Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 639 van 1792 EersteEerste ... 13953958962963763863964064164968973911391639 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.381 t/m 6.390 van 17917
  1. #6381
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de esp brug is wel een (erg) stuk beter dan die oorspronkelijk op de koreaan zat, en bij koreaanse fenders spreken we niet echt van collector items dus tis niet dat hij nu niets meer waard is
    (ik heb nog een koreaanse fender met originele brug liggen en zou hem zo omruilen voor de ESP)
    life sucks and then you die

  2. #6382
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de esp brug is wel een (erg) stuk beter dan die oorspronkelijk op de koreaan zat, en bij koreaanse fenders spreken we niet echt van collector items dus tis niet dat hij nu niets meer waard is
    (ik heb nog een koreaanse fender met originele brug liggen en zou hem zo omruilen voor de ESP)
    Right said Fred !!! Wijze woorden!

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #6383
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 augustus 2006
    Locatie
    lisse
    Berichten
    689

    Standaard

    YAY ik had het dus toch goed Heb ik toch nog een beetje goede oogjes.

  4. #6384

    Standaard

    Lefty Fender Strat

    Ik ga deze gitaar mits hij in goede staat is kopen, heb hem al laten reserveren maar moet even op m'n baas wachten tot hij mijn bankrekening weer vult.

    Aan de headstock te zien is het een MIM uit 1995. De eigenaar heeft hem blijkbaar rechtshandig bespeeld, ben zelf links dus zal hem weer andersom moeten besnaren (is dat wel een woord? )

    Zou het feit dat hij andersom bespeeld is de frets beschadigd kunnen hebben? Kan me voorstellen dat de dikke E snaar best wel wat fretwear veroorzaakt en als ik dan vervolgens de dunne E snaar daar weer ga bespelen dat dat een probleem zou kunnen zijn.

    Wat is jullie mening hierover?

    Alvast bedankt voor een eventueel antwoord!

    Groetjes Guido

  5. #6385
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tricky4u Bekijk bericht
    Zou het feit dat hij andersom bespeeld is de frets beschadigd kunnen hebben?
    Lijkt me niet, maar er zal wel een andere topkam op moeten en natuurlijk 100% anders afgesteld moeten worden!

  6. #6386
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tricky4u Bekijk bericht

    Zou het feit dat hij andersom bespeeld is de frets beschadigd kunnen hebben? Kan me voorstellen dat de dikke E snaar best wel wat fretwear veroorzaakt en als ik dan vervolgens de dunne E snaar daar weer ga bespelen dat dat een probleem zou kunnen zijn.

    Wat is jullie mening hierover?

    Alvast bedankt voor een eventueel antwoord!

    Groetjes Guido
    Ik kan me wel voorstellen dat die slijtage (uiteindelijk?) voor wat problemen kan zorgen. Op de foto's kun je er niets van zien en ik zou zeker de verkoper even vragen hoe of wat. Tenslotte is hij al ong. 15 jaar bespeeld (ook steeds rechtshandig?).

    Gr. C.

    PS: besnaren is een keurig woord. Vergelijk: fijnbesnaard...!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #6387
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tricky4u Bekijk bericht
    Lefty Fender Strat

    Kan me voorstellen dat de dikke E snaar best wel wat fretwear veroorzaakt en als ik dan vervolgens de dunne E snaar daar weer ga bespelen dat dat een probleem zou kunnen zijn.

    Wat is jullie mening hierover?
    Volgens mij is het net andersom.
    Fretwear/afgevlakte frets kom ik juist vaker tegen bij de dunnere snaren (vanwege de bends) dan bij de lage E.
    Andersom/linkshandig besnaren zou dan idd tot fretbuzz bij de dikkere sneren kunnen opleveren.
    Hobbelige frets zie ik daarentegen meestal van de lage tot hoge E, en dan vaak nog tot aan de eerste 7 a 8e fret.
    Vraag anders om een detailfoto voor een indruk van de fretslijtage.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 21 september 2010 om 15:27

  8. #6388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Lijkt me niet, maar er zal wel een andere topkam op moeten en natuurlijk 100% anders afgesteld moeten worden!
    Op de foto van de headstock is volgens mij goed te zien dat de originele topkam er nog op zit, kan me alleen niet voorstellen dat hij zo goed gespeeld heeft. Zeker bij de E/B/G snaren zal hij toch moeten gaan wobblen.

    Afstellen kan ik gelukkig zelf dus dat is geen enkel probleem.

    Dank je wel voor je antwoord.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik kan me wel voorstellen dat die slijtage (uiteindelijk?) voor wat problemen kan zorgen. Op de foto's kun je er niets van zien en ik zou zeker de verkoper even vragen hoe of wat. Tenslotte is hij al ong. 15 jaar bespeeld (ook steeds rechtshandig?).

    Gr. C.

    PS: besnaren is een keurig woord. Vergelijk: fijnbesnaard...!
    Ik heb hem ook al om meerdere foto's gevraagd, maar het blijft natuurlijk lastig te zien op een foto.

    En fijnbehaard kende ik wel maar fijnbesnaard nog niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Volgens mij is het net andersom.
    Fretwear/afgevlakte frets kom ik juist vaker tegen bij de dunnere snaren (vanwege de bends) dan bij de lage E.
    Andersom/linkshandig besnaren zou dan idd tot fretbuzz bij de dikkere sneren kunnen opleveren.
    Hobbelige frets zie ik daarentegen meestal van de lage tot hoge E, en dan vaak nog tot aan de eerste 7 a 8e fret.
    Vraag anders om een detailfoto voor een indruk van de fretslijtage.
    Zoals ik net ook aangaf ik heb hem gevraagd om meer details en foto's maar ik ben bang dat ik het pas goed zie als hem in mij handen heb. Moet er alleen wel voor naar Amsterdam rijden en ik woon zelf in Brielle dus dat is wel een eindje.
    Laatst gewijzigd door tricky4u; 21 september 2010 om 15:32

  9. #6389

    Standaard

    http://link.marktplaats.nl/373590172 ja jong bordeaux roodXD bedrogen rood ken beter idd

  10. #6390
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    http://link.marktplaats.nl/380480892

    Serieuze twijfel over of het een echte Fender is. Het kan verder een prima gitaar zijn, maar als ik het logo zie....
    Is "gekocht van een gitaarbouwer". In Opperdoes dan misschien....???

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top