Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 129
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solidkick
    Als je de tijd niet neemt om je gear te leren kennen blijft het altijd modderen.
    De term modderen kom uit het chinees waar die modelling amps gemaakt zijn. maar toen ze de naam uitlegden verstonden wij moddelen in plaats van modderen... :-)

    Zelf ben ik een grote fan van modelling en zie er zeker voordelen in. momenteel heb ik niksop modelling gebied. ik wacht even de nieuwe generaties af om te kijken of dat wat voor me is. Het enige nadeel wat modelling tot nu to nog heeft is dat:
    1. de dynamiek is nog niet 100%.
    (er zit een curve vn hard naar zacht in die nog niet helemaal lekker loopt als is het goed onderweg.
    2. ik wordt moe na een kwartier ernaar luisteren. op de een of andere manier wordt het gehoor moe van het spelen met modelling. kan het slecht uitleggen helaas

    toch blijft het fantastisch! als zal het mnmark IV niet vervangen... :-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
    Aardig wat mensen kopen een buizenamp en willen niet accepteren dat ie wel eens kut kan klinken als ze hem slecht instellen.
    Goed verhaal, maar ik denk dat als je deze factor eruithaalt, je uit een buizenversterker vooralsnog een beter geluid kan halen dan uit een modeler voor bepaalde sounds. Och, en andersom zal een modeler ook wel coole sounds kunnen produceren waar je anders weer een hele aparte amp voor nodig hebt. Tja, je kan spelen of je kan het niet. Een gitarist die zijn spullen niet kan afstellen kan niet spelen. Dat hoort er nu eenmaal bij.
    www.seraphique.com

    Te koop: Rocktron Replifex, Engl 930/60

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
    Dus is een buizenamp niet overrated, maar kan het gros er niet mee omgaan.
    Maar wel door de mensen die hem niet kunnen gebruiken en er niet mee om kunnen gaan. Waarom een dure buizenamp hebben als ie toch nooit kan blazen. Dat heb ik eigenlijk ook En daarom overweeg ik om een stapje terug te doen.


  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    2. ik wordt moe na een kwartier ernaar luisteren. op de een of andere manier wordt het gehoor moe van het spelen met modelling. kan het slecht uitleggen helaas
    Dat komt omdat je zo hard je best doet om het toch mooi te vinden klinken terwijl je het eigenlijk niet overtuigend vind
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morroow
    Dat komt omdat je zo hard je best doet om het toch mooi te vinden klinken terwijl je het eigenlijk niet overtuigend vind

    hihi... 6789
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
    Maar wel door de mensen die hem niet kunnen gebruiken en er niet mee om kunnen gaan. Waarom een dure buizenamp hebben als ie toch nooit kan blazen.
    Ik snap wat je bedoelt. Dat is het soort muzikant dat denkt: als ik de gear heb, heb ik een goeie sound. Maar ze vergeten dat ze ermee moeten leren omgaan, het is een deel van je instrument.

    Dat is ook mijn klacht over de sound van veel gitaristen, ook bij gerenomeerde bands: fantastische setup, bagger geluid...

    Ik denk dat de therm 'overrated' alleen wat misplaatst is. Alsof die gitaristen een buizenamp niet waard is.
    -

  7. #17

    Standaard

    @ armageddon: had je je GT-8 rechtstreeks over een PA-systeem?

    In grote lijnen kun je zeggen dat er twee soorten gitaristen zijn: enerzijds de knoppen-freaks die geweldige geluiden uit een GT-8 kunnen toveren en anderzijds de puristen die een hekel hebben aan knoppen en op een JCM800 spelen. En daar zit 'm ook meteen de crux in dit verhaal. Als je een gruwelijke hekel hebt aan knoppen dan is een GT-8 gewoon niks voor je, al hoe goed hij ook kan zijn.

    Maar verder een prima verhaal waar ik me grotendeels in kan vinden. Een modeller is altijd een goede, rationele keuze. Goedkoper dan een dikke buizenbak en als je meer waarde hecht aan 100 goede geluiden dan 1 geweldig, dynamisch geluid, is een GT-8 je beste vriend.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Jup, de GT-8 rechtstreeks de PA in. Heb hem ook wel eens door de poweramp van m'n Powertone heengejaagd. Klonk iets meer 'lowpass'.

    Voor een GT-8 hoef je geen knoppenfreak te zijn hoor. Gewoon 1 amp instellen zoals je normaal bij een amp zou doen. Maarja...waarom zou je dan een GT-8 hebben?

    Natuurlijk zal het ook zo zijn dat de sound die ik heerlijk vind uit mijn GT-8 door andere mensen als niet prettig wordt ervaren en andersom.


  9. #19

    Standaard

    dan moet er ook nog een goeie p.a. staan, kan dik tegenvallen op sommige plaatsen, met een goeie top + 4 x 12 daarentegen ben je altijd wel te horen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 maart 2006
    Locatie
    oost,west,thuis best
    Berichten
    211

    Standaard

    Spelen doe je met je handen, je hoofd en je hart.

    Als je speelt met de voor jou beste gitaar, versterker en speakers klink je op je best.Maar apperatuur blijft gereedschap.

    Wanneer iemand niet goed is, zal hij niet beter worden door een dure exclusieve gitaar of andere apperatuur.Enkel zijn onkunde klikt dan sjieker, hihi.

    Ik ken een gitaarbouwer, die bouwt dan een gitaar voor een paar duizend euro. Komt de koper het ding ophalen en speelt erop, denkt die bouwer heb ik daar nou zo mijn best voor gedaan.Dit zegt genoeg, denk ik.

    Ik vind het gebrek aan dinamiek op een modeller wel shockend.Maar je kunt zeer makkelijk geluiden stapelen.Ik heb nog ergens iets van rockman een rp 100 of zo.Die waren als een van de eersten op de makt met die dinamiekloze spullen,maar toch kan het handig zijn in de studio.Je met een buizentop wel een supersound.Maar met wat effectjes kan een modeller ook goed klinken.
    Alleen ,ga je hetzelfde spelen met een top en op hoog volume, dan klikt de tube amp beter.
    Laatst gewijzigd door j.augustus; 1 oktober 2007 om 10:46
    Het zijn niet te veel noten,juist genoeg,juist genoeg

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top