Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1234 van 1792 EersteEerste ... 234734113411841224123212331234123512361244128413341734 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.331 t/m 12.340 van 17917
  1. #12331
    Member
    Geregistreerd
    22 januari 2013
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaceRookie Bekijk bericht
    Ik heb hem een keer een gitaar laten bouwen. Ik wil niet teveel in detail treden (want dat vind ik niet netjes op een forum), maar de gitaar voldeed absoluut niet. Erg slecht afgewerkt (ik heb de foto's nog, de gitaar niet meer). Kortom, jammer geld. Ik koop er in ieder geval niets meer. Misschien heeft iemand andere ervaringen?
    O.k. Ik ben gemaild door Lutz om wel in details te treden omdat hij vindt dat hij er te negatief uitspringt. Here goes...

    Ik heb samen met een collega van mij 2 gitaren besteld bij Lutz. Een 70's hardtail strat en een tele. De strat was voor mij, de tele voor mijn collega. We hebben de specs doorgenomen en mijn strat zou een hardtail worden in vintage yellow met een 70ties headstock.

    Toen mijn gitaar geleverd werd zag ik dat de laklaag slecht gedaan was en in een soort van autolak. Zo stonk het ook. Er zaten verscheidene slecht dekkende plekken op die neigden naar een groenige tint. Ook zaten er een flink aantal beschadigde plekken op. Wat mij daarna opviel was dat het een gewone softtail body was waarvan de tremolo gaten opgevuld waren en wel zo dat het duidelijk zichtbaar was. Ook de vorm en de contouren van de body waren niet correct. De hals was redelijk maar er zaten wel zakkers in de laklaag. De achterkant van de body waar de snaren doorgevoerd werden was een rommeltje met ook weer flinke beschadigingen.

    Na deze constateringen heb ik gemaild met Lutz en mijn geld teruggevraagd omdat ik zeer ontevreden was met het eindresultaat. Geld terug was geen optie, maar hij bood aan om de laklaag overnieuw te doen en na aandringen ook de complete body te vervangen door een echte hardtail body.
    Toen bleek dat dat allemaal nog wel een tijd kon gaan duren omdat hij te druk was, was ik er wel klaar mee en heb ik aangedrongen op ruil met een MiM strat die ik dan direct wilde gaan verkopen zodat ik nog wat van mijn geld terug kon krijgen. Al die tijd was Lutz wel netjes in taal en antwoord. Ik geloof op zich wel in zijn goede intenties, maar hij had niet zulke rommel op moeten sturen en het dan later wel een keer gaan oplossen.

    Mijn collega was op zich wel blij met zijn tele, alhoewel daar achteraf ook wel wat aan mankeerde. Spelen deden de tele en strat wel redelijk goed.
    Ofniedan!

  2. #12332
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Autolak is op zich natuurlijk niet persé verkeerd. De rest van het verhaal klinkt in ieder geval niet echt "professioneel".
    Turn it up • Bring the noise

  3. #12333
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    mijn orville heeft wel een long neck tenon (niet te verwarren met doorlopende neck, de tenon eindigt in de neckpickup cavity) en eerlijk gezegd zijn deze gitaren heel goed en qua constructie (als je de poly lak even negeert) stuk dichter bij 57 lp's dan de gibbies, eur750 is een goede prijs voor deze gitaren
    Is het een OBG of een Orville , dat maakt prijstechnisch flink wat uit. Ook Greco's en Tokai's hebben vaak een long neck tenon , kunnen die amerikanen nog wat van leren.

  4. #12334
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    tis een "gewone" orville, ja zelfs die hebben een long tenon (tokai's btw hebben meestal de "tokai" tenon wat korter is dan de long tenon maar wel dieper zit dan de gibson standaard productie tenon)
    life sucks and then you die

  5. #12335

    Standaard

    @ RaceRookie

    Weet je zeker dat je een 'echte' Fender van hem heb gekregen ?

  6. #12336
    Member
    Geregistreerd
    22 januari 2013
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest Bekijk bericht
    @ RaceRookie

    Weet je zeker dat je een 'echte' Fender van hem heb gekregen ?
    Het was een replica.
    Ofniedan!

  7. #12337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaceRookie Bekijk bericht
    Het was een replica.
    Cool ..........................

  8. #12338
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaceRookie Bekijk bericht
    Het was een replica.
    Ah, bij wet verboden waar ...

  9. #12339
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Niet als er geen logo op stond.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #12340
    Member
    Geregistreerd
    22 januari 2013
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ah, bij wet verboden waar ...
    Duidelijk herkenbaar als fake hoor, geen preciese replica en ook geen serials e.d.
    Ofniedan!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top