Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard bestaan er telecasters met een tremolo

    Ik vraag me af of het mogelijk is om een tremolo op een telecaster te maken met b.v een andere brug wie heeft er ervaring mee of weet wel onderdeel je dan nodig hebt. voor een moderne telecaster.

  2. #2

    Standaard

    verschillende opties. Bigsby natuurlijk, maar ook moderne oplossingen zoals dit https://www.guitarworld.com/magazine...tremolo-system
    Verder zijn er al fabriek af telecasters zoals de Schecter PT van nuys en Suhr

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik vraag me af of het mogelijk is om een tremolo op een telecaster te maken met b.v een andere brug wie heeft er ervaring mee of weet wel onderdeel je dan nodig hebt. voor een moderne telecaster.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb een kennis die zweert bij zijn Stetsbar, heeft ook een tele met een Vega trem dacht ik
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard



    Blijkbaar...?

    Dit is er eentje van mij. 2-delig hard ash body, Original Floyd Rose, custom-made Lundgren humbuckers, LP Wiring, 5 delige maple neck, ebben fretboard met maple binding, 24.75" scale, 22 frets, luminlay sidedots, Jescar fretdraad. Het F-Gat is visueel. Doet helemaal níks. Hooguit 200 gram gewicht besparen maar dat is 't dan ook wel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een tremolo op een telecaster is eigenlijk heel eenvoudig. Er zit genoeg ruimte op de gitaar om dat voor elkaar te krijgen.

    Je hebt nodig:

    freesmachine
    freesbits met kogellager (een langere, een kortere)
    malletjes (eentje voor de voorkant, eentje voor de achterkant, eentje voor de tremolo cavity plate)
    En de trem zelf natuurlijk.

    Ik denk dat al met al, je hooguit een uur of 2 kwijt bent aan het inbouwen van een tremolo op een telecaster. Ik kan het weten; ik heb de gitaar van zojuist omgebouwd van hardtail naar trem. Hell, ik heb die héle gitaar gebouwd.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Een tremolo op een telecaster is eigenlijk heel eenvoudig. Er zit genoeg ruimte op de gitaar om dat voor elkaar te krijgen.

    Je hebt nodig:

    freesmachine
    freesbits met kogellager (een langere, een kortere)
    malletjes (eentje voor de voorkant, eentje voor de achterkant, eentje voor de tremolo cavity plate)
    En de trem zelf natuurlijk.

    Ik denk dat al met al, je hooguit een uur of 2 kwijt bent aan het inbouwen van een tremolo op een telecaster. Ik kan het weten; ik heb de gitaar van zojuist omgebouwd van hardtail naar trem. Hell, ik heb die héle gitaar gebouwd.
    Dank jullie voor je reacties. Ik ben genezen dat gaat het voor mij niet worden ik ga er niet aan resen met risico dat ik iets verkeerd doe en zo nodig heb ik het nou ook weer niet op mijn E.C. strat zit al een tremolo en ik heb er nog een paar met een Bigsby
    Met vr gr
    Han

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als je nog nooit gefreesd hebt niet aan beginnen. Te gek voor woorden dat iemand dat als een simpel klusje voorstelt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Orpheo he,
    het is gewoon zijn autistische manier om te zeggen dat ie awesome is
    isie natuurlijk ook maar vergeet wel 's dat wij gewone stervelingen zijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nee, Pepe, ik geef gewoon heel direct antwoord op zijn vraag. Hij vraagt wat er voor nodig is, ik geef precies antwoord.

    Een bigsby kan natuurlijk, Stetsbar ook, de nieuwe tele-trem van Vegatrem kan ook (speciaal gemaakt voor een tele) maar die diven niet echt, whobblen een beetje.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Frezen ís ook niet lastig. Nooit als lastig ervaren. Ik zie oprecht niet waarom meten, uitlijnen, vastplakken met dubbelzijdig tape, en je frees aanzetten, zo lastig is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top