Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1737 van 1792 EersteEerste ... 73712371637168717271735173617371738173917471787 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 17.361 t/m 17.370 van 17917
  1. #17361
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Heeft advertentie aangepast. Staat nu 2016 bovenin de titel.

  2. #17362
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja... we maken hem wijzer dan hij is.
    De historie zal hij toch ook moeten aanpassen? Ik denk dat ie daar nu, as we speak, op loopt te zweten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #17363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Custom was een merklabel, net als Ibanez, of Gerrinez. Dezelfde gitaar, ander plakkertje. Morris deed (i.i.g. de akoestische) alles in een eigen fabriek. Vrij uniek in dat land in die tijd, de enige andere die me nu even te binnen schiet was Kiso Suzuki.
    De meeste gitaarfabrieken produceerden ook onder eigen naam. Daion, Kasuga, Kawai, Moridaira (Morris was hun label), Shiro, verschillende Suzuki's (Kiso, Nanji), Terada, Yamaki, enz enz. Allemaal echte fabrieken met eigen gitaren. Maar... ze produceerden dus ook voor andere gitaarproducenten en soms zelfs voor andere gitaarfabrieken! (Daion liet bv een deel van haar produktie bij Yamaki maken). Snapt iemand het nog? Zij zelf waarschijnlijk ook niet.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  4. #17364
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    In feite is het niet zo moeilijk.
    Je hebt een fabriek die iets maakt en partijen die daar iets bestellen. Dat kunnen handelsondernemingen met een label zijn of winkelketens of, zoals in het geval van de reissue Madcat, een Hollands PA bedrijf met een enthousiaste medewerker.
    En je hebt distributeurs natuurlijk. En al die partijen kunnen meerdere rollen op zich nemen.
    Dat is voor USA en Europese bedrijven niet anders maar door de taal wat transparanter te ontwarren.
    Behalve bij Eko, dat is een kluwen wol als plakkerige spaghetti onder een dikke laag tomatensaus.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #17365
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Die Morris ziet er sjiek uit.

  6. #17366
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    Jawel he, thing is ik kan em zelf niet testen. Vriend van me (metal player) gaat em ophalen en testen.
    Je snapt dat ik wat huiverig ben mbt kapotte trekstang

  7. #17367
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Die Morris ziet er sjiek uit.
    Jawel he, je snapt mijn interesse.
    Reden waarom ik doorvraag over houtsoort en al dan niet kapotte trekstang: ik kan em zelf niet testen.
    Metalgitarist maat van me gaat er langs om em op te halen. Je snapt mijn twijfels..

  8. #17368
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik snap jouw gretigheid om deze gitaar te kopen niet helemaal.... nahja helemaal niet eigenlijk. Je neemt een gok met een wellicht leuke gitaar waarvan het fretwerk niet bepaald geweldig is, het draad van de tremolo arm eraf is en je kunt 'm zelf niet bekijken of repareren. Die gok zou ik hooguit voor 250 EUR nemen. Ik zelf niet hoor, voor dat geld koop ik wel een nieuwe Aziaat waar ik dan eventueel wat geld in steek.

  9. #17369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Heeft advertentie aangepast. Staat nu 2016 bovenin de titel.
    Tekst en bedrag zijn intussen ook aangepast.

    Made in Memphis Tenessee in 2016, it is unknown how or when the guitar traveled from America to Germany,moreover to Gibson´s Headquarters in Berlim. It came out of storage in the year of July 2018, when it was handed to the owner in Amsterdam. The former owner is a grand collector, and has asked not to be mentioned, for the guitar was a gift.
    Van 9k naar 6k nog steeds way overpriced voor een 2e hands Memphis Gibson. Maar goed, zag dat iemand ook een bod van 2k heeft gedaan. Dat zal hem leren.

    Boefje idd

    EDIT: benieuwd naar de serialnummer / COA
    Laatst gewijzigd door Chew; 3 maart 2021 om 00:19 Reden: COA iemand?

  10. #17370

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pinchaholic Bekijk bericht
    Bedankt! Hij steekt idd een stuk verder uit dan alle andere pics die ik kan vinden
    Is ie dan stuk oid? Ben niet de grootste trekstangexpert
    Het zou kunnen dat ie te ver is doorgedraaid of om een andere reden niet goed functioneert. Ik zou even wat filmpjes van StewMac checken, dan weet je ongeveer waar je op moet letten. Het vervangen van een trussrod is in ieder geval een dure grap. Zelf zou ik de gitaar willen testen om te checken of ik er 300+ euro voor over heb.

    Ziet er wel sjiek uit, dat wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top