Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 129
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Nou Heinz, dat is nogal een veronderstelling. Weet je dat als je voor zo weinig mogelijk vervorming gaat (hifi) dat je dan hoegenaamd geen verschil hoort tussen de buis en de transistor? Het wordt pas leuk als je vervorming gaat genereren, dan worden de verschillen goed hoorbaar.

    Dat buizen niet strak en helder klinken is dus niet waar, de buis klinkt kristalhelder. Problemen met strakheid en dan in het laag heeft denk ik meer te maken met de uitgangstransformator en minder met de buis zelf.
    Hoor je mij ook niet zeggen, ik weet ook wel dat je verdomd goede hifi kan maken met buizen( en nog veeeeeel meer ). Maar zo werkt het met een gitaarversterker ook niet. Die leeft van de charme van het "uitvergroten" van zg. nonlineariteit (zeg maar: niet-hifi). Als alle gitaarversterkers "hifi" en ultraclean zouden blijven klinken op volle oorlogssterkte zou er waarschijnlijk geen bal aan zijn .

    (en voordat mensen komen met bv. een Roland Jazzchorus, dat dat clean zou zijn....niet volgens "hifi-normen" hoor, vergeet het maar gerust )

    Duhus, voordat ik een complete electronische verhandeling daarover begin... mijn punt is alleen dat we dat zo gewend zijn dat de buis zo'n beetje als een de facto standaard is gebombardeerd, omdat

    a) de buis eerder bestond (de transistor was wel uitgevonden in 1947, maar pas een beetje bruikbaar en betaalbaar eind jaren vijftig) en

    b)leo fender een universeel schemaatje gebruikte voor zijn eerste versterkertjes, daar op voortborduurde, en daar vervolgens verdomd veel navolging mee kreeg.

    Mijn verhaal ging dus over "wat als"

    En voor de technofielen onder ons, hier de hobbelige geschiedenis van de transistor.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 3 oktober 2007 om 08:11

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
    Waarom een buizenbak hebben als je hem bijna nooit vol kan laten klinken?
    Dat heeft niks met klankopwekking te maken maar met een uit onkunde verkeerd gekozen ampvermogen.

    Voor de rest sluit ik me graag aan bij het verhaal van Rocketman, behalve dan dat van die hond.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #103

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik niet het hele draadje heb doogelezen, maarre... Buizenbak & GT-8 ? De buurjongen van een kameraad op school speelt ookmet een combinatie van die twee
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Delft
    Berichten
    2.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
    Dat heeft niks met klankopwekking te maken maar met een uit onkunde verkeerd gekozen ampvermogen.

    Voor de rest sluit ik me graag aan bij het verhaal van Rocketman, behalve dan dat van die hond.
    Ja, of het feit dat je hem eerst wel goed gebruikte maar de band gestopt is?


  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    mocht het nog gaan uitmonden in pagina's lange discussie
    En aldus geschiedde...
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  6. #106
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    @ Armageddon: je kunt een miljoen verdienen met waar we het (off topic) over hadden.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #107

    Standaard

    blijft een leuk topic!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
    We gaan nu weer allemaal directe vergelijkingen trekken Uiteraard is een Rectifier beter dan een modelling rectifier etc. Waar het me om ging is de bias die er is jegens modelling. Het is toch gewoon zo dat het in bepaalde gevallen veel logischer en beter is? Waarom een buizenbak hebben als je hem bijna nooit vol kan laten klinken?
    op de momenten dat die buizenbak wle vol open kan, bijvoorbeeld bij optredens, is het verschil wel erg duidelijk! En op andere momenten kan het behelpen zijn, bijv. tijdens repetities, maar dan is het weer minder belangrijk.....

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    Eindhoven (NL), Geel (BE)
    Berichten
    303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Bij de gitaarversterker worden uiteraard heel andere eisen gesteld en we willen bepaald geen hi fi geluid horen. Maar ik denk dat als je twee JCM800's aansluit op je CD speler en je hangt er twee flinke hi fi speakers aan en zorgt dat hij niet gaat clippen, dat je dan nog helemaal niet zo'n slechte weergave zult hebben.

    Gedaan, en dat klinkt echt voor geen meter ;-) (ik heb Kef speakers van 1 meter hoog gebruikt) Een buizen versterker voor goede muziek is echt heel wat anders dan een buizen gitaar versterker ;-)
    Gezocht:
    - Ibanez Soundtank Store Demoboard (versie 9 pedalen + volume pedaal) pleeeeaaassse

    Te koop:
    - Ibanez PDS1 (=de Ibanez SM-9 met 10 geheugenstanden!)
    - Digitech XP-100 Whammy, XP-200 Modulator, XP-400 Reverberator
    - Ibanez SC-10, FC-10
    - Boss SE-50, CL-50, MX-10, EH-50, NS-50
    - Boss GE-6 (197, CS-2, BF-2, CH-1, TR-2
    - Boss BCB6 koffer + Boss BCB60 koffer

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tubeonly
    Gedaan, en dat klinkt echt voor geen meter ;-) (ik heb Kef speakers van 1 meter hoog gebruikt) Een buizen versterker voor goede muziek is echt heel wat anders dan een buizen gitaar versterker ;-)
    Een gitaarversterker is wel te gebruiken maar dan moet de ingang aangepast worden en de toonregeling. Bij sommige modellen moet er dan ook nog een gain stage uit, maar ja dan is het geen gitaarversterker meer.......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top