt naar tabak of zelfs aspartaam, zwaar giftig.
    Valt aan deze afloop iets moeilijk te snappen of uit te leggen? Maw, wat is je probleem, heb je geen vriendin of zo?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2003
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman
    Dat is exact wat ik schreef, als de rotzooi in de hens staat komen er heerlijke dampen af.

    MAAR alleen als je denk dat de kamer te veel reflecties heeft. Dus niet lukraak rotzooi plakken. Meten=Weten.
    Ah nou ik dacht dat er stond dat het en snel fikt en slechte dampen veroorzaakt.

    Vraag me verder wel af waarom ze dode ruimtes niet vol hangen met steen of glas wol, maar wel met schuim dat toevallig de zelfde structuur heeft als het desbetreffende schuim,

    edit: Daarbij denk ik ook niet dat je je hele studio er mee vol moet plakken. Maar zolang je het tegenover gesteld doet, dan help je een hoop problemen de wereld uit. Daarbij is glas/steen wol ook geen pretje voor je lichaam, minispul in je oog... zie ook geen mogelijkheid om het toepasbaar temaken,
    Laatst gewijzigd door Martien; 12 oktober 2007 om 19:00
    SMS Hammer-on naar 3333

    http://www.go-south.nl

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martien
    Vraag me verder wel af waarom ze dode ruimtes niet vol hangen met steen of glas wol, maar wel met schuim dat toevallig de zelfde structuur heeft als het desbetreffende schuim
    Wie is "ze". Ik denk dat je doelt op mensen maar wat doen.
    Nee, je zult dat spul niet zien in een ruimte die door iemand is ontwikkeld met een akoestisch inzicht en kennis van zaken.
    Ruimtes "doodmaken" met die pyramideschuimplaten is geen verstandige zaak. Zeker niet omdat het alleen hoog frequent "dood" maakt. Hierdoor raakt je kamer vreselijk uit balans (veel laag/mid, weinig hoog). Het klinkt verschrikkelijk, laatst nog een voorbeeld hiervan meegemaakt van iemand die vol trots zijn "studio opname kamer" aan me toonde. Ik liep binnen, sprak een paar woorden en had het gevoel verkouden te zijn. Zo klonk het... dat spul heeft hij snel verwijderd en aangepast met andere materialen. Klinkt nu tenminste in balans.

    edit: Daarbij denk ik ook niet dat je je hele studio er mee vol moet plakken. Maar zolang je het tegenover gesteld doet, dan help je een hoop problemen de wereld uit. Daarbij is glas/steen wol ook geen pretje voor je lichaam, minispul in je oog... zie ook geen mogelijkheid om het toepasbaar temaken,
    Daarom schrijf ik ook altijd dat je de wol moet omwikkelen met doek en eventueel inframen. Overigens is dat spul echt niet zo verkeerd. Fibers laten niet snel los en kanker krijg je er ook niet van.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  4. #104

    Standaard

    Mijn homestudio, iemand nog tips?

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
    Mijn homestudio, iemand nog tips?

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    monitoren ergens anders zetten... en echte kopen

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman
    Ruimtes "doodmaken" met die pyramideschuimplaten is geen verstandige zaak. Zeker niet omdat het alleen hoog frequent "dood" maakt. Hierdoor raakt je kamer vreselijk uit balans (veel laag/mid, weinig hoog). Het klinkt verschrikkelijk...
    Niet per defenitie, zeker niet.....

    ik heb mijn eigen -en helaas ook voormalige- studiootje met dat schuim akoestisch AANGEPAST. Ik ben daar lang en intensief mee bezig geweest en het resultaat deed iedereen die er kwam luisteren zeer verbazen.

    Een vriend/collega die, nadat ie de hele dag in de controlekamer van studio1 van de vara had gewerkt, voor het eerst de ruimte kwam bezichtigen en die ik steely dan voorzette: "dit klinkt zelfs beter dan bij de vara".

    Dat vond ikzelf dan weer een hele boude stelling, maar zo slecht als jij dus beweert zal het bij mij -incl. het "dodelijke" tietenschuim- dus zeker ook niet zijn geweest.

    Bottom line: gebruik je oren.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #107

    Standaard

    ja weet ik, maar ik heb ff geen geld meer. En de plaat waar alles opstaat is ok niet zo dik,moet maar weer eensiets gaan verzinnen! En ik weet ok wel dat de plaats verweg van ideaal is maar ja; woon nog bij ouders en dar kan ik niet zoveel.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Niet per defenitie, zeker niet.....

    ik heb mijn eigen -en helaas ook voormalige- studiootje met dat schuim akoestisch AANGEPAST. Ik ben daar lang en intensief mee bezig geweest en het resultaat deed iedereen die er kwam luisteren zeer verbazen.

    Een vriend/collega die, nadat ie de hele dag in de controlekamer van studio1 van de vara had gewerkt, voor het eerst de ruimte kwam bezichtigen en die ik steely dan voorzette: "dit klinkt zelfs beter dan bij de vara".

    Dat vond ikzelf dan weer een hele boude stelling, maar zo slecht als jij dus beweert zal het bij mij -incl. het "dodelijke" tietenschuim- dus zeker ook niet zijn geweest.

    Bottom line: gebruik je oren.
    Dat komt omdat hoog eraf niet altijd slecht is. Als jij een kamer hebt die klinkt als een metalen blikje dan zal het er beter op worden om maar een voorbeeld te geven. Maar een hoop mensen gooien dat schuim gewoon zonder te denken erin zo van "het zal wel goed zijn".
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2003
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    275

    Standaard

    Je zal mij ook niet horen zeggen dat je het er zo maar in moet knallen, wel gecontroleerd, bijv alleen tegenovergesteld, zodat het niet volledig dempt. Misschien zal je ook basstraps moeten maken,

    Ach het mooiste is miss nog wel een grote gordijn roede maken, en van die dikke rode gordijnen ophangen, kun je het ook nog een beetje controleren.
    Dacht dat ik het bij Han ook zag.
    SMS Hammer-on naar 3333

    http://www.go-south.nl

  10. #110

    Standaard

    Omdat ik het nu toch anders wil gaan inrichten is het misschien een idee om met panelen te gaan werken? Zodra ik dan akoestische gitaar of zang op wil gaan nemen dan plaats ik dan een paar panelen om me heen. Deze panelen kan ik dan aan de binnenkant wel met die schuimtieten bekleden. Of misschien gordijnen (dik velours) op gaan hangen in rails, zodat je die weer open en dicht kunt trekken. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien sugesties?
    Groetjes, Rudmer
    Kijk eens op mijn Youtube kanaal -> http://www.youtube.com/user/Tranquil...c?feature=mhee

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top