Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1658 van 1792 EersteEerste ... 658115815581608164816561657165816591660166817081758 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16.571 t/m 16.580 van 17917
  1. #16571
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Wie is hier een beetje thuis in Tokai? Ik ben in overleg over een ruildeal waarbij ik een Tokai Explorer EX55 zou verkrijgen. Nu ben ik op zoek naar info en nu rijzen er vragen. Tokai’s zouden beginnen met een letter met 7 cijfers er achter. Degene waar het om gaat heeft geen letter en 6 cijfers. Op het net kom ik er niet echt uit.
    Wie helpt mij op weg?

    Het gaat om deze:

    Tokai EX55 Explorer http://link.marktplaats.nl/m13834884...app_ios_tablet
    De Koreaanse tokai’s beginnen met C en dan een serienummer met 6 cijfers.
    De Chinese tokais hebben geen letters alleen cijfers en de Japanse serie nummers met 6 cijfers en daaronder vermeld Made in Japan.
    Deze is vermoedelijk Chinees. Voor 300 iets aan de hoge kant, zou er 200 max voor geven.

  2. #16572
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Dank mannen. Ik twijfel inderdaad nog wel een beetje betreft het alderhout. Ik las ook ergens dat hij best neckheavy is. Dat zou ik wel vervelend vinden.

  3. #16573
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ok, de twijfel is niet meer zozeer over de advertentie maar meer over de ruildeal.
    Ik zou mijn Aria Pro II TS-400 Thor Sound een op een ruilen met deze Tokai. Ik vind de Aria op alle punten een prachtgitaar maar hij zit gewoon niet in mijn straatje. Explorers laten mij maar niet los (2x Gibson gehad) dus leek het mij een interessante ruil.
    Maar hoe dieper ik er induik hoe meer ik het idee heb dat ik er spijt van zou gaan krijgen.
    Met name de alder body.... de neckdive, de sound, het gewicht (ik hou van zware gitaren)
    Ik denk steeds meer dat ik met een Epiphone meer Explorer voor mijn geld krijg
    Iemand in voor een ruil?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #16574
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    waarom niet eens er op spelen, ook staande, en dan besluiten of het wat voor je is?

  5. #16575
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Bij Epiphone moet je soms ook maar afwachten of ze mahonie/korina of iets anders gebruiken. Kwalitatief zullen ze verder vergelijkbaar zijn. Maar als je Gibsons gewend was zouden beiden wel eens tegen kunnen vallen. Halsprofiel van Tokai is IIRC een stuk dunner dan de Epi.

    Persoonlijk zou ik de Aria er niet voor wegdoen..

    Ik heb een Tokai MIC Les Paul Custom gehad. Prima gitaar, maar je merkt/hoort echt wel dat het een alder body is.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 22 maart 2019 om 11:27

  6. #16576
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    waarom niet eens er op spelen, ook staande, en dan besluiten of het wat voor je is?
    Het is voor mij helemaal de andere kant van het land..

  7. #16577

    Standaard

    Ja explorers blijven bij mij ook altijd iets hebben. Ik zit nu op nr 3. Gibsons dus.
    Tokai explorer heb ik geloof ik nog nooit vast gehad. Maar de Tokai Les Pauls die ik geprobeerd heb deden mij niet perse aan een gibson denken. Zo van: blinddoek om en het voelt als een Gibson....Nee, totaal niet. Dus ben niet erg onder de indruk van Tokai LPs.
    Een keer een zeer vroege Bruny gehad maar die had dat dus wel.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #16578
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Maar de Tokai Les Pauls die ik geprobeerd heb deden mij niet perse aan een gibson denken. Zo van: blinddoek om en het voelt als een Gibson....Nee, totaal niet. Dus ben niet erg onder de indruk van Tokai LPs.
    Een keer een zeer vroege Bruny gehad maar die had dat dus wel.
    Ik meen me te herinneren dat vroegâh, toen de LP's van Tokai nog in Japan werden gemaakt, de kwaliteit zo goed was dat Gibson daar een zaak over begon, en dat deze gitaren erg goed in de markt lagen/liggen.

  9. #16579
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nou nee hoor. Gibson heeft Ibanez aangeklaagd vanwege de identieke headstock.

  10. #16580
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik meen me te herinneren dat vroegâh, toen de LP's van Tokai nog in Japan werden gemaakt, de kwaliteit zo goed was dat Gibson daar een zaak over begon, en dat deze gitaren erg goed in de markt lagen/liggen.
    Ik heb ooit, zonder dat ik het wist, een hele oude “echte” Tokai LP in mijn handen gehad met Gibson logo. De verkoper dacht ook dat het een Gibson was. GELUKKIG heb ik lange tijd op echte Gibsons gespeeld en begon na een kwartier testen het toch te knagen bij mij. Ik miste vooral “sustain” en “oomph”. Uiteindelijk bleek ter plekke bij nadere inspectie het om een oude Tokai te gaan dus. Verkoper was in dit geval oprecht verbaasd.


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top