Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1713 van 1792 EersteEerste ... 71312131613166317031711171217131714171517231763 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.121 t/m 17.130 van 17917
  1. #17121
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenP Bekijk bericht
    Aha, dat is onhandig.
    Hier is 'ie: linklink

    En anders copy paste:
    https://www.gbase.com/gear/fender-cu...-espirit-elite
    Wat me opvalt is dat die Gbase fender een heel andere top heeft en een faux clearcoat lipover maple edge binding; die ander heeft een veel matigere top en de burst loopt daar door tot de rand.

    Ook zijn de knoppen anders, brug is anders, nut, trussrod cover en tuners zijn anders, headstock vorm is anders, straplock pins zijn anders. En de definitieve nagel in de kist: de hiel is volledig anders op die Gbase gitaar.

    Als de een de ander was, dan heeft iemand er wel gruwelijk veel werk in gestoken om die gitaar om te bouwen. Ik vermoed dat die marktplaats gitaar een chinese kopie is met gewoon een klakkeloos overgenomen serienummer of een van de goedkopere series van Fender die deze gitaar namaakten.


    Anders gezegd: dit lijkt mij een prima projectje, maar je moet er niet ingaan met het idee dat je een 'fender' opknapt (wat die term ook waard moge zijn).
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 13 mei 2020 om 15:43

  2. #17122
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Een willekeurige Esprit linken en dan zeggen dat het er wel of niet op lijkt heeft niet zoveel zin.
    Fender heeft een aantal versions, de originele Japanse, de USA Custom shop en een aantal reissues o.a. onder de Squiere brand.
    Als de verkoper duidelijk is over welke versie het gaat kan je een zaak maken.
    Back to the drawing board.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #17123
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Waar Jeroen over viel was dat die op marktplaats een Custom Shop sticker achter op de kop heeft en vooral ook exact hetzelfde serienr in het zelfde handschrift als die dure.

    Wat mij betreft is die (duidelijk ook niet al te sterke) halsconstructie de weggever, bij Fender ziet die constructie er heel anders uit en zover ik kan nazien op alle versies van dit model dus dit is inderdaad een fake.

  4. #17124
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik vermoed net als Orpheo ook een Chinese namaak

  5. #17125
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een willekeurige Esprit linken en dan zeggen dat het er wel of niet op lijkt heeft niet zoveel zin.
    Fender heeft een aantal versions, de originele Japanse, de USA Custom shop en een aantal reissues o.a. onder de Squiere brand.
    Als de verkoper duidelijk is over welke versie het gaat kan je een zaak maken.
    Back to the drawing board.
    De Esprit in kwestie heeft hetzelfde serienummer, dezelfde masterbuilt stamp, burst etc. Dus niet willekeurig een andere Esprit mijner inziens.De waarschuwing is voor de mensen die ook de stamp zien en denken een Fender Custom shop op de kop tikken.

    Ik denk inderdaad een cheape Chinese kopie waar de orginiele op Gbase wellicht voor als voorbeeld heft gefungeerd?

  6. #17126
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ok, I see
    carry on & cheerio
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17127
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik kom alleen de sunburst Esprit tegen op de Chines sites, maar er klopt duidelijk iets niet.

  8. #17128
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wellicht.
    Maar er was een tijd dat fabrikanten hun hout bij de naam noemden. Maar op gegeven moment moet je iets nieuws verzinnen om jezelf te onderscheiden en graag op een manier waar uit blijkt dat het door jou gebruikte hout geschikter is dan dat van je goedkoop producerende conculega. En dan kom je dus aan met kuttermen als "toan wood" en noem je jezelf geen gitaarbouwer meer maar "luthier"...
    En vaak is het gewoon hout, niets meer en niets minder.

  9. #17129
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik denk dat ik mijn avri ook maar ga verkopen, de tekst heb ik alvast gekopieerd want dat lukt me niet om zelf te verzinnen..
    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr

  10. #17130
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Ik denk dat ik mijn avri ook maar ga verkopen, de tekst heb ik alvast gekopieerd want dat lukt me niet om zelf te verzinnen..
    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr
    met een 7 1/2 (ofwel 7,5) inch radius. Dat is we erg zeldzaam, ik ken ze alleen met 7,25 inch.

    Ja, wat een gezever. Maar meneer is een luthier / echte kenner, dan mag je kritisch zijn toch.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top