Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 644 van 1792 EersteEerste ... 14454459463464264364464564665469474411441644 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.431 t/m 6.440 van 17917
  1. #6431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Een oude Squier misschien, maar geen silver series !

    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...fta_ind=8&fs=1
    Ook dat niet eens. Bodyshape, pickguard, trembackplate zijn niet echt Fender/Squier. Hij laat bewust niet de hele hals met headstock zien.

  2. #6432
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Een oude Squier misschien, maar geen silver series !

    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...fta_ind=8&fs=1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Ook dat niet eens. Bodyshape, pickguard, trembackplate zijn niet echt Fender/Squier. Hij laat bewust niet de hele hals met headstock zien.
    Dat is wel degelijk een Silver serie, gebouwd door Samick in 1989, het eerste Koreaanse productiejaar.
    Ik heb deze gitaar een tijdje terug in handen gehad en het is wel degelijk een echte.
    De huidige en vorige eigenaar zijn forummers trouwens.

    De term "Silver Serie" staat trouwens niet op elke Koreaan, er werd toen nogal wat aangerommeld in Korea.

  3. #6433
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nu ben je echt abuis, Geert. Silver Series kwamen uit Japan, tot ongeveer 1995
    (ik doe alles even uit het hoofd dus ik kan er een komma naast zitten).
    Een Silver Series is alleen een Silver Series als het Silver Series logo op de headstock staat.
    Het heeft overigens niets met de kleur van het Squier logo te maken.
    Toen de productie verplaatst werd naar Korea werden de top-Squiers ProTone's genoemd,
    ook zeer hoog aangeschreven Squiers maar toch net geen Silver Series.
    En jawel, een ProTone is alleen een ProTone als het ProTone logo op de headstock staat.
    Volgorde van kwaliteit Squier Stratjes (imho!) : JV's, SQ's, Silver Series, ProTone's.
    (Om het interessant te maken had je ook nog JV Fenders die soms minder goed waren dan JV Squiers...)

    Edit: ik meen dat de SS-en door FujiGen gemaakt werden en de ProTone's door Cort.
    Zal de info nog wel eens opzoeken (ik bewaar nooit wat... )

    ProTone info
    SS info is veel meer verspreid, maar volgens mij klopt mijn verhaal wel (duh...)
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 4 oktober 2010 om 22:42
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #6434
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2009
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.166

    Standaard Woeeehhh...Grunningen tegen Veluwe....

    Mok dampende koffie erbij, sigaretjes in de nabijheid.....
    Wie heeft er gelijk, die reus uut Midwolda of de meester der gitarenkennis, GWV uut de Veluwe....

    Spannuuuund!

  5. #6435
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Huh, het is geen wedstrijdje hoor Fish... ik lul ook maar na wat ik op het Internet gelezen heb.
    Maar er zullen altijd wel discussies blijven over die ouwe meuk.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6436
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nu ben je echt abuis, Geert. Silver Series kwamen uit Japan, tot ongeveer 1995
    (ik doe alles even uit het hoofd dus ik kan er een komma naast zitten).
    Een Silver Series is alleen een Silver Series als het Silver Series logo op de headstock staat.
    Het heeft overigens niets met de kleur van het Squier logo te maken.
    Toen de productie verplaatst werd naar Korea werden de top-Squiers Pro Tone's genoemd,
    ook zeer hoog aangeschreven Squiers maar toch net geen Silver Series.
    Volgorde van kwaliteit Squier Stratjes, imho: JV's, SQ's, Silver Series, Pro Tone's.

    Edit: ik meen dat de SS-en door FujiGen gemaakt werden en de ProTone's door Cort.
    Zal de info nog wel eens opzoeken (ik bewaar nooit wat... )
    Hmm, je zit niet helemaal goed hoor.

    In 1989 werd de productie van de Japanse Squiers grotendeels gestaakt (maar hier en daar zijn verdwaalde exemplaren te vinden, gebouwd tussen 1989-1997 (Japanse Fenders werden wel door geproduceerd) en werden er Koreaanse Silver Series gebouwd, al dan niet met de Silver aanduiding erop, maar wel met Silveren Logo.

    In 1997 werd het logo van de Koreaanse Squiers zwart (standard, met vaak multiplex body's) en verschenen er ook weer Japanse Silver Series op de markt en in 97-98 werden de topmodellen Pro-Tone genoemd(Cort Korea).

    de 89er Squiers uit Korea zijn prefix modellen die grotendeels werden vervaardigd van oude Japanse voorraden (gold ook voor de Koreaanse Fenders), daarom kom je in de Koreaanse bouwjaren 1989-1991 veel onderdelen tegen met Fender onderdelen, zoals Japanse Fender bruggen, Fender Stamped Zadels, Fender Tuners etc. en allerhande elektronica.

    In feite zijn de prefix Koreanen geassembleerde exemplaren, opgebouwd uit Japanse Squier/Fender onderdelen.

    eind 1998 werd de productie in Korea gestaakt

    in 1999-2000 verdwenen de Japanse Silvers ook van het toneel en kwam de productie in Taiwan en China terecht.

    Dit is even globaal

    hier een Japanse Silver uit 1998:

    Laatst gewijzigd door geert1976; 4 oktober 2010 om 22:53

  7. #6437
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fisherman Bekijk bericht
    Mok dampende koffie erbij, sigaretjes in de nabijheid.....
    Wie heeft er gelijk, die reus uut Midwolda of de meester der gitarenkennis, GWV uut de Veluwe....

    Spannuuuund!
    Ahhhhgggrrrr, gaan we weer.

    Nee, op een silverseries HOEFT géén silver series te staan. Fender (Squier) heeft notabene zelf een folder uitgebracht van de silverseries, ZONDER het silver series logo.

    Hoe het bij de Koreaanse Squiers zit weet ik niet, maar bovenstaande geldt zeker voor de Jappen. Maar ik denk dat Geert gelijk heeft.

    Waar ik het met Geert niet mee eens ben is dat de productie in 1989 nagenoeg gestaakt is in Japan. Ik heb verschillende MIJ Squiers gehad/gezien van na 1989, dus een zeldzaamheid zijn ze zeker niet.

  8. #6438
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nogmaals: de kleur van het Squier logo heeft hier niets mee te maken.
    Hooguit kun je zeggen zwart=budget, zilver=beter, goud=top.

    Mijn Silver Series strat, met SS logootje en Made in Japan er op, heeft s/n M033459,
    Your guitar was made at the
    Fuji-gen Plant (for Fender Japan), Japan
    in the Year(s): 1992 - 1993

    Van de 21frets-site: "Squier Pro-Tone guitars were produced at the Cort factory in Korea. and marked the first real quality Squier to come from there. Made between 1996 and 98 ..."

    Maar we gaan vreselijk off-topic: we twijfelen niet aan een advertentie maar aan de info...
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 4 oktober 2010 om 23:05 Reden: Aanpassing n.a.v Spirit's info...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #6439
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Ahhhhgggrrrr, gaan we weer.

    Nee, op een silverseries HOEFT géén silver series te staan. Fender (Squier) heeft notabene zelf een folder uitgebracht van de silverseries, ZONDER het silver series logo.

    Hoe het bij de Koreaanse Squiers zit weet ik niet, maar bovenstaande geldt zeker voor de Jappen. Maar ik denk dat Geert gelijk heeft.

    Waar ik het met Geert niet mee eens ben is dat de productie in 1989 nagenoeg gestaakt is in Japan. Ik heb verschillende MIJ Squiers gehad/gezien van na 1989, dus een zeldzaamheid zijn ze zeker niet.
    Nee geen zeldzaamheid inderdaad, maar een stuk minder dan de Koreaanse productie uit die jaren.

    In de 90er jaren heeft Fender een grote verscheidenheid aan Squiers uitgebracht, uit zowel Japan en Korea (denk ook maar eens aan de Vista Series)
    Het is daarom ook af en toe knap lastig om eea te onderscheiden

  10. #6440
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2009
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.166

    Standaard Ik leer hier nog eens wat!

    Ton en Geert dat was uiteraard met een knipoog (deze dus) bedoeld, dat weet je wel uiteraard

    Maar dit is handige informatie die ik zal opslaan, want jullie kennis overstijgt de mijne met een factor 375.

    Bedankt voor de tips heren, mocht ik ooit eens overwegen een Silver Series aan te schaffen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top