Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1711 van 1792 EersteEerste ... 71112111611166117011709171017111712171317211761 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.101 t/m 17.110 van 17917
  1. #17101
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    400 voor een Baja is wel heel weinig. 600-650 tweedehands in nieuwstaat is netjes denk ik. Nieuw 900-1000 euro. Dus 800 tweedehands vind ik dan weer erg veel, op basis daarvan. Maar, ben het met je eens dat dit een ontzettend goede gitaar is, ook voor 1000 euro. Hadden ze zo een winkelprijs van 1400 euro op kunnen hangen denk ik.

  2. #17102
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Tuurlijk niet, voor 1400 koop je een AVRI '52. Ben je in 1 keer klaar.
    MIjn broer heeft een Baja en pak ik wel eens vast. Is het allemaal niet niet, stapje lager dan de Fender Japan teles en die gaan voor 6/700 dus ik vind 400 mooi zat.
    Budget moet wel budget blijven he, dat is het hele idee erachter.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #17103
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    De biedingen spreken je tegen, Pepe. Maar met die 1400 euro overdreef ik misschien wel een beetje ja, daar geef ik je gelijk in. En toch, Baja heeft custom shop specs (pickups), is echter in Mexico in elkaar gezet, dus als je dan een goeie treft denk ik dat 1000 euro een koopje is. Dat gitaren in andere landen slechter in elkaar worden gezet dan in Amerika is namelijk een stelling waar volgens mij meer en meer aan wordt getwijfeld.

  4. #17104
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Wat ik vind geldt enkel voor mezelf, daar zou ik geen universele waarheid aan ontlenen.
    Specs zeggen niks, zeker telecasters zijn vrij simpel, een customshop kan dezelfde specs hebben als een Chinese telecaster en toch een andere gitaar zijn.
    Wat mij hindert bij die baja van mijn broer is de feel, beetje raar afgeronde body contouren en hetzelfde geldt voor de neck. Afgezien dat ik de klank vrij nondescript vind.
    Maar power to the halleluja's.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #17105

    Standaard

    Echt hele slechte gitaren worden geloof ik nergens meer gemaakt. Heb een Squier classic vibe stratje rondslingeren die meer dan prima klinkt en speelt. Is ie zo goed als een Fender CS van 3k? Natuurlijk niet, maar het is oprecht een leuk ding en er mankeert niks zo erg aan dat je er niet mee uit de voeten kunt. Dat was toen ik 16 jaar geleden begon nog wel anders met die Affinity strats.

    Variatie in de budget modellen zal allicht hoger zijn. Quality control kost geld, vooral als je afgekeurde gitaren moet vernietigen. Mijn baja speelt hoe dan ook geweldig, lekker dikke V hals en vooral die Broadcaster brugpickup klinkt top. Twisted tele neck is wat atypisch voor een tele dus het moet je ding zijn, maar slecht is ie zeker niet. Loopt ook nog een mooi uitgesproken nerf over de body, niet dat je dat hoort maar het oog wil ook wat

    Waren die in 2009 ook al 900 piek nieuw trouwens? Nee toch? Dan zou ik wel doorsparen voor een tweedehands AVRI inderdaad.

  6. #17106
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Qua specs. (en daar houden we toch zo van?) veel waar voor de 499 EUR die hij kostte.
    Specs prima, maar bij die prijs weet je zeker dat je geen tonewood hebt

  7. #17107
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Meer dan 400-500 voor een Baja? Zou ik er ook niet voor geven.
    Maar zoals met alle "veel voor weinig" gitaren, na een tijdje weten de kenners dat een bepaald model echt de moeite waard is, ze worden schaarser, dan vanwege schaarsheid en (overdreven)lovende reviews gaat de prijs omhoog voor de gewone man, die eigenlijk al te laat is. Dan heb je idioten die 900 voor hun 2ehands baja vragen en een andere idioot die dan denkt dat ie voor 700 een goede deal heeft terwijl niet zo lang geleden een USA teleacaster ook voor 7 à 800 prima te vinden was op marktplaats.

    De laatste 6 maanden zie ik op Marktplaats ook echt vaak recente Fender Mexicanen aangeboden voor bedragen die de prijs van USA benaderen. Heb ik iets gemist of is dit ook weer zo'n opgeblazen trend?

  8. #17108
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Meer dan 400-500 voor een Baja? Zou ik er ook niet voor geven.
    Maar zoals met alle "veel voor weinig" gitaren, na een tijdje weten de kenners dat een bepaald model echt de moeite waard is, ze worden schaarser, dan vanwege schaarsheid en (overdreven)lovende reviews gaat de prijs omhoog voor de gewone man, die eigenlijk al te laat is. Dan heb je idioten die 900 voor hun 2ehands baja vragen en een andere idioot die dan denkt dat ie voor 700 een goede deal heeft terwijl niet zo lang geleden een USA teleacaster ook voor 7 à 800 prima te vinden was op marktplaats.

    De laatste 6 maanden zie ik op Marktplaats ook echt vaak recente Fender Mexicanen aangeboden voor bedragen die de prijs van USA benaderen. Heb ik iets gemist of is dit ook weer zo'n opgeblazen trend?
    Ik heb ook zo'n Baja gehad. Ergens rond de 450 erin en eruit gegaan meen ik. Prima gitaartje voor dat geld, dat wel.

    Dat laatste verbaasd me ook wel ja. Die classic players en dan blijkbaar van voor 2012 zijn populair en die Mexicaanse road worns zie ik al met vraagprijzen van 1100 voorbij komen. Kostte ze volgens mij ongeveer nieuw destijds.

  9. #17109
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik heb ook zo'n Baja gehad. Ergens rond de 450 erin en eruit gegaan meen ik. Prima gitaartje voor dat geld, dat wel.

    Dat laatste verbaasd me ook wel ja. Die classic players en dan blijkbaar van voor 2012 zijn populair en die Mexicaanse road worns zie ik al met vraagprijzen van 1100 voorbij komen. Kostte ze volgens mij ongeveer nieuw destijds.
    Tja, gitaristen zijn ook hype-gevoelig.

    In de jaren 90 wilde niemand een jcm800, 10 jaar later werden ze heilig verklaard.

    Ibanez LP kopieën uit de jaren 70, inclusief schroefgaten en triplex top? 15 jaar terug werd duidelijk dat ze toch echt beter waren dan een echte Gibbie en schoten de prijzen omhoog terwijl het net zulke kut - gitaren waren als daarvoor.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #17110
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Tja, gitaristen zijn ook hype-gevoelig.

    In de jaren 90 wilde niemand een jcm800, 10 jaar later werden ze heilig verklaard.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Dat viel wel mee toch? De JCM 900 reeks was bij het uitkomen populair, maar daarna nooit meer populair geworden...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top