Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1621 van 1792 EersteEerste ... 621112115211571161116191620162116221623163116711721 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16.201 t/m 16.210 van 17917
  1. #16201
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik heb de gitaar of advertentie niet als "nep" aangegeven maar met "hier klopt iets niet" Maar hoe dan ook, je hebt gelijk, ik was waarschijnlijk te vroeg waarvoor excuses, Fender maakt het er ook niet makkelijker op met de ontelbare verschillende uitvoeringen en landen van herkomst/productie en assemblage.
    Gitaar is hoogst waarschijnlijk een "American Traditional Stratocaster® (1999-2001)" Een kortstondige vrij zeldzame voorloper van de Highway strat, enkel gemaakt voor export.
    Laatst gewijzigd door dorrus; 19 juni 2018 om 15:21

  2. #16202

    Standaard

    Bij mijn zoektocht naar een CS Fender stuitte ik op deze advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1294868755

    Hij adverteert het als zijnde een Custom Shop Strat (met een CS sticker in de case) maar dit is toch een 'gewone' AVRI? Ik mis ook de CS stamp op de headstock en het certificaat...

  3. #16203
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja, heeft de V prefix dus vintage reissue.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #16204
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revolver Bekijk bericht
    Bij mijn zoektocht naar een CS Fender stuitte ik op deze advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1294868755

    Hij adverteert het als zijnde een Custom Shop Strat (met een CS sticker in de case)
    Misschien eens beter leren lezen want dat staat er helemaal niet

  5. #16205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Misschien eens beter leren lezen want dat staat er helemaal niet
    Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar dit staat o.a in de begeleidende tekst:

    Mijn gave Fender Strat original 60s vintage uit de custom shop Corona USA, nauwelijks bespeeld. Echt voor de liefhebber!
    Alles origineel en smetteloos.
    Ik verkoop mijn 1st class electrische en electr-ac gitaren, buizenversterkers, effecten enz omdat ik me de laatste jaren uitsluitend bepaal tot flamenco.

    Built in the Corona plant, USA, custom shop.

  6. #16206
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Omdat de Corona afdeling OOK de custom shop is. Hij zegt inderdaad niet dat de gitaar een custom gebouwde strat is, maar dat ie in Corona gefabriceerd is. Hij zegt ook gewoon dat het een '60 vintage reissue is, met serienummer erbij. Je focust je wellicht iets teveel op het woordje custom en leest de rest van de advertentie niet. Wellicht maakt hij z'n advertentie ook iets mooier dan dat het is, door het woordje custom shop te gebruiken, maar het is natuurlijk niet verboden je waar zo mooi mogelijk aan te bieden en hij liegt ook niet.

  7. #16207
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het is gewoon een avri 62er in sherwood green. Heeft niks met customshop te maken.
    Deze heb ik een jaartje of 2 geleden ook op Mp gezien en toen vroeg de vorige eigenaar er 1100 voor.

  8. #16208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Omdat de Corona afdeling OOK de custom shop is. Hij zegt inderdaad niet dat de gitaar een custom gebouwde strat is, maar dat ie in Corona gefabriceerd is. Hij zegt ook gewoon dat het een '60 vintage reissue is, met serienummer erbij. Je focust je wellicht iets teveel op het woordje custom en leest de rest van de advertentie niet. Wellicht maakt hij z'n advertentie ook iets mooier dan dat het is, door het woordje custom shop te gebruiken, maar het is natuurlijk niet verboden je waar zo mooi mogelijk aan te bieden en hij liegt ook niet.
    Naar mijn weten zitten de Fender Custom Shop en de produktielijn in hetzelfde gebouw in Corona, dan zou je dus iedere Corona Fender als 'Custom Shop' kunnen bestempelen.

    Maar goed, maakt verder niet uit. Dit topic heet ook 'twijfel over een advertentie' en ik had zo mijn twijfels zeker vanwege het Custom Shop stickertje en de CS-achtige vraagprijs, het zou toch zonde zijn als iemand hier in zou trappen.

  9. #16209
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De prijs is ook niet zo CS-achtig hoor. Tenminste, als ik zo 's op Ebay en Reverb kijk, dan is de prijs vrij normaal voor een '62 reissue en je ziet ze ook wel voor veel duurder gaan. De sticker ben ik dan nog wel met je eens, da's dan wellicht nog misleidend.

  10. #16210
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.947

    Standaard

    Ben geen expert, maar twijfel of "end 80s or early 90s" klopt. Volgens mij staan de dots op de 12de positie tot 98 wat dichter bij elkaar, en zijn ze vanaf 98 iets naar buiten (onder de A en B snaar) komen te staan. Het lijkt er op dat dat bij deze gitaar ook het geval is, en deze dus iig van een later bouwjaar is.
    Curiouser and curiouser said Alice....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top