Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1544 van 1792 EersteEerste ... 544104414441494153415421543154415451546155415941644 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 15.431 t/m 15.440 van 17917
  1. #15431
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Ik heb mogelijk interesse in een BEHRINGER X Air XR18, die staat hier wel heer scherp geprijsd. Maar... Wij zijn groothandel onze kantoren zijn gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en Maleisië

    Hmmmmmmm

    http://muziekinstrumenten.tweedehand...trumenten.html

    Edit; en in noemt zich nog Fusion ook....

  2. #15432

    Standaard verdachte reactie op mijn advertentie

    Beste allen, ik heb een ietwat verdachte reactie op een gitaar die ik te koop heb aangeboden op Marktplaats.

    Het gaat hier om een zelfbouw, ik vraag er 300,- voor. Nu heb ik een reactie uit UK. De geïnteresseerde biedt 390,- excl. verzendkosten. Is bereid dit over te maken via een directe bank transfer. Ik heb een adres en naam gekregen (kan uiteraard vals zijn). Kan het kwaad om een iban banknummer door te geven?

    hieronder een printscreen van de conversatie:

    Bilder hochladen

    Wat is jullie gevoel hierover?

    ps. niet letten op het engels, mijn autocorrect op mijn telefoon stond op Nederlands :-)
    SPELUHHHHHHH!!!

  3. #15433
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nou, ik heb geen glazen bol nodig om te weten hoe dat gaat aflopen.

    Ik snap dat toch echt niet, je hebt Paypal niet voor niks maar nee hoor, bank transfer...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #15434

    Standaard

    Sorry Pepe, reageer je nu op mijn vraag of op een eerdere? Een bankoverschrijving kan volgens mij niet terug gevorderd worden door de betalende partij toch? De vraag is dus of hij kwaad kan met mijn bankrekening.
    SPELUHHHHHHH!!!

  5. #15435
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smeigel_12000 Bekijk bericht
    Beste allen, ik heb een ietwat verdachte reactie op een gitaar die ik te koop heb aangeboden op Marktplaats.

    Het gaat hier om een zelfbouw, ik vraag er 300,- voor. Nu heb ik een reactie uit UK. De geïnteresseerde biedt 390,- excl. verzendkosten. Is bereid dit over te maken via een directe bank transfer. Ik heb een adres en naam gekregen (kan uiteraard vals zijn). Kan het kwaad om een iban banknummer door te geven?

    hieronder een printscreen van de conversatie:

    Bilder hochladen

    Wat is jullie gevoel hierover?

    ps. niet letten op het engels, mijn autocorrect op mijn telefoon stond op Nederlands :-)
    Als het geld is bijgeschreven, contact opnemen met je bank of dit een normale transactie is. Meestal doen ze het met een soort dat achteraf niet gedekt blijkt te zijn. en dan boekt de bank het bij jou terug.
    Waarom zou hij meer willen betalen dan je vraagt. dan hoef je echt niet gestudeerd te hebben om te weten dat je de boot in gaat.

    Begin eens te vragen om een kopie van zijn paspoort. dan kun je beter googlen.

    Let op ook zijn er Nep Pay Pal rekeningen.

  6. #15436

    Standaard

    Thanks motorham,

    Uiteraard rinkelen bij mij alle alarmbellen, maar het feit dat hij via bankoverschrijving wil betalen leek mij een optie waar ik weinig mee het schip ik kan gaan. Uit wat nader onderzoek ben ik erachter gekomen dat deze persoon vooral polen oplicht . Hij stuurt ze een soort mail uit naam van een zogenaamde bank dat het geld op hold staat totdat het pakket verzonden is: http://www.scamwarners.com/forum/vie...p?f=6&t=134967
    SPELUHHHHHHH!!!

  7. #15437
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Volgens mij is juist andersom, met het nummer van je bankrekening zelf kan hij weinig aanvangen maar van je overschrijving weet ik dat niet zo zeker.
    Als ik mij goed herinner, een overgeschreven bedrag verschijnt direkt op jouw rekening, wanneer later blijkt dat de rekening toe toereikend is om dat bedrag over gemaakt te laten worden zal zijn bank dat ongedaan maken. De banken hebben daar geen nadeel van, de eigenaar ook niet en jij ook niet ALS je ondertussen niks heb weggestuurd.

    Ah, iemand heeft mij niet de kans gegeven mij eerst te laten antwoorden.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #15438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smeigel_12000 Bekijk bericht
    Beste allen, ik heb een ietwat verdachte reactie op een gitaar die ik te koop heb aangeboden op Marktplaats.

    Het gaat hier om een zelfbouw, ik vraag er 300,- voor. Nu heb ik een reactie uit UK. De geïnteresseerde biedt 390,- excl. verzendkosten. Is bereid dit over te maken via een directe bank transfer. Ik heb een adres en naam gekregen (kan uiteraard vals zijn). Kan het kwaad om een iban banknummer door te geven?

    hieronder een printscreen van de conversatie:

    Bilder hochladen

    Wat is jullie gevoel hierover?

    ps. niet letten op het engels, mijn autocorrect op mijn telefoon stond op Nederlands :-)
    Let wel op , als hij begint over een verzendbewijs. Bijvoorbeeld het smoesje dat jij eerst een verzendbewijs moet tonen anders maakt zijn bank het geld niet over . Dit komt vaak voor maar er is geen bank ik de wereld die zo werkt.
    Als het adres waar je spullen naartoe moeten in nigeria is weet je zeker dat je genaaid word.

  9. #15439

    Standaard

    Nee het is een adres in South Hampton. Om precies te zijn noemt hij zichzelf Glen Shakespeare, 51 Studland Close, Southampton. Na wat Googlen blijkt hij niet te vertrouwen te zijn. Met name op Poolse websites wordt hij genoemd. Inmiddels is zijn account verwijderd door Marktplaats.
    SPELUHHHHHHH!!!

  10. #15440
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    'item', das 't weggevertje in deze ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top