Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1749 van 1792 EersteEerste ... 7491249164916991739174717481749175017511759 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.481 t/m 17.490 van 17917
  1. #17481
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Alles naar de kloten laten gaan en dan een ander daar de schuld van geven..... dat hoor je niet vaak.

    Er staan altijd wel meerdere van die zeldzame Galama's te koop. Nog nooit op zo'n ding gespeeld, wel meerdere in niet afgebouwde en problematische staat gezien.

  2. #17482
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Zou je toch moeten aanspreken Erik, pure 80's (BL) met roots in de meubelvibe (Schecter) maar dan anders (spaans ceder)
    Ze hebben een naam omdat ze een naam hebben (Jaap van Eijk/Music Maker/Bolderdijk schreef er een artikel over)
    dus
    Ergens ging het niet lekker met Anno en liet de boel de boel en uit die boedel is van alles door anderen in elkaar geflanst en dat verklaart voor een groot deel de hatseflatse gitaren.
    Bij die zwerver ad denk ik gelijk aan een dozijn collega's die ooit een erfenisje kregen en daar een supergitaar voor kochten en daarna natuurlijk in wal & sloot raakten.
    Alcohol en druks, begin er niet aan mensen. En vrouwen.
    Tijdje geleden probeerde TFoA een Galama voor 4 ruggen te slijten, zat wel een mooi verhaal bij
    volgens mij zijn het best leuke gitaren hoor.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 5 augustus 2021 om 17:58
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #17483
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Van Galama's reclamebureau:






    Maar uiteindelijk eindigde het zo:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zal dan maar direct zeggen dat ik niet meer zo goed weet welke bekende gitaristen bestelling af zagen ketsen of door het ijs zagen zakken bij hem.
    Ik 'kende' Galama van de ronkende recensies uit MM (een verre van onpartijdig blad) en dat hij Akkerman's Les Paul Personal van het model zoals Les Paul 'm graag had gewild naar een Les Paul zoals Les Paul 'm eigenlijk niet wilde en zoals iedereen 'm kent heeft gebracht, via een korte vrijage met Hamer.
    Een mij bekende bouwer heeft, toen Galama een inzinking kreeg, een hoop gitaren gekregen, die 'nog niet helemaal klaar' waren. Dit was een eufemisme, want er mankeerde veel aan. Topjes die scheef waren. Freesgaten op de verkeerde plek, hals/body hoeken verkeerd, brug scheef of op de verkeerde plek, etc. Plus het heilige hout wat Galama gebruikte en toch wat minder geschikt bleek te zijn voor een gitaar, qua (be)werking en zo.
    Als ik naar de gitaar van Harry L. kijk, zie ik het bureaublad van een oliesheik's luxejacht. Ook opvallend: er zijn heel veel foto's van Galama gitaren te vinden, maar soundclips.........?
    Ik denk dat je deze bedoelt Pepe.

  4. #17484
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Is het nou een verdwaald snaareind dat om de hals kronkelt, is de foto beschadigd, of heeft de gitaar een gerepareerde head crack...?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #17485
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat zijn scheurtjes, minstens in de lak, maar waarschijnlijk ook in het hout.

  6. #17486
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Anno was al uit Groningen weg toen ik er aan kwam. Hij had destijds een toko aan de Bedumerweg. Een vriend van me kwam er wel, heeft er ook wel eens een mod laten uitvoeren. Volgens hem was Anno een beetje apart en stronteigenwijs (tja, Fries he). Nu is die vriend ook behoorlijk eigenwijs en meer dan een beetje apart dus...

    Kan me de artikelen uit de MM nog wel herinneren. Hij kreeg daar erg veel ruimte qua aantal bladzijden, foto's en voorbladen. Als jong broekie vond ik het allemaal heel indrukwekkend.

    Viel me toen al wel op dat ie graag chargeerde. Zo had hij een soort discussie met Charvel over of een elektrische gitaar van zwaar of juist licht hout gebouwd moest worden. Erg zwart- wit allemaal. Er was destijds ook minder kennis en ervaring dan nu denk ik. Is tenslotte veertig jaar geleden. Informatie was slecht aan te komen. En we hadden ook nog geen fora met kuddes zelfbenoemde experts 😅

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #17487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Van Galama's reclamebureau:






    Maar uiteindelijk eindigde het zo:


    Ik denk dat je deze bedoelt Pepe.
    Is dat niet van die Doodad man? .
    Laatst gewijzigd door witterwit; 6 augustus 2021 om 15:48

  8. #17488
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witterwit Bekijk bericht
    Is dat niet van die Doodad man? .
    Blijkbaar wel.

  9. #17489
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Toch jeugdsentiment, MM. Jaren abonnee van geweest. IK had een heel archief met zo'n 15 jaargangen. Verloren gegaan bij een verhuizing

  10. #17490
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Eindigt die dubbeldikke MM Galama special dat het "eigenlijk bedoeld is om duidelijk te maken dat een Galama gitaar helemaal niet zo vreselijk duur hoeft te zijn" en vervolgens geen prijs te bekennen maar Anno's telefoonnummer dan wel weer voluit.
    Was niet alleen de gitaarbouw dat nog in de kinderschoenen stond.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 augustus 2021 om 16:47
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top