Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 129
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.589

    Standaard

    Ja, het blijft een imitatie. Maar ik weet niet of een buizenamp per definitie beter klinkt. Een modeller klinkt anders, maar als je dat nou mooier vindt, of er beter mee om kunt gaan, is er IMO niks mis met een modeller. Als je een buizenamp zoekt, met al zijn eigenaardigheden, moet je een buizenamp kopen. Een modelling amp kan zoiets niet vervangen. Maar er is wel een goeie sound uit te halen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Ok:
    Beter een goede modeller dan een slechte buizenbak....... die zijn er namelijk ook, helaas.

  3. #43

    Standaard

    Hmmm, buizenversterkers overrated? Misschien... Maar dan toch niet zo erg als sommige effectpedaaltjes.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Thumbs up eindelijk gerechtigheid!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
    Stelling: De buizenamp is door veel gitaristen overrated.
    ...en de modeller/multi underrated!!

    Wat fijn om niet weer in de verdediging te hoeven, maar meteen een +1 kan geven.
    Als ik dan weer zo'n topic voorbij zie komen waarin de multi/modeller wordt gebashed...om moe van te worden. (vaker de minder goed spelende gitarist die wat mee zit te lullen)...
    En ja, ik ben het eens dat een buizenversterker super klinkt (kan klinken!).

    Ik heb zelf ook de GT8, en voel me behoorlijk flexibel, zowel in spel als in sjouwwerk! Het kost wel inderdaad wel wat kruim om "het beest" (zoals deze wordt genoemd op het bossgtcentral forum) te doorgronden.

    Maar volgens mij kan een eenvoudigere multi/modeller ook goed zijn werk doen (overtuigend zijn). Alleen doordat deze er vaak eenvoudiger uit ziet, denken mensen dat ze hem snel doorhebben en daarmee voldoende kunnen beoordelen. Ik bedoel; alleen al de manier van aansluiten op een versterker of PA en de EQ instellingen bepaald al een groot deel van het geluid.

    Maar goed, dit kan uitmonden in een oeverloze discussie. Ik denk alleen dat men moet oppassen met uitspraken die meer mening/subjectief zijn dan een objectieve constatering!

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door '66 special
    Ok:
    Beter een goede modeller dan een slechte buizenbak....... die zijn er namelijk ook, helaas.
    En voor mij nog beter een goed buizenbak dan een goede modeler.

    Modelers zijn te gek, maar buizenversterkers nog te gekker.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #46

    Standaard

    ik heb er ook aan gedacht om aan de moddeler te gaan, omdat de oefenruimte van Piggy & the Perverts te klein is om mijn Bedrock buizenbakkie lekker open te draaien. Is dus behelpen met het geluid. Maar laatst met de gebroeders Jansen (van het gelegenheidsfestivalbandje) in DB's in Utrecht heb ik mijn versterker weer flink open kunnen draaien, en dan weet ik weer dat een modelling apparaat ook behelpen is.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.589

    Standaard

    Die Bedrock is ook handzaam genoeg, daar hoef je geen modeller voor te hebben. En ik neem toch aan dat die op lagere volumes ook nog wel aanvaardbaar klinkt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2007
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    205

    Standaard

    Het is gewoon een kwestie van smaak. En dat is voor iedereen weer anders.

    Verder vind ik de vergelijking tussen een goed ingestelde modeler en een slecht ingestelde buizenbak nergens op slaan. Hetzelfde als je dit andersom zou vergelijken. Met beide goed ingesteld kan je pas eerlijk vergelijken.

    Ik heb graag mijn buizenbak, want hier krijg ik mijn sound wel uit. En uit een modeler niet, voor andere is dit weer precies andersom. Who cares! Zolang jij (en eventueel je publiek) het goed vinden klinken is het toch goed?

  9. #49

    Standaard

    een buizenversterker is vrij eenvoudig repareren
    Weet wat je zegt, het is inderdaad zo dat je aan een buizenversterker vaak alleen de buizen moet vervangen en moet biasen. Maar als er iets anders aan kapot is, bijvoorbeeld de printplaat dan ben je net zo slecht af als de moddeler. Toch ligt het vaak aan de buizen.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piekhaar
    Het is gewoon een kwestie van smaak. En dat is voor iedereen weer anders.

    Verder vind ik de vergelijking tussen een goed ingestelde modeler en een slecht ingestelde buizenbak nergens op slaan. Hetzelfde als je dit andersom zou vergelijken. Met beide goed ingesteld kan je pas eerlijk vergelijken.

    Ik heb graag mijn buizenbak, want hier krijg ik mijn sound wel uit. En uit een modeler niet, voor andere is dit weer precies andersom. Who cares! Zolang jij (en eventueel je publiek) het goed vinden klinken is het toch goed?
    De vergelijking was tussen een goede modeller en een slechte buizenbak, ervan uitgaande dat beiden goed afgeregeld zijn.
    Ik heb zeer veel buizenversterkers geprobeerd en er zijn gewoon slechte versterkers te koop, dan kun je regelen wat je wil maar het blijft slecht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top