Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard adapters voor pedalen

    Er zijn al een aantal topics over geweest maar er is iets raars wat ik niet begrijp.

    Ik ging laatst naar de muziekwinkel waar ik vroeg om 5 adapters 9v. Toen zei de verkoper, je moet dezelfde adapter van het hetzelfde merk kopen. Dus een boss pedaal heeft een adpter van boss nodig, ibanez van ibanez...

    Ik zei dat ik daar nog nooit van gehoord had. Maar goed is het niet mogelijk om een universele adapter aan te schaffen voor elk van mijn pedalen?

    Ik heb een boss dd6
    boss ds-1
    jim dunlop Wah cry baby
    Fender blender
    ibanez tube scremaer

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ligt er even aan of ze allemaal gewoon 9volt zijn. Anders kan je gewoon bijvoorbeeld een Boss PSA adapter kopen met een daisy chain.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    205

    Standaard

    Bullshit, verkoperspraatje of onkunde. Wanneer het voltage de +-, en het Amperage overeenkomen (of het amperage van de adapter meer is) werkt het gewoon.

    Ik heb aan mijn CryBaby Wah ook gewoon een boss adapter hangen.

    Maar als je zoveel apparaten hebt, is het dan niet handiger om zo'n multi-adapterding te kopen. Waar je meteen al je pedalen op kan aansluiten?

    Edit: Zoiets bedoel ik dus

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Dat kan ook en werkt prima. Vooral als je steeds meer pedalen erbij krijgt


    En nee; ik verwijs niet naar m'n sig...
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Een 1spot is m.i. de allerbeste en makkelijkste oplossing, en ook niet zo duur.
    http://www.visualsound.net/1spot.htm

  6. #6

    Standaard

    Jah is misschien wel handig om dat te doen maar die dingen zijn toch belachelijk duur of niet?

  7. #7

    Standaard

    iets van 200,- eur ofzoiets

  8. #8

    Standaard

    mwah, vergeet niet dat je polariteit er toe doet!

    Gelukkig zijn de meeste pedalen gewoon 9 volt, maar de polariteit wil nog wel eens verschillen. Je kan hiervoor een andere adapter nemen, of gewoon even zelf iets in elkaar solderen, kleine moeite.
    Onespot + daisychain is een goede en goedkope oplossing. Ook lekker klein en praktisch. Let, een onespot zal een klein beetje bijgeluiden geven (zoek ff op onespot + speeddemon, remco heeft daar laatst een review over gegeven).

    Die 'bricks' zullen dat ongetwijfeld minder hebben, maar dat zijn wel iets duurdere oplossingen. Als je alleen drive's gebruikt en een wah, stemapparaat e.d. dan zul je niet snel behoefte hebben aan zo'n dure brick, mocht je veel aan de digitale effecten zitten, en pedalen die ook 12 of 18 volt nodig hebben, dan is zo'n brick een hele goeie oplossing.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.534

    Standaard

    uhm ff research doen mss?

    1spot 2 tientjes
    almarvk biedt zijn voedingsblok aan voor 75 euro.

    Pedalpower (2) is er voor rond de 100 euro meen ik

    Top voeding Burkey Flatliner is 235.


    Fender Blender, gebruikt die AC (wisselspanning)? In dat geval moet je daar zeker rekening mee houden. 1 Spot is alleen DC (gelijkspanning).

    Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ponq
    uhm ff research doen mss?

    1spot 2 tientjes
    almarvk biedt zijn voedingsblok aan voor 75 euro.

    Pedalpower (2) is er voor rond de 100 euro meen ik

    Top voeding Burkey Flatliner is 235.


    Fender Blender, gebruikt die AC (wisselspanning)? In dat geval moet je daar zeker rekening mee houden. 1 Spot is alleen DC (gelijkspanning).
    ibanez had volgens mij de polariteit trouwens andersom dacht ik. Staat meestal gewoon op je pedaal.
    Pedalpower 2 voor maar 100 euro? Was het maar zo'n feest! Of weten jullie meer dan ik?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top