Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 646 van 1792 EersteEerste ... 14654659663664464564664764865669674611461646 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.451 t/m 6.460 van 17917
  1. #6451
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newbreed Bekijk bericht
    dus dan zou dit ook een silver series zijn??
    (voor alle duidelijkheid, dat staat niet in de ad vermeld)

    http://link.marktplaats.nl/382902541
    Volgens mij bedoelde BamBuFan juist aan te geven dat een zilverkleurig logo en serienummer nog niet automatisch betekent dat het een Silver Series is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    In 1989 werd de productie van de Japanse Squiers grotendeels gestaakt (maar hier en daar zijn verdwaalde exemplaren te vinden, gebouwd tussen 1989-1997 (Japanse Fenders werden wel door geproduceerd) en werden er Koreaanse Silver Series gebouwd, al dan niet met de Silver aanduiding erop, maar wel met Silveren Logo.
    Hoe het precies zit, wil ik niet pretenderen te weten. Wat ik echter wel weet is dat bovenstaande niet kan kloppen. Mijn in 1993 gebouwde en aangeschafte Silver Series was bepaald geen uniek exemplaar en gewoon afkomstig uit Japan. Bovendien meen ik me te herinneren dat de betere Squiers destijds nog allemaal uit Japan kwamen en de goedkopere uit Korea.
    Turn it up • Bring the noise

  2. #6452

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Volgens mij bedoelde BamBuFan juist aan te geven dat een zilverkleurig logo en serienummer nog niet automatisch betekent dat het een Silver Series is.


    Hoe het precies zit, wil ik niet pretenderen te weten. Wat ik echter wel weet is dat bovenstaande niet kan kloppen. Mijn in 1993 gebouwde en aangeschafte Silver Series was bepaald geen uniek exemplaar en gewoon afkomstig uit Japan. Bovendien meen ik me te herinneren dat de betere Squiers destijds nog allemaal uit Japan kwamen en de goedkopere uit Korea.
    Grotendeels gestaakt had Geert geschreven en terecht opgemerkt in zijn eerdere reactie.
    Let there be rock.

    For sale : niks.

  3. #6453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Grotendeels gestaakt had Geert geschreven en terecht opgemerkt in zijn eerdere reactie.
    Volgens de overlevering zoals ik hem begrepen heb uit boeken, websites en fora (en die is bij alles rondom Aziatische gitaren met een flinke korrel zout te nemen waardoor er weinig met zekerheid gezegd kan worden) werden vanaf de jaren 80 zowel in Japan als in Korea Squiers (en zelfs Fenders®) gebouwd. Nog even voor de goede orde: er bestaat geen "Fender-fabriek" in Japan of Korea, Fender plaatste haar orders gewoon bij bestaande gitaarfabrieken als Fuji Gen of Young Chang.

    De kwaliteit van de Japanners nam in die jaren af terwijl die van de Koreanen juist snel toenam (mn Pro Tone serie). De reactie van de Japanners hierop was de Silver Series: bij Fuji Gen gemaakte modellen waarmee Japan wilde laten zien dat zij (nog) de betere gitaren bouwden.

    De "Japanse" Silver Series werd in de jaren dat ze bestond parallel gebouwd met andere Squier Japan-gitaren, die dus low(er) budget waren. De produktie in Korea van modellen in verschillende Squier-prijsklassen liep ook gewoon door tot de Mexicanen eind jaren 90(?) mee gingen doen.

    Ik weet nog dat ik begin jaren 90 een Koreaanse Squier Telecaster koos omdat de betere Squier-klasse (een Silver Series Japan Tele) honderden guldens duurder was en mijn budget bij Fl. 600 ophield. Dan had ik echter wel een volhouten body gehad ipv de houtfantasie van de instap-Squier
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  4. #6454
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    hmmm specs van de Koreaanse Silvers verschilden eigenlijk niet tov de Japanse.
    Koreaanse Silvers hadden veel Japanse hardware, body's en halzen (met name die van Young Chang<< serienummer E***>> waren al helemaal niet minder.
    Koreaanse Fenders waren eigenlijk gelijk aan de Koreaanse Silvers, alleen een andere naam op de headstock thats it.
    Koreaanse Fenders gingen er in 1993 uit toen de MIM werd opgestart

  5. #6455
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    http://link.marktplaats.nl/383976875

    asjemenou??? Das gewoon een oude vervalsing....

  6. #6456
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.514

    Standaard

    Het lijkt een seventy japanner maar dat logo moet aftermarket zijn want er waren vroeger gewoon geen Gibson branded gitaren.
    De enige uitzondering die ik ooit tegenkwam was een jaguar copie uit Vietnam maar daar was het Fender logo het enige aan de hele gitaar wat een beetje leek.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #6457
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Grotendeels gestaakt had Geert geschreven en terecht opgemerkt in zijn eerdere reactie.
    En vervolgens ook "hier en daar zijn verdwaalde exemplaren", en dat suggereert dat het om uitzonderingen ging. Dat was echter niet zo: er werden zowel in Korea als in Japan behoorlijke aantallen Squiers geproduceerd.
    Turn it up • Bring the noise

  8. #6458
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    http://link.marktplaats.nl/383976875

    asjemenou??? Das gewoon een oude vervalsing....
    Dat is gewoon een lulverhaal bij een zgan gibsun.

  9. #6459
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    En vervolgens ook "hier en daar zijn verdwaalde exemplaren", en dat suggereert dat het om uitzonderingen ging. Dat was echter niet zo: er werden zowel in Korea als in Japan behoorlijke aantallen Squiers geproduceerd.
    Zoals ik in een latere post al heb aangegeven dat er wel degelijk Silvers in Japan zijn geproduceerd, maar dat de Koreaanse aantallen in de jaren aanzienlijk groter waren.

    laten we er nu maar over ophouden

  10. #6460
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2009
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.166

    Standaard Fake crap!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    http://link.marktplaats.nl/383976875

    asjemenou??? Das gewoon een oude vervalsing....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dat is gewoon een lulverhaal bij een zgan gibsun.
    Ik zag hem al eerder staan en heb meteen -NSB'er die ik er ben- op de knopf gedruckt bij Marktplaats.....wel een keer of 5 geloof ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top