Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1780 van 1792 EersteEerste ... 7801280168017301770177817791780178117821790 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.791 t/m 17.800 van 17917
  1. #17791
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Het blijven gave gitaren/bassen. Vind de RD een van de gaafste bass modellen ook. Heb inmiddels de mallen liggen om zelf een RD te gaan bouwen, maar dat is toekomstmuziek (eerst nog een flying V bouwen, en met een kleine in huis erbij gaat dat toch minder snel dan voorheen). Daarnaast ook wat zitten schetsen aan een RD inspired eigen model, maar goed. Ideeen genoeg haha
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #17792
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Daarnaast ook wat zitten schetsen aan een RD inspired eigen model, maar goed. Ideeen genoeg haha
    Ik heb eens een mash-up gemaakt tussen een SG en de RD. De "moderne" RG is 24.75", maar ze hebben de body niet kleiner gemaakt. Ik had de RD body over een afbeelding van de SG geplakt en teruggeschaald naar SG-formaat met behoud van toegang tot de hoge noten van een SG.

    Maar ook ik heb kinderen.

  3. #17793
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Enkel de onderpunt van een SG of ook boven? Beide is wel gewaagd in mijn ogen, dan ga je symetrisch en asymetrisch combineren, meestal vind mijn brein dat geen goed idee hahaha.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #17794
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Enkel de onderpunt van een SG of ook boven? Beide is wel gewaagd in mijn ogen, dan ga je symetrisch en asymetrisch combineren, meestal vind mijn brein dat geen goed idee hahaha.
    Nee, de volledige RD body, maar dan geschaald naar SG-formaat. Niet zo'n rare Frankenstein zoals Zakk graag speelt.

  5. #17795
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het blijven gave gitaren/bassen. Vind de RD een van de gaafste bass modellen ook. Heb inmiddels de mallen liggen om zelf een RD te gaan bouwen, maar dat is toekomstmuziek (eerst nog een flying V bouwen, en met een kleine in huis erbij gaat dat toch minder snel dan voorheen). Daarnaast ook wat zitten schetsen aan een RD inspired eigen model, maar goed. Ideeen genoeg haha
    Het model is oké en speelt verder ook comfortabel, maar de hals beviel mij (destijds) niet, het was m'n eerste gitaar en ik kon amper spelen. Bovendien had hij enorm veel last van feedback, de ongewenste versie. Ik kon hem toen met gesloten beurs ruilen met een The Paul en die lag mij een stuk beter.

    Als ik zo de prijzen zie, zou ik er zelf een bouwen. Jij doet dat toch vaker?

  6. #17796
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Ik vind de looks van een RD te gek. Minder extreem/niche dan een Explorer, die je toch (U2's The Edge aside) in een bepaalde muzikale hoek duwt. Zal de schuld zijn van ene James Hetfield denk ik. Sommige RD's waren toch ook loaded met veel elektronische crap?
    Tegelijkertijd vind ik een Ibanez Destroyer met 3 PU's en bindings (a la Phil Collins van Def Leppard) echt vele malen mooier dan een Explorer. Maar ik dwaal af geloof ik.

  7. #17797
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik vind de looks van een RD te gek. Minder extreem/niche dan een Explorer, die je toch (U2's The Edge aside) in een bepaalde muzikale hoek duwt. Zal de schuld zijn van ene James Hetfield denk ik. Sommige RD's waren toch ook loaded met veel elektronische crap?
    Tegelijkertijd vind ik een Ibanez Destroyer met 3 PU's en bindings (a la Phil Collins van Def Leppard) echt vele malen mooier dan een Explorer. Maar ik dwaal af geloof ik.
    Het model is zeker mooi, maar met mooi heb ik niet zoveel, ik ben zelf ook niet moeder's mooiste tenslotte.

  8. #17798
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het model is oké en speelt verder ook comfortabel, maar de hals beviel mij (destijds) niet, het was m'n eerste gitaar en ik kon amper spelen. Bovendien had hij enorm veel last van feedback, de ongewenste versie. Ik kon hem toen met gesloten beurs ruilen met een The Paul en die lag mij een stuk beter.

    Als ik zo de prijzen zie, zou ik er zelf een bouwen. Jij doet dat toch vaker?
    Heb inmiddels 3 gitaren gebouwd ja. Maar nog een flying v in de planning en daarna komen we nog eens toe aan de RD achtige. En dan denk ik dat ik eerst eens een bass ga proberen. Nog nooit een bass gebouwd, dus weer een nieuwe uitdaging haha. Lekker hobbyen.

    Ik zit nu beetje op dit gebied met mn ontwerp. RD maar toch net wat subtiele wijzigingen die hem in mijn optiek ten goede komen:
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #17799
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    En de bass variant, met een aangepaste firebird headstock ipv die les paul achtige headstock...

    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #17800
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Maar goed, weer terug ontopic, ter zijner tijd volgt er vanzelf een topic over als ik begin aan deze bouw haha.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top