Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 595 van 1792 EersteEerste ... 9549554558559359459559659760564569510951595 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.941 t/m 5.950 van 17917
  1. #5941

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Kan de bouwer nog gedonder mee krijgen, Fender kopietjes bouwen, denk aan wat er met de uitstekende Duitse Diego's is gebeurd. Of de iets eenvoudiger Richwood's.
    Ja, maar de kans dat Leo op een Nederlandse 2ehandsmarktsite kijkt is heel erg klein.

  2. #5942
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Ja, maar de kans dat Leo op een Nederlandse 2ehandsmarktsite kijkt is heel erg klein.
    Maar de importeur wellicht wel

    En als je die een mail stuurt met de link, reken maar van yes dat die uit de stoel komt.

  3. #5943
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Kan de bouwer nog gedonder mee krijgen, Fender kopietjes bouwen, denk aan wat er met de uitstekende Duitse Diego's is gebeurd. Of de iets eenvoudiger Richwood's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Maar de importeur wellicht wel

    En als je die een mail stuurt met de link, reken maar van yes dat die uit de stoel komt.
    Valt wel mee volgens mij: Haar, Rebel Relic, London City, Martien () enz. Blijkbaar geen probleem. Maar nogmaals, ik denk dat ze het op zich niet fout bedoelen, ze verwoorden het alleen wat verkeerd en ze reageren blijkbaar erg dom op een goed bedoelde mail van Hendriks.

    @snaarplukker: ik ben bang dat Leo sowieso niet meer kijkt.....
    @Sanderltd: ik denk echt dat ze niet willen suggereren dat ze Fender's bouwen, maar kopieën van Fender-modellen.

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #5944
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Valt wel mee volgens mij: Haar, Rebel Relic, London City, Martien () enz. Blijkbaar geen probleem. Maar nogmaals, ik denk dat ze het op zich niet fout bedoelen, ze verwoorden het alleen wat verkeerd en ze reageren blijkbaar erg dom op een goed bedoelde mail van Hendriks.

    @snaarplukker: ik ben bang dat Leo sowieso niet meer kijkt.....
    @Sanderltd: ik denk echt dat ze niet willen suggereren dat ze Fender's bouwen, maar kopieën van Fender-modellen.

    Gr. C.
    Het zou mij niet verbazen dat jongens zoals HAAR, REBEL RELIC en LC een licentie hebben en zij reppen ook niet met de naam Fender

    Martien is niet de moeite om een licentie te geven

  5. #5945
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    In de advertentie zegt hij wel degelijk dat hij Fenders bouwt.
    Hij gebruikt geen Fender Decals , dus dat valt dan weer mee.

  6. #5946

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Het zou mij niet verbazen dat jongens zoals HAAR, REBEL RELIC en LC een licentie hebben en zij reppen ook niet met de naam Fender

    Martien is niet de moeite om een licentie te geven
    Je weet het niet he... Snabbel en Babbel kan dus echt gewoon een BV onder de Holding in Opperdoes zijn he Geert!

  7. #5947
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    In de advertentie zegt hij wel degelijk dat hij Fenders bouwt.
    Hij gebruikt geen Fender Decals , dus dat valt dan weer mee.
    Hallo Henk.

    Juist omdat er eigen decals worden gebruikt denk ik dat ze het zo bedoelen als ik schreef. Maar ik kan me vergissen. Ze zijn sowieso niet zo klantvriendelijk...;
    En in het algemeen: als ik een kopie van een Fender in elkaar zet van Fender/All Parts onderdelen of anders van goedkope budget bodies en halzen (wie zij daar Opperdoes...? ) en ik heb het dus niet over een Fender maar een Fender-kopie, dan is daar toch juridisch niets mis mee of vergis ik me dan ook?
    Want je kunt legaal talloze kopieën van Fender-bodies en halzen kopen en assembleren. Worden die dan ook verkocht door licentie-houders?

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #5948
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hallo Henk.

    Juist omdat er eigen decals worden gebruikt denk ik dat ze het zo bedoelen als ik schreef. Maar ik kan me vergissen. Ze zijn sowieso niet zo klantvriendelijk...;
    En in het algemeen: als ik een kopie van een Fender in elkaar zet van Fender/All Parts onderdelen of anders van goedkope budget bodies en halzen (wie zij daar Opperdoes...? ) en ik heb het dus niet over een Fender maar een Fender-kopie, dan is daar toch juridisch niets mis mee of vergis ik me dan ook?
    Want je kunt legaal talloze kopieën van Fender-bodies en halzen kopen en assembleren. Worden die dan ook verkocht door licentie-houders?

    Gr. C.
    Als je assembleert of zelf bouwt is daar niets mis mee ,ook niet als je ze verkoopt , het is alleen de zin " ik bouw Fenders" , volgens mij ook een beetje dommigheid.
    Ik heb nu 2 telecaster ,beide samengestelt van Allparts , Warmoth ,etc , het zijn voor mij "telecasters" en geen "Fender telecasters" ook al zijn ze van Licensed parts.

  9. #5949
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik heb nu 2 telecaster ,beide samengestelt van Allparts , Warmoth ,etc , het zijn voor mij "telecasters" en geen "Fender telecasters" ook al zijn ze van Licensed parts.
    Volgens Fender mag je het sowieso geen Telcaster (en ook geen Tele)noemen zonder hun toestemming...

    Ik gok ook op "onwetendheid" van de adverteerder, gecombineerd met blijkbaar wat gebrekkige interpersonale vaardigheden.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #5950

    Standaard

    Mwah, als ik voor één dagje rechter mocht zijn dan vond ik dat zo'n patent een keer is afgelopen. Daarnaast zijn de namen Stratocaster, Telecaster enz. haast zelfstandige naamwoorden geworden omdat ze er al zoooo lang zijn en dus ook als zodanig bekend zijn.

    Maar ja, niemand heeft me nog voor deze post gevraagd...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top