Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard "Knal" bij aanschakelen delay

    Ik heb een memory lane van diamond. Echt een heerlijke delay, verreweg de beste die ik heb mogen proberen (oke het zijn er geen tientallen maar toch).

    Alleen zodra ik de delay aan zet hoor ik een "knal". Nu is het niet ENORM hard, maar wel storend als ik distortion aan heb. Het lijkt door het circuit heen te gaan, want je hoort hem uitgalmen.

    Is hier iets aan te doen? Een ander memory lane pedaal heeft dit niet...

  2. #2

    Standaard

    de memory lane heeft toch zo'n 'echte' truebypass dmv zo'n 3pdt schakelaar? Kan het zijn dat deze niet goed gewired is en dat de input van het effect niet naar de massa wordt geschakeld in bypass stand?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Tja, ze hebben True Bypass destijds niet voor niks vervangen door minder luidruchtige schakelmethoden. Maar te hard moet het nou ook weer niet klinken. Je distortion staat er niet per ongeluk achter?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Tja, ze hebben True Bypass destijds niet voor niks vervangen door minder luidruchtige schakelmethoden. Maar te hard moet het nou ook weer niet klinken. Je distortion staat er niet per ongeluk achter?
    Ja die staat er dus wel achter, puur vanuit praktische overwegingen (als ik em in de loop zou gooien heb ik al weer 4 kabels naar mn versterker lopen, liever 2...).

    Maar het is dus niet effe op te lossen zeker

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    dude; als je toch een loop hebt dan probeer daar es je delay in te gooien (die 2 kabels kan de moeite toch niet zijn)..

    ik ben wel voor 'out of the box thinking' maar wie gooit z'n dist-pedaaltjes nu achter z'n delay..?
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
    ik ben wel voor 'out of the box thinking' maar wie gooit z'n dist-pedaaltjes nu achter z'n delay..?
    Kan soms coole dingen doen hoor !!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
    ik ben wel voor 'out of the box thinking' maar wie gooit z'n dist-pedaaltjes nu achter z'n delay..?
    Nou, zo extreem bizar is nou ook weer niet hoor! Het klinkt verder goed iig, thats not the problem.

    Ik wil alleen dat dat pedaal perfect werkt...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Tja, distortion en/of compressie maken nou eenmaal elk bijgeluidje beter hoorbaar. En TB schakelt minder stil (maar laat de experts me vooral corrigeren als ik het daarmee mis heb). Je kan een noisegate ertussen gooien (maar dan krijg je wellicht de tonesuck-politie over je heen ).

    Waarschijnlijk begrijp ik je set-up nog niet goed, maar wat is de moeite om je delay achter je distortion te zetten? Of heb je geen dist. pedaal maar gebruik je de gain van de amp?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.534

    Standaard

    Een TB (mojo-warning! je doelt op een 3PDT, TB met 2PDT is net zo goed mogelijk) schakelt niet per definitie stiller of luider dan een andere schakeling.

    Meestal hebben inschakelplops te maken met een klein beetje DC spanning vanuit het pedaal. Dat is op te lossen met een 'pull-down'resistor, die die spanning naar de ground trekt. je zou bij de input en output een 1M (soms meer) weerstand kunnen plaatsen naar ground.

    Het kan ook door de LED komen die bij inschakeling stroom trekt. Zie daarvoor:
    http://www.muzique.com/lab/led.htm

    Voor een goed achtergrond artikel:
    http://geofex.com/article_folders/bypass/bypass.htm


    TrueBypass goed of niet? Check de mening van Pete Cornish:
    http://www.petecornish.co.uk/case_ag...ue_bypass.html

    En bijvoorbeeld:
    http://www.muzique.com/lab/truebypass.htm
    Laatst gewijzigd door ponq; 3 oktober 2007 om 11:36

    Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top