Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard Koch Powertone II problemen - kanaal/geluid valt weg

    Goedenavond allen,

    Mijn Koch doet al een tijdje trouw dienst (1,5-2 jaar) maar vanavond heeft hij toch echt een steekje laten vallen. Ik heb al wel vaker gehad dat het geluid niet helemaal lekker doorkomt, maar dat is dan even in het begin en als je eenmaal aan het spelen bent is daar niets meer van te merken.

    Vanavond bleef het tijdens de repetitie de hele tijd door etteren. Het was begonnen om het ultradrive kanaal, maar dat was zo over. Toen we eenmaal begonnen met de set te spelen bleek al snel dat het probleem zich bleef voordoen op het cleane kanaal. Geluid valt grotendeels weg, bij pieken klinkt het overstuurd en krasserig. Dit blijft dan voortduren totdat opeens het geluid weer terug is en je weer even kan spelen.

    Needless to say is het natuurlijk hartstikke vervelend maar tevens ook nog eens onbruikbaar. Ik heb 'm vanavond mee naar huis genomen, normaal staat hij in de oefenruimte. Daar laten staan is natuurlijk sowieso niet handig in verband met vocht, dus hopelijk trekt het wat bij ofzo...

    Ander probleem zou misschien een buis kunnen zijn. Eindbuis lijkt me uitgesloten aangezien het probleem zich alleen op het cleane kanaal voortzet, maar wie weet zie ik een of andere interne wisselwerking over het hoofd. Heb wel even de amp omgedraaid en met een potlood op de bereikbare buizen proberen te tikken (zit een rooster voor dus dat valt niet echt mee) maar niks geen geluiden ofzo.

    Kan het een voorbuisje zijn? Ik heb nog 2 nieuwe buisjes liggen, hoe kom ik erachter welke ik dan zou moeten vervangen? Gewoon rooster eraf halen en wat steviger er tegenaan tikken?

    bedankt alvast.
    DA - doet je goed!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    bump

    +200 tekens.
    DA - doet je goed!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Ik kan je aanraden even Rowin of Dolf van Koch te contacten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ok, nu is hij zeker rot. Net eventjes aangezet en ingeplugd op de recording uitgang -> eventjes spelen en daarna rook.
    DA - doet je goed!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Dat is kut, zeker naar Koch brengen. Zou ze even bellen hoe en wat.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Ok, nu is hij zeker rot. Net eventjes aangezet en ingeplugd op de recording uitgang -> eventjes spelen en daarna rook.
    zonder speaker aangesloten is ook niet erg handig ... maar welkom bij het begin van een hoop ellende ... ik spreek uit eigen ervaring en van een hoop bekenden die ook een koch hebben gehad.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    ingeplugd op de recording uitgang
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koch manual
    [11] RECORDING OUTPUT: This jack provides a frequency corrected
    (simulation of a guitar speaker) mono signal and includes reverb and - if used -
    external effects signals. The signal is derived from the speaker output and
    therefore includes all the typical sound characteristics of power tubes. (see also
    CONNECTION DIAGRAM)
    Dan heb ik toch niets geks gedaan lijkt mij?
    DA - doet je goed!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik 'm even opgemaakt en gekeken. Kan er niet veel bijzonders aan zien, 1 klein plekje wat doorgebrand is bij de penthode/triode-switch. Maar dat plekje zelf kan niet de rook veroorzaakt hebben lijkt mij.





    Mss dat jullie er iets aan hebben, anders mss Koch zelf wel.
    DA - doet je goed!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc
    zonder speaker aangesloten is ook niet erg handig ... maar welkom bij het begin van een hoop ellende ... ik spreek uit eigen ervaring en van een hoop bekenden die ook een koch hebben gehad.

    +10 miljoen!
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Dan heb ik toch niets geks gedaan lijkt mij?
    Is dat een grap? je hebt toch niet ingeplugd op een uitgang??? Er staat trouwens ook niet dat ie dan als load werkt, dus speaker moet eraan blijven hangen . Wat betreft het kraken; Ik heb iets sootrgelijsk gehad, er zit een printplaatje na de ingang, moest vervangen worden. Nu doet ie het weer prima. Was wel een twintone trouwens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top