Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 129
  1. #111
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Ik heb het nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat als je er vlak voor de eindversterker ingaat (poweramp in) dat het dan best goed kan klinken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2003
    Locatie
    Vorst aan de Maas
    Berichten
    472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Ik heb het nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat als je er vlak voor de eindversterker ingaat (poweramp in) dat het dan best goed kan klinken.
    Lijkt me stug. Gitaarspeakers zijn (in tegenstelling tot hifi speakers)toch in de eerste plaats ontworpen om een mooie weergave van middentonen te geven. Ik kan me voorstellen dat er geluid komt uit een hifispeaker (als je impedanties al matchend krijgt), maar dat het "best goed klinkt"...

  3. #113
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    We hadden het over een gitaarversterker op een hi fi speaker dacht ik.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    We hadden het over een gitaarversterker op een hi fi speaker dacht ik.
    Klopt. Maar de eindtrafo's zijn in de meeste gitaarversterkers minimaal bemeten en zullen op bepaalde frequentie's tekort schieten.

    Mijn ervaring is dat het geluid van een gitaar versterker grotendeels bepaald wordt door de toonregeling en de speaker.

    Ik heb een oude (buizen) PA de toonregeling van een EchoSonic versterker gegeven en er een University UC-121 aangehangen (zit in een EchoSonic) en dat vergeleken met een echte EchoSonic, en het klonk bijna identiek.

  5. #115
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door '66 special
    Klopt. Maar de eindtrafo's zijn in de meeste gitaarversterkers minimaal bemeten en zullen op bepaalde frequentie's tekort schieten.

    Mijn ervaring is dat het geluid van een gitaar versterker grotendeels bepaald wordt door de toonregeling en de speaker.

    Ik heb een oude (buizen) PA de toonregeling van een EchoSonic versterker gegeven en er een University UC-121 aangehangen (zit in een EchoSonic) en dat vergeleken met een echte EchoSonic, en het klonk bijna identiek.
    Mee eens, ik heb wel eens een floormonitor met een 12"full range speaker en een hoorntweeter op een JCM800 aangesloten, zo'n gitaargeluid wil niemand.

    De Celestion speaker is een essentieeel onderdeel van het karakteristieke Marshall geluid, maar volgens hi fi normen is het een speaker van niks.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #116

    Standaard

    zal toch nog wel meevallen als je de tweeter uitschakelt ?

    die EV speaker die mesa gebruikt in sommige combo's waar toch gewoon een 12" p.a. speaker ?

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol
    zal toch nog wel meevallen als je de tweeter uitschakelt ?

    die EV speaker die mesa gebruikt in sommige combo's waar toch gewoon een 12" p.a. speaker ?
    Sterker nog, de eerste gitaarversterkers gebruikten dat wat destijds voorhanden was: luidsprekers bedoeld voor gewone audio. Iets anders was er niet.
    In een Standel 25L15 zit gewoon een JBL D130 (ver voor dat Fender dat ging doen btw) die ontworpen is voor HiFi (bijvoorbeeld in de JBL Paragon luidspreker).

  8. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    We hadden het over een gitaarversterker op een hi fi speaker dacht ik.
    Heb zelf een reussenzehn slave 100 ( 2x50watt uit 4xel34) gitaar poweramp gehad die slechts minimaal kleurde als de presence helemaal dicht stond.

    Heb dat ding een tijdje aan de dynaudio's in mijn homestudiootje gehangen en vond het prima klinken.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    't Is woensdag maar toch 'n posting van mij.

    In het algemeen kun je dit stellen:
    - hifi/pa/keyboard-versterkers moeten alléén versterken (ingangssignaal luider maken)
    - gitaarversterkers voor elektrische gitaren versterken en kleuren, en de bijbehorende guitar-speaker-kleuring is "noodzakelijk" (vandaar bijvoorbeeld speaker-simulated line-outs, Peavey had dat trouwens al in de jaren 80 in wat versterkers)

    'n Amp die goed "gevoiced" is voor elektrisch gitaar zal absoluut minder klinken voor hifi en pa doeleinden.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Kweet niet of het al is gezegt, vast wel maar; waarom gebruik je je GT8 niet gewoon alleen als effectenshit? Of voor bijv alleen een delay of chorus + je octave pedal aan? En dan dat over een buizenversterker. Doe ik regelmatig, en klinkt echt helemaal kicke.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top