Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1665 van 1792 EersteEerste ... 665116515651615165516631664166516661667167517151765 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16.641 t/m 16.650 van 17917
  1. #16641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Wil even delen dat ik momenteel zeer veel nep Gibsons op Marktplaats zie. Ik meen ze te herkennen aan de niet correcte hals/kop verbinding. Bij Gibson is deze aan de achterkant altijd mooi glad en de neppers hebben er een knik. Ik zie custom modellen, studio s en standards waar al reeel biedingen op zijn gedaan. PAS OP!!
    Mocht je de 'volute' bedoelen: die hoort op gibsons van ruwweg hele jaren 70 tot ergens halverwege jaren 80
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #16642
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ghehehe. En de Studio 70s Tribute heeft in dezelfde periode correcte stijl ook deze verbetering in constructie, die helaas nooit heeft doorgezet bij Gibson. Maar dat terzijde.

    Naam: Image9.jpg
Bekeken: 629
Grootte: 71,5 KB

    Beetje oppassen met waarschuwen als je weinig kennis van zaken hebt aub.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #16643
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Heel goed sorrie was vergeten correct me of i m wrong er bij te zetten. Echter ben ik er nogsteeds vrij zeker van dat er op het moment veel namaak op staat.
    Fenders waar USA in de advertentie staat terwijl usa bij de trussrod altijd haha, een stukje donker hout heeft. Moraal van het verhaal, kijk uit. En van de Gibson, excuus. Had het nog nooit gezien maar wel even op mogen zoeken.

  4. #16644
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zeker met Fenders, en vooral met avri’s echt uitkijken. Toen ik 2 jaar geleden voor een strat aan het kijken was veel fake gezien of strats waaraan gesleuteld was.

  5. #16645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Beetje oppassen met waarschuwen als je weinig kennis van zaken hebt aub.
    Idd, als je er geen verstand van hebt zeg dan liever niks ipv dingen gaan beweren. Of stel het anders, bijv als vraag ofzo.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #16646
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik zou ook iedereen waarschuwen een Gibson te kopen.

    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #16647
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik neem aza dat die volute er is om de zwakke - kijk een neckcrack- plek in de overgang tussen nek en headstock te vermijden. Gek dat dit niet werd doorgezet. Zijn er nadelen ?

  8. #16648
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Het nadeel is dat het niet vintage-correct is en dus onacceptabel voor de "liefhebbers", het had verder alleen voordelen maar is geschrapt vanwege wat de fans willen. Er zijn er zelfs die zeggen dat ze er last van hebben tijdens het spelen maar dan moet je volgens mij toch echt wel een zeer rare techniek hebben, ik zelf heb de volute liever wel dan niet want neck-cracks komen bij die gitaren bijna niet voor. (en mijn 1978 Standard heeft wat smakken gemaakt!).
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 25 mei 2019 om 19:56

  9. #16649
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Er zijn er zelfs die zeggen dat ze er last van hebben tijdens het spelen maar dan moet je volgens mij toch echt wel een zeer rare techniek hebben
    Lijkt mij ook, normaal gesproken kom je daar helemaal niet met je hand.

  10. #16650
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Een scarf joint lost ook een hoop op, maar is óók niet vintage correct. Lui die een copy bestellen, betalen zelfs extra voor een one-piece-neck.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top