Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1627 van 1792 EersteEerste ... 627112715271577161716251626162716281629163716771727 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16.261 t/m 16.270 van 17917
  1. #16261
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
    Eh, hoe doet Fender hier zelf aan mee? Zij kunnen er weinig aan doen dat andere gaan lopen klooien met hun producten toch. En tja, ook jouw voorbeeld keur ik absoluut niet goed.
    Fender doet er aan mee dat het nog makkelijker wordt om een nepper te maken, die nog moeilijker te onderscheiden is van echt

  2. #16262
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Lijkt me niet. Een Fender body heeft ook een stempel, stickers etc.

    Beide gevallen zijn gewoon een vorm van oplichting. Punt.
    Fender bodies zijn ook te koop, maar dat maakt het nog steeds geen echte Fender als je die vervolgens zelf in elkaar pruts.
    Dus de vraag blijft dan wat maakt het nu uit.
    Moet je dan het decal van een echte Fender neck afschuren ??? Want je hebt nog steeds geen Fender gemaakt , dat doen ze namelijk alleen in de fender fabriek lijkt mij

  3. #16263

    Standaard

    En deze dan? https://link.marktplaats.nl/m1301268738

    Vage beschrijving, een nog vager fotootje. Body uit de Custom Shop, constructie als een 335 (set neck??)

  4. #16264
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    "Constructie zoals een 335" is natuurlijk onzin bij een thinline, totaal anders en die dubbele binding staat daar ook los van.
    Ach ja.
    Het heeft verder wel de kenmerken van de 90's thinline maar te wazig om er iets over te zeggen behalve dat de 90's een tortoise pickguard heeft en maar 1 ipv 2 snaargeleiders.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #16265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Fender doet er aan mee dat het nog makkelijker wordt om een nepper te maken, die nog moeilijker te onderscheiden is van echt
    Waardoor het dus verstandiger is als je zeker wilt zijn dat je een èchte Fender koopt om hem dan maar nieuw te kopen ipv tweedehands. En da's precies wat meneer Fender wil. Aan tweedehands verdient Fender immers niets.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  6. #16266
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ligt aan de manier van aanbieden, Wanneer je om wat voor reden dan ook nog een originele usa Fender hals hebt liggen en je koopt daar een originele gebruikte usa Body via marktplaats bij, vervolgens alle usa hardware en je assembleert deze gitaar zelf dan is een advertentie als bijv. "Fender (zelf) opgebouwd uit enkel USA Fender parts" niet mis.Het is pas oplichting als je iets onder een naam verkoopt, wat het niet is
    Laatst gewijzigd door dorrus; 7 juli 2018 om 21:06

  7. #16267
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2010
    Locatie
    i can't tell...somewhere between heaven & hell
    Berichten
    12

    Standaard

    https://link.marktplaats.nl/m1295078285

    moet een 2004 50th anniversary zijn.
    Maar serienummer met maar 6 cijfers "Z1....." dat is 2001.. en volledig ingevoerd bij guitardater geeft geen matches.
    Moet een enkellaags parchment slagplaat hebben, maar heeft een 3 ply w/z/w
    De QC label zit erbij met 010-2004-803 en dat klopt voor dit model, maar t foutieve serienummer staat er ook op..?

    Wat is hier gaande?

  8. #16268
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimpy Bekijk bericht
    https://link.marktplaats.nl/m1295078285

    moet een 2004 50th anniversary zijn.
    Maar serienummer met maar 6 cijfers "Z1....." dat is 2001.. en volledig ingevoerd bij guitardater geeft geen matches.
    Moet een enkellaags parchment slagplaat hebben, maar heeft een 3 ply w/z/w
    De QC label zit erbij met 010-2004-803 en dat klopt voor dit model, maar t foutieve serienummer staat er ook op..?

    Wat is hier gaande?
    Ik zie een serienummer met 7 cijfers. Je voert niet volledig in. Zet een vinkje bij American Made en je krijgt dit:

    Guitar Info
    Your guitar was made at the
    Corona Plant (Fender), USA
    in 2001 - 2002
    Production Number: 23479

    Of het dan een originele 50th is kan ik niet beoordelen.
    Laatst gewijzigd door stratokai; 10 juli 2018 om 15:53

  9. #16269
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2010
    Locatie
    i can't tell...somewhere between heaven & hell
    Berichten
    12

    Standaard

    Ja klopt Stratokai, had gister biertje te veel op denk ik en cijfers verdwijnen dan opeens op mysterieuze wijze.
    Serienummer is idd legit, maar veranderd niets aan het feit dat t dan geen originele 2004 50th anniversary betreft zoals advertentietext zegt.
    Het lijkt dan een 50th anniversary body met originele case, maar met de hals van 2001 standard en een niet originele slagplaat.
    Vraag me af wat er dan nog meer niet aan klopt.. de 54 customshop elementen zouden erin moeten zitten.
    Hangtag met het modelnummer wat klopt voor een 50th ann standard maar ook het 2001 serienummer..? hmm..

    Teveel alarmbelletjes

  10. #16270

    Standaard

    De 50th anniversary's zijn alleen gemaakt in 2T sunburst en een one piece maple hals, aan de foto's te zien klopt dat idd. De pickguard moet een one ply parchment, dat klopt idd niet evenals de datering van de hals. De hals op een originele Anniversary moet sowieso een vintage radius hebben (7,5) hebben, grote kans dat deze neck een 9,5 radius heeft.

    Ik heb zelf de 'DeLuxe' 50th Anniversary gehad, die werd speciaal gemaakt om de moderne gitarist tegemoet te komen. Die Strat had o.a. gouden hardware, 9,5 radius, samarium cobalt pu's en de S1 switching. Ik kan mij ook nog herinneren dat er veel en ook speciale case candy bij zat, iig meer dan bij de adverteerder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top