Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 645 van 1792 EersteEerste ... 14554559563564364464564664765569574511451645 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.441 t/m 6.450 van 17917
  1. #6441
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fisherman Bekijk bericht
    Ton en Geert dat was uiteraard met een knipoog (deze dus) bedoeld, dat weet je wel uiteraard

    Maar dit is handige informatie die ik zal opslaan, want jullie kennis overstijgt de mijne met een factor 375.

    Bedankt voor de tips heren, mocht ik ooit eens overwegen een Silver Series aan te schaffen!
    Ach hoe meer koppen je bij elkaar steekt, hoe beter het beeld wordt.

    Japanse en Koreaanse Silvers zijn goede gitaren, ik heb nog nooit een beroerd exemplaar getroffen.

    Tussen de E 175,00 en E 275,00 (afhankelijk van staat en afkomst) kun je een Silver scoren en dan krijg je mijns inziens goede waar voor je geld

  2. #6442

    Standaard

    Ik heb heel wat afgesurft toen ik de mijne kocht en wat mij betreft heeft Midwolda het bij het rechte eind, de mijne is trouwens van '92 dus gestaakte productie rond '89 kan in ieder geval al niet. Het gaat me hier ook niet over de kwaliteit die meer of minder zou zijn bij een Koreaan, elke gitaar moet op zichzelf beoordeeld worden, maar op een Squier Silver Series zou dat logootje moeten staan en 'Made in Japan'. Bij de foto van de TS goed te zien trouwens.

    Ook op te merken : de OEM tuners van een silver series zijn Gotoh, die zal je op een budget Koreaan niet vlug tegenkomen, + de nek is echt wel stevig.

    Dit gezegd zijnde blijkt info over MIJ gitaren van die periode moeilijk te vinden, wazig (ook Tokai e.d.) en vaak tegenstrijdig.
    Let there be rock.

    For sale : niks.

  3. #6443
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht

    In de 90er jaren heeft Fender een grote verscheidenheid aan Squiers uitgebracht, uit zowel Japan en Korea (denk ook maar eens aan de Vista Series)
    Het is daarom ook af en toe knap lastig om eea te onderscheiden
    Klopt, zo is er ook nog een behoorlijk "grijs" gebied wat betreft productie aantallen.

    De diversiteit aan serienummers maakt het er idd ook niet echt overzichtelijker op.

  4. #6444
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Klopt, zo is er ook nog een behoorlijk "grijs" gebied wat betreft productie aantallen.

    De diversiteit aan serienummers maakt het er idd ook niet echt overzichtelijker op.
    oh man, je hebt helemaal gelijk, daar is af en toe geen touw aan vast te knopen, sommige nummers dubbel gebruikt, of een cijfertje erbij etc.

    Fender wilde zo veel mogelijk producten in elke klasse hebben, dus er werd, om hieraan te voldoen werd er qua modellen en series wel eens wat verschoven of bijgevoegd
    Laatst gewijzigd door geert1976; 4 oktober 2010 om 22:53

  5. #6445
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Ik heb heel wat afgesurft toen ik de mijne kocht en wat mij betreft heeft Midwolda het bij het rechte eind, de mijne is trouwens van '92 dus gestaakte productie rond '89 kan in ieder geval al niet. Het gaat me hier ook niet over de kwaliteit die meer of minder zou zijn bij een Koreaan, elke gitaar moet op zichzelf beoordeeld worden, maar op een Squier Silver Series zou dat logootje moeten staan en 'Made in Japan'. Bij de foto van de TS goed te zien trouwens.

    Ook op te merken : de OEM tuners van een silver series zijn Gotoh, die zal je op een budget Koreaan niet vlug tegenkomen, + de nek is echt wel stevig.

    Dit gezegd zijnde blijkt info over MIJ gitaren van die periode moeilijk te vinden, wazig (ook Tokai e.d.) en vaak tegenstrijdig.

    Dit vind ik wel erg kort door de bocht, en er zijn legio Koreaanse Silvers, met Japanse Gotohs geleverd, dus wat je nu zegt klopt als niet.
    Sterker nog, veel jaren 90 Squiers uit Korea hadden Japanse Gotohs.

    En ik sluit mij bij Spirit aan dat een Koreaan niet persee "Silver Serie" op de headstock hoeft te hebben.

    Ik heb ook niet gezegd dat de productie van de Japanse Silvers geheel gestaakt is, maar dat de aantallen hiervan in de jaren 90 veel kleiner waren dan zijn Koreaanse broertjes.

    Het zou fijn zijn andermans posten goed te lezen voordat je iets plaatst.

  6. #6446

    Standaard



    Naar mijn idee is een Silver Series Squier een Squier waarbij die naam ook op de headstock staat.

    Als het criterium is dat een Squier tot de Silver Series behoort als het woord Squier in het zilver op de kop staat, dan is 80% van de Japanse en Koreaanse Squiers uit begin jaren 90 (voordat ze in Korea het zwarte logo gingen gebruiken) dus automatisch een Silver Series...
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  7. #6447
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht

    Naar mijn idee is een Silver Series Squier een Squier waarbij die naam ook op de headstock staat.

    Als het criterium is dat een Squier tot de Silver Series behoort als het woord Squier in het zilver op de kop staat, dan is 80% van de Japanse en Koreaanse Squiers uit begin jaren 90 (voordat ze in Korea het zwarte logo gingen gebruiken) dus automatisch een Silver Series...

    Maar hoe verklaar je dan dat Fender een folder uitbrengt over de silver series, met een foto van de headstock (met een zilveren logo, made in Japan eronder en ook het serienummer in zilveren cijfers en letter) ZONDER het silver series logo.

    Helaas heb ik de folder aan de nieuwe eigenaar meegegeven die mijn silver series strat heeft overgenomen.

    *EDIT* Overigeens kwam de adv. (uit een tijdschift) uit 1994, dus mocht er iemand nog een stapel gitaar bladen uit die tijd hebben liggen, blader ze eens door, misschien kom je die advertentie wel tegen.

    Om weer on topic te gaan: Het is Fender geweest die destijds een twijfelachtige advertentie heeft geplaatst
    Laatst gewijzigd door spirit; 5 oktober 2010 om 07:14

  8. #6448
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Om weer on topic te gaan: Het is Fender geweest die destijds een twijfelachtige advertentie heeft geplaatst
    Precies, als ze bij Fender eens wat consequenter waren geweest met serienummers en type-aanduidingen was het allemaal een stuk gemakkelijker.
    Dat dat in het begin niet zo was is misschien begrijpelijk, maar het was op een gegeven moment toch wel duidelijk dat het wel nuttig was om een eensluidend systeem in te voeren. Dat hebben ze bij Gibson vanaf midden jaren '70 iets beter begrepen (als het om serienummers gaat en datering), maar daar zullen de uitzonderingen ook wel de regel bevestigen.
    En daarom bestaat dit topic en vind ik het soms erg interessant om te lezen en waardeer ik het dat mensen als bijv. Geert en Midwolda de moeite nemen om e.e.a. uit te zoeken.
    En dan kun je je wel eens vergissen. Dat is immers menselijk...!!

    Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 5 oktober 2010 om 09:41
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #6449
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht

    Naar mijn idee is een Silver Series Squier een Squier waarbij die naam ook op de headstock staat.

    Als het criterium is dat een Squier tot de Silver Series behoort als het woord Squier in het zilver op de kop staat, dan is 80% van de Japanse en Koreaanse Squiers uit begin jaren 90 (voordat ze in Korea het zwarte logo gingen gebruiken) dus automatisch een Silver Series...

    dus dan zou dit ook een silver series zijn??
    (voor alle duidelijkheid, dat staat niet in de ad vermeld)

    http://link.marktplaats.nl/382902541
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

  10. #6450
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newbreed Bekijk bericht
    dus dan zou dit ook een silver series zijn??
    (voor alle duidelijkheid, dat staat niet in de ad vermeld)

    http://link.marktplaats.nl/382902541
    Nee, dit noemen ze (we) toch de "E-serie" en volgens mij dus geen Silver Series. Heb ik ook gehad, uit 1987, maar dan met rosewood toets. Fijne gitaren!
    Komt immers ook niet uit begin 90, maar net na de JV en SQ series van 84 tot 87 (of 88 ), geloof ik.
    Kostte iets van 800 gulden.
    Als ik me vergis...

    Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 5 oktober 2010 om 14:49
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top