Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 52 1231151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 520
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 september 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    418

    Standaard Post je eigen thuisstudio hier!

    Om van elkaar te leren, te kijken hoe andere het doen etc. etc. kun je hier je eigen thuisstudio posten! Lijkt het jullie wat? Post je studio hier!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Zal morgen wel een leuk fototje maken. Maar een "studio" is het niet echt. Gewoon mijn slaapkamer met wat zooi erin.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2005
    Berichten
    613

    Standaard

    same here.. studio is een heel groot woord




    (edit: foto's ergens anders gehost, bedankt thoom42)
    Laatst gewijzigd door STW; 5 oktober 2007 om 03:05

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 september 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    418

    Standaard

    De foto's die je hebt gepost doen het niet..of ik kan ze tenminste niet openen!

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 september 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    418

    Standaard

    Ddeidraganos, heb jij een idee voor een goede mengtafel? Die goed is, maar niet al te duur? Die ik op mijn edirol ua 25 kan aansluiten?

    Ik post snel wat fotos van mijn 'studiootje'!

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Welke kwaliteit zat je aan te denken? Maw wat is je budget? Als je t netjes, maar toch niet te duur wil aanpakken (in de zin van een paar honderd eu) zou ik een 2e hands Mackie tafel scoren op marktplaats ofzo. Of Soundcraft oid.. Vaak niet al te duur en best netjes spul. Ga in elk geval geen tafel kopen met 36 kanalen waarvan je meer dan de helft toch niet gebruikt. Met 10 of 12 kanalen, 2 tot 4 auxen, en evt 2 subgroepen ofzo red je het voor een thuisstudio echt wel. Als je echt el cheapo wil... Gewoon een nieuw Behringer tafeltje halen.. Ben je voor een paar tientjes klaar en als je er een beetje relaxed mee omgaat en alleen thuis gebruikt kun je daar best veel plezier aan hebben.

    Grt Roy.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rouzy
    Hey DeiDRagonas

    Hoeveel heb je die zwarte isoleerwand gekocht?
    wil namelijk ook m'n kamer isoleren
    Dat noemen we tietenschuim en dat koop je in de bouwmarkt en dat kost per twee plaatjes van 100 bij 50 een tientje. Inkoop kost het waarschijnlijk 50 cent.

    Het isoleert helemaal niks, nul komma nul, maar het dempt wel de akoestiek enigszins, dus geloof niet wat er in de folder staat van Gamma.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Om te isoleren moet je t niet doen. Aan die platen heb je bijna geen demping. Dan moet je echt een professionele cabine aan laten leggen denk ik. Deze platen zijn puur voor opnames van vocalen. Door die platen klinkt dat stukje van de kamer veel droger dan de andere kant. Door dan met de mic te schuiven kun je heel mooi de juiste "droogte" voor je opnames vinden. Ongeveer de helft van de kamer is gedaan met die platen. Kosten zo'n 10 eu per twee bij de Gamma. Maar zoals ik zei... Om te isoleren is t niks.


    edit: Wat Han ook zegt dus..


    R.

  10. #10

    Standaard

    Voordat we geheel off-topic gaan, gebruik de zoek term eens. Ik heb er al 1 en ander over geschreven. De vlokkenschuim waar jij naar refereert is thermische isolatie. Forget it. Echt isoleren (dus geluid TEGEN houden) doe je met massa. Ook daar heb ik genoeg over geschreven.
    Gebruik een gewone glas of steen-wol plaat bekleed met brandveilig doek (bv jute) en plaatst die in je kamer voor absorptie.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top