Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3111213
Weergegeven resultaten: 121 t/m 129 van 129
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers
    Kweet niet of het al is gezegt, vast wel maar; waarom gebruik je je GT8 niet gewoon alleen als effectenshit? Of voor bijv alleen een delay of chorus + je octave pedal aan? En dan dat over een buizenversterker. Doe ik regelmatig, en klinkt echt helemaal kicke.
    Omdat de GT8 zonder gitaaramp natuurlijk al gewoon kicke klinkt. Maar 'k heb het thuis ook met de gitaaramp vaak gedaan hoor. Klinkt ook lekker. Blaast wat meer maar dat hangt meer van je boxen af.
    Ik ben dol op GT8 op headphone mode in hifi-versterker met mooie boxen. Geeft een goddelijk clean en kan hard hard hard hard zonder op te breken als je dat wilt. Dus gewoon knallen met een ultiem cleane sound. Dat vind ik heerlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers
    Kweet niet of het al is gezegt, vast wel maar; waarom gebruik je je GT8 niet gewoon alleen als effectenshit? Of voor bijv alleen een delay of chorus + je octave pedal aan? En dan dat over een buizenversterker. Doe ik regelmatig, en klinkt echt helemaal kicke.
    Nee, dat was nog niet echt genoemd. De reden ervoor is simpel: daar gaat de hele thread niet over. Lees anders even de eerste post. (Ik heb het hele draadje doorgelezen en dat is ook wel een aanrader, maar goed).

    Op zich vind ik dat er wel wat voor te zeggen valt dat een buizenamp overrated is. Toch zit ik er wel over te denken om bij mijn GT-Pro een buizen poweramp te halen. Een buizen preamp kan ik er nog altijd bij zetten. Maar die neiging heb ik dus een beetje onder het motto: je weet maar nooit.

    Ik denk dat je ook twee zaken moet onderscheiden:
    1) Een buizenamp is door gitaristen overrated omdat ze denken er gemakkelijker het geluid uit kunnen halen dat ze willen
    2) Een buizenamp is door luisteraars (gitaristen en niet gitaristen) overrated omdat ze denken dat het direct hoorbaar is wanneer het géén buizenamp zou zijn.

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Een modeler is niet voorbehouden aan bepaalde genres.
    In bluesland is modeling natuurlijk helemaal uit den boze maar er is eens een bluesgitarist geweest die zijn hele plaat met een Yamaha DG had ingespeeld, ik ben de naam van de beste man kwijt. Zijn geluid werd bejubeld, pas later liet hij los dat zijn sound alleen maar bestond uit modeling.
    Ik ben ervan overtuigd dat je met modeling alle genres aankan, maar je moet er wel mee om kunnen gaan en het ook durven. Zie je het al voor je, dat je als bluesgitarist op een festival komt spelen, en met GT-8 en Steinberger Synapse het podium op komt?

    Een buizenamp kan op bepaalde podia klote klinken, maar dat geldt evenzo voor modeling. Het gemak van een (buizen)amp is natuurlijk dat je live even wat kan bijregelen, dat gaat met modeling iets minder makkelijk, maar het is zeker wel te doen. Gewoon ieder voor zich, maar ik kan me met beide prima redden.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers
    Kweet niet of het al is gezegt, vast wel maar; waarom gebruik je je GT8 niet gewoon alleen als effectenshit? Of voor bijv alleen een delay of chorus + je octave pedal aan? En dan dat over een buizenversterker. Doe ik regelmatig, en klinkt echt helemaal kicke.
    Grappig, ik heb net mijn GT-Pro verkocht, die gebruikte ik middels de 4CM i.c.m. m'n Triple Recto. Ik gebruikte de GT alleen voor effecten, het hele modelinggedeelte liet ik links liggen. De hele set had ik ook in één keer gekocht en in één keer live ingezet. Totdat ik twee weken geleden alleen met de Triple Recto speelde. Vanaf dat moment heb ik de GT-Pro te koop gezet en zal ik nooit meer de FX-loop 100% wet gebruiken..........

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml
    Grappig, ik heb net mijn GT-Pro verkocht, die gebruikte ik middels de 4CM i.c.m. m'n Triple Recto. Ik gebruikte de GT alleen voor effecten, het hele modelinggedeelte liet ik links liggen. De hele set had ik ook in één keer gekocht en in één keer live ingezet. Totdat ik twee weken geleden alleen met de Triple Recto speelde. Vanaf dat moment heb ik de GT-Pro te koop gezet en zal ik nooit meer de FX-loop 100% wet gebruiken..........
    Weet je dat heeeeel zeker? Noooooooit meer?

    Ik denk dat een GT Pro ook aardig wat van je geluid weghaalt als je hem in een effects loop zet of niet? Tenminste...als je het vergelijkt met ook het modelinggedeelte van de GT Pro gebruiken.

  6. #126

    Standaard

    Mesa gear heeft helaas een vreselijke fxloop. ik heb er nog nooit iets goed in laten klinken. wat wel goed klinkt in de mesa loop is de intellifex maar dan mis je wel wat fx.
    Mensen met een koch schijnen deze problemen nooit te hebben.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Vroegah, heel vroegah, had ik (o.a.) een GP100 waar ik mijn totale geluid mee maakte en dat stuurde ik een Peavey Classic 50/50 in. Echt een te gek geluid. Ik ben er ook zeker van overtuigd dat de GT-Pro waanzinnig klinkt als stand alone apparaat in combinatie met een goede eindtrap. Of dat nou een buizen- of een transistoreindtrap is, laat ik in het midden, anders krijg je weer zo'n discussie. Maar puur als effectsprocessor snoept hij gewoon teveel van je geluid af. En helaas zit er geen kill dry functie op, anders had ik 'm misschien wel gehouden........

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Mesa gear heeft helaas een vreselijke fxloop. ik heb er nog nooit iets goed in laten klinken. wat wel goed klinkt in de mesa loop is de intellifex maar dan mis je wel wat fx.
    Mensen met een koch schijnen deze problemen nooit te hebben.
    Ik heb beide, dus zowel een Koch als een Mesa. Ik had vorige week een TC Nova Delay in de FX-loop van de Mesa zitten (Mesa FX-loop wederom op 100%) maar de TC is toch zeker geen tonesucker in vergelijking met de GT-Pro. De Koch lijkt wat minder gevoelig voor wat je aan de FX-loop hangt maar heb ook een GT-8 gehad, ook via 4CM op de Koch aangesloten. Bleek toch ook wel een aardige tonesucker. Niet zo erg als de GT-6, maar toch......

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml
    Ik heb beide, dus zowel een Koch als een Mesa. Ik had vorige week een TC Nova Delay in de FX-loop van de Mesa zitten (Mesa FX-loop wederom op 100%) maar de TC is toch zeker geen tonesucker in vergelijking met de GT-Pro. De Koch lijkt wat minder gevoelig voor wat je aan de FX-loop hangt maar heb ook een GT-8 gehad, ook via 4CM op de Koch aangesloten. Bleek toch ook wel een aardige tonesucker. Niet zo erg als de GT-6, maar toch......
    Maar hoe zou het zijn als je bijvoorbeeld een JMP-1 in de FX loop van de GT Pro hangt en de GT-Pro weer aan een buizen eindtrap? Of zeg ik nou hele domme dingen? (Daar ben ik namelijk goed in )
    Zou de JMP-1 dan net zo'n strak-niet-tone-gesucked-geluid geven als dat ie rechstreeks aan de poweramp hangt?

    Ik zit ook weer lekker offtopic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top