Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1494 van 1792 EersteEerste ... 49499413941444148414921493149414951496150415441594 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 14.931 t/m 14.940 van 17917
  1. #14931
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    nou.... bestaat er voor de lespaul's ook iets van een overzicht?
    Ik heb er eentje en die is echt. Maar soms zie ik wat voorbijkomen waar ik gas van krijg. Maar gezien het aantal fakes neig ik altijd naar nieuw. Occasoin kopen bij gerenomeerde clubs is dan de oplossing maar....
    Weet niet of daar echt een overzicht van bestaat. Op youtube kun je bijvoorbeeld wel een filmpje vinden van hoe je een chinese fake van een echte onderscheidt. Maar vaak zijn de 'fouten' die een fake bevat heel divers. Je kunt sowieso altijd even je twijfels in dit topic plaatsen. Vele ogen zien meer. Daarnaast zou ik zelf altijd even het serie nummer checken, kijken naar grote 'fouten'. Denk aan scheef geplaatste bruggen, scheve trustrod cover, specificaties van de Gibson site die niet kloppen met het model, check of het logo op de headstock geen decal is, koop hem met originele papieren en koffer, check of de originele elementen er in zitten en hoe de gitaar van binnen er uit ziet. Koop hem met alle originele specs, of anders met bijlevering van de vervangde onderdelen. Als er een flame met een streep in het midden van de body zit, check of de streep wel exact in het midden zit.

  2. #14932
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Er zijn echt 100-den weggevers (letterlijk) als het om een Chinese fake gaat; die dingen zitten echt schandalig slecht in elkaar.

    Van de kopverbinding tot, zoals Rogueny al zegt, dat de hals er zo scheef in zit dat ze de brug helemaal scheef op de middenlijn moeten zetten.

  3. #14933
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Er zijn echt 100-den weggevers (letterlijk) als het om een Chinese fake gaat; die dingen zitten echt schandalig slecht in elkaar.

    Van de kopverbinding tot, zoals Rogueny al zegt, dat de hals er zo scheef in zit dat ze de brug helemaal scheef op de middenlijn moeten zetten.
    Precies, als iemand echt een Gibson 100% probeert to kopieren kost dat alleen aan materialen en afwerking gewoon een fortuin. En dan moet je nog een vlekkeloze afwerking weten te presteren. Een Fender zit gewoon vele malen makkelijker in elkaar. Je kunt de body zo vervangen zonder dat de gemiddelde gitarist iets door heeft. Even een paar schroefjes los en klaar. Zo kan een Fender makkelijk nep onderdelen bevatten zonder dat je het door hebt.

  4. #14934
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Een Fender zit gewoon vele malen makkelijker in elkaar. Je kunt de body zo vervangen zonder dat de gemiddelde gitarist iets door heeft. Even een paar schroefjes los en klaar. Zo kan een Fender makkelijk nep onderdelen bevatten zonder dat je het door hebt.
    Tell me something... 🙈
    Kris

  5. #14935
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Tell me something... ��
    In jouw geval was dat nog niet zo obvious en moest de gitaar eerst open. Fake Fenders hebben de nodige kenmerken die je al van buitenaf prima kan waarnemen in veel gevallen.

  6. #14936
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Als ik 'into Fenders' was geweest dan bouwde ik nog net zo lief een patrs-caster; dan wist ik tenminste zeker wat er aan kwaliteit en onderdelen in zit en was ie ook meteen helemaal naar m'n zin. Nadeel: er staat geen Fender op de headstock en dus is zo'n ding minder waard dan de onderdelen waaruit ie is samengesteld.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #14937
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    en daarom moet je zo'n gitaar weer in onderdelen verkopen
    life sucks and then you die

  8. #14938
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    en daarom moet je zo'n gitaar weer in onderdelen verkopen
    en dat is wat de aanbieders van Fop-Fenders dus eigelijk allemaal zouden moeten doen; slopen die hap en in onderdelen verkopen
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #14939
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Tja, een Fender gitaar is en blijft tricky om tweedehands te kopen. Nog een reden om over te stappen naar les paul's mensen

  10. #14940
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Tja, een Fender gitaar is en blijft tricky om tweedehands te kopen. Nog een reden om over te stappen naar les paul's mensen
    LP? Dat zijn toch van die ouwelullenbakken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top