Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1782 van 1792 EersteEerste ... 782128216821732177217801781178217831784 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.811 t/m 17.820 van 17917
  1. #17811
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Weinig twijfel toch? De verkoper vermeld netjes waar de gitaar uit bestaat. Dus beetje onnodig hem hier te plaatsen.
    Nou....blijft staan dat 'ie iets onterecht een naam geeft. Waarom een gitaar Fender noemen die geen Fender is? Ben het wat betreft de body wel met Tuup eens; ziet er tof uit. Maar die lullig aangebrachte/afgewerkte decal en die gaatjes bij de snaarmechanieken doen afbreuk aan het geheel.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #17812
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De beschrijving is ook een grap:

    Pracht telecaster met veel zorg samengesteld.
    Een warm groene Allparts body voorzien van Wilkinson pickups en brug. Verder Sperzel golden locking tuners en een geborstelde gold alu slagplaat. In het echt nog veel mooier dan op de foto's te zien.
    Geen Fender hals maar slechts een decal.
    Om hem helemaal af te maken zou ik dan ook een nieuwe hals aanraden.
    Kan zomaar zijn dat die hals behoorlijk kut is, anders had ik de kop wel meer in de vorm van een Tele gezaagd/geschuurd. En verder "zorgvuldig samengesteld" met low budget spul?

  3. #17813
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Weinig twijfel toch? De verkoper vermeld netjes waar de gitaar uit bestaat. Dus beetje onnodig hem hier te plaatsen.
    Er staat "Fender" op de kop, wat het natuurlijk niet is. Dat maakt het dus strafbaar om de gitaar te verkopen.

    Daarnaast claimt de verkoper dat hij alleen maar uit top-onderdelen bestaat, wat ik betwijfel.

  4. #17814
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het is alleen strafbaar als je beweert dat het een echte Fender is, wat hij niet doet.

  5. #17815

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het is alleen strafbaar als je beweert dat het een echte Fender is, wat hij niet doet.
    Bullshit

    https://radar.avrotros.nl/amp/namaak...dit-strafbaar/
    Laatst gewijzigd door Chew; 30 januari 2023 om 16:23

  6. #17816
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het is alleen strafbaar als je beweert dat het een echte Fender is, wat hij niet doet.
    Neen, alle merkvervalsingen zijn strafbaar bij verkoop. Het erbij vermelden van een overtreding maakt het niet legaal; en dat vind ik persoonlijk ook een hele rare denkwijze.

    "Te koop: illegaal gestroopte slagtanden"

  7. #17817
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ghehehe, Ik zit ernaar te kijken, maar dat ziet er toch echt uit als de hals die ik een tijdje terug samen met body had gekocht met het idee er iets van te gebruiken, maar uiteindelijk toch verkocht. Die kop vorm is wel heel distinct. Kop ook niet gelakt, alles heel witjes.

    Had wel een vlakbeurtje nodig die hals, zullen we maar zeggen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #17818
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nogmaals, ik zie er weinig illegaals in. Hij vermeldt over de hals dat het geen Fender is. Hij vermeldt over de body allparts by Fender licensed.
    Ik denk dat hij er niet voor opgepakt zou kunnen worden. Gewoon een knutselwerkje wat niet helemaal lekker is gedaan 😁

  9. #17819
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nogmaals, ik zie er weinig illegaals in. Hij vermeldt over de hals dat het geen Fender is. Hij vermeldt over de body allparts by Fender licensed.
    Ik denk dat hij er niet voor opgepakt zou kunnen worden. Gewoon een knutselwerkje wat niet helemaal lekker is gedaan ��
    Heel leuk jouw mening, maar het feit is dat het strafbaar is.

    https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel337

  10. #17820
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het is alleen strafbaar als je beweert dat het een echte Fender is, wat hij niet doet.
    Je mag t logo al niet gebruiken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top