Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1704 van 1792 EersteEerste ... 70412041604165416941702170317041705170617141754 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.031 t/m 17.040 van 17917
  1. #17031

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Da's nog best veel voor iets wat eigenlijk niets is.
    Al een paar keer mee gemaakt.

  2. #17032
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Goed verdienmodel.
    Het is mij ook niet echt duidelijk waarom je uberhaupt MP voor transactie zou gebruiken als er geen verantwoording tegenover staat
    Ebay gebruikt voor zijn eigen transacties paypal die dat wel doet
    zullen gedacht hebben, ach... kunnen wij ook best en als er stront aan de knikker komt kan u bij uw bank of creditcard terecht.
    die app hebben we er zo uit.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #17033
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ebay, de eigenaar van MP (en PayPal trouwens), lacht zich rot. Nederlanders willen nu eenmaal graag rommelen en houden van vage garanties die niets inhouden.

  4. #17034
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witterwit Bekijk bericht
    Die fotos is dat in Zuidbroek of ergens anders?
    Ergens anders


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #17035
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witterwit Bekijk bericht
    De Marktplaats app [om te betalen] kost 40 eurocent per betaling.
    Ja, dat zijn de kosten van de betaalservice zonder gelijk oversteken.
    Bij gelijk oversteken komt daar nog een percentage van het overeengekomen bedrag bovenop die 40 ct.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 12 januari 2020 om 11:38

  6. #17036

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ja, dat zijn de kosten van de betaalservice zonder gelijk oversteken.
    Bij gelijk oversteken komt daar nog een percentage van het overeengekomen bedrag bovenop die 40 ct.
    Toch wel een verdienmodel, maar of het echt veilig is? Tja.

  7. #17037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn Bekijk bericht
    Toen werd ik wat achterdochtig. Want volgens mij wordt bij gelijk oversteken het geld automatisch overgemaakt na een week. Dus als de tegenpartij niet meer reageert na overmaken, zou ik het geld kwijt zijn.
    Voor zover ik het begrijp, is het eerder andersom.
    Als jij niet reageert binnen een week na het overmaken als het fout gaat, dan ben je het geld kwijt.
    Indien je echter binnen die week een melding maakt dat je de gitaar nog niet hebt en de verkoper kan geen bewijs overleggen dat deze verstuurd is; dan wordt het geld gewoon terug gestort.
    In het geval van inruil, staat degene die betaald via direct oversteken heeft naar mijn idee sterker in zijn schoenen.
    De ontvanger heeft namelijk geen verzendbewijs, aangezien je naar ik aanneem die ruil aan huis doet.
    Bij dat gelijk oversteken behoort een verzendbewijs te staan, tegenover de ontvangst van geld, dus voor inruil is het niet echt geschikt.
    Verder snap ik deze regel van MP niet; als je zelf als ontvanger niets binnen een week laat horen, dan wordt het geld overgemaakt.
    Maak gewoon een extra veld aan, waarin de tracking van het pakket dient ingevuld te worden na verzending.
    En als daar binnen een week niets is in vermeld, dan wordt het geld teruggestort.
    Maak je het een stuk veiliger mee lijkt mij.

  8. #17038
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik snap niet hoe een tracking bewijs voldoende kan zijn op te besluiten dat het geen oplichting is. Kan gewoon een lege doos zijn of een baksteen. Bewijslast ligt dan bij jou als ontvanger, bewijs jij maar eens dat je geen gitaar hebt ontvangen. Vreemd systeem.

  9. #17039
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Sterker nog. Dat hele systeem slaat nergens op. Marktplaats geeft geen garantie op je product. Enkel garantie dat je iets krijgt. Kan dus ook een baksteen zijn. Zolang de verkoper maar een verzendbewijs heeft zit hij goed en krijgt hij gewoon zijn geld. Marktplaats is niet verantwoordelijk wat je krijgt, enkel dat je iets krijgt .

    Was laatst bij Kassa of Radar.

    EDIT: Kassa dus; https://www.youtube.com/watch?v=E7_bfZueDOI

    Dus het hele systeem slaat nergens op. maar ja. De Nederlander wil graag alles verzekeren...
    Gibson, what else...?

  10. #17040
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Deze komt op mij i.i.g als wat eigenaardig over.
    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
    Foto's zijn slecht.
    Het logo maakt op mij i.i.g een huisvlijt indruk, tuners staan scheef, en brugzadels vind ik ook atypisch voor wat ik gewend ben op jaren '90 strats... snaargeleiders zijn raar... vind ik...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top