Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 16 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 151
  1. #111

    Standaard

    heb ik vroeger ook wel es geprobeerd, klinkt wel ok, maar niet zo goed als een goeie volledig buizenamp.

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat jullie het niet hebben gehoord, dat zal best, maar ik hoor het zelf alleen niet en ik denk dat dat bij de meesten zo is.

    Op mijn werk ook, mensen horen het verschil tussen de AES/EBU ingang en de analoge ingang, terwijl ik dat verschil echt niet hoor, ook niet als ik de twee opnamen naast elkaar in een tijdlijntje leg.
    Misschien dat als Han daar staat hij echt het verschil kan horen, maar die mensen waarmee ik werk zeuren maar wat denk ik dan, net als de meeste lui hier het verschil echt niet horen. (of ik wordt doof, dat kan natuurlijk ook!)
    Misschien moet ik ook eens een stukje voiceover posten, kijken wie het hoort.

    Ik heb niet zo heel veel amps gehoord en van de amps die ik wél heb gehoord zaten er ook buizenversterkers bij die als poep klonken en transistorgevallen zoals die VS100 die erg goed klonken.
    En ja bij mij gaat het puur om wat ik mooi vind klinken en daar luister ik naar en dan maakt het niet uit of het buizen of torren zijn of een combinatie daarvan is.
    Vaak zijn het natuurlijk wel de buizen die beter klinken, maar ik weet nou niet wat de specifieke eigenschapjes zijn die een buis een buis maakt en een tor een tor, ik heb daar nooit echt goed op gelet.
    Mensen hebben het vaak ook over termen als compressie en voicing en dergelijke dingen meer om een subjectieve waarneming in te vangen terwijl ze vaak niet eens weten wat het is en hoe geluid werkt.
    Het is gewoon allemaal moeilijk te definieren ook.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  3. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Je kunt eens langs komen, dan pluggen we de line out van de VS in de power in van een 40 watt Hotrod, of een 100 watt City, of in de JCM 800 want de VS heeft een miljoen maal zoveel gain.

    Dan zul je verbaasd zijn hoe goed een VS klinkt met een goed stuk poweramp.

    Sorry voor off topic Bass.
    Niet nodig! ik geloof je graag gezien jouw achtergrond! ik kan alleen maar oordelen over de eindversterker zoals deze in de 8100 zit. wel heb ik een keer via de line out met dat ding een homerecording gemaakt. ruig maar ook zeer indirect. maar... ik was toen weinig met sound bezig. eigenlijk ben ik nog steeds niet zo'n sound freak. oke is oke en ik wil gewoon spelen, al ben ik wel erg opzoek naar de geheimen van echt proffesioneel klinkende opnamen. maar ik zal je hier niet in verlegenheid brengen

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    een mp3tje.. wel een 256k!

    dat vind ik zo idioot, dat de halve wereld? tegenwoordig naar 128k mp3 luistert.
    dat vind ik dus klinken alsof ik het via een mobieltje hoor
    Wat ook niet waar is. Ga eens op hifi forums testen doen met mp3 en OGG bijvoorbeeld. Wedden dat je minder kunt horen dan je denkt? Ik leg het bij 192kpbs OGG echt af. Ik hoor het niet meer......Die testen gebeuren dus met een programma dat dus elke keer vraagt welke van de twee de OGG/mp3 of wav file is. Weet je het snel genoeg of je het daadwerkelijk kunt horen. Voor mijzelf is 192kpbs mp3 voldoende en om safe te zitten download ik het liefst nog hoger qua bitrate maar het is niet een vereiste. De mp3 codecs zijn met de jaren namelijk ook veel beter geworden dan vroeger, vergeet dat niet. De eerste mp3 codecs hadden hi-hats die allemaal als ssssssssssssss sssssss klonken. Dat is allang over.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Wat ook niet waar is. Ga eens op hifi forums testen doen met mp3 en OGG bijvoorbeeld. Wedden dat je minder kunt horen dan je denkt? Ik leg het bij 192kpbs OGG echt af. Ik hoor het niet meer......Die testen gebeuren dus met een programma dat dus elke keer vraagt welke van de twee de OGG/mp3 of wav file is. Weet je het snel genoeg of je het daadwerkelijk kunt horen. Voor mijzelf is 192kpbs mp3 voldoende en om safe te zitten download ik het liefst nog hoger qua bitrate maar het is niet een vereiste. De mp3 codecs zijn met de jaren namelijk ook veel beter geworden dan vroeger, vergeet dat niet. De eerste mp3 codecs hadden hi-hats die allemaal als ssssssssssssss sssssss klonken. Dat is allang over.
    ik bedoel te zeggen dat het niet 'maar' een mp3tje is.
    256k met alle max kwaliteit opties aan in wavelab.
    als ik het ook nog eens met een shitty 128k had gebracht was het weer moeilijker geweest

    en over kijken naar het signaal, wat han zegt, ik denk niet dat veel mensen dat gedaan hebben..
    in de GR versie zaten in de opname meer pieken, die kwam dus na maximize zachter eruit.
    en die hint gaf ik weg, althans bij mij was dat in firefox te horen, kan ook aan die geile quicktime liggen die de mp3 extensie rooft, hoor ik 2 tikken in de GR versie..

  6. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Wat ook niet waar is. Ga eens op hifi forums testen doen met mp3 en OGG bijvoorbeeld. Wedden dat je minder kunt horen dan je denkt? Ik leg het bij 192kpbs OGG echt af. Ik hoor het niet meer......Die testen gebeuren dus met een programma dat dus elke keer vraagt welke van de twee de OGG/mp3 of wav file is. Weet je het snel genoeg of je het daadwerkelijk kunt horen. Voor mijzelf is 192kpbs mp3 voldoende en om safe te zitten download ik het liefst nog hoger qua bitrate maar het is niet een vereiste. De mp3 codecs zijn met de jaren namelijk ook veel beter geworden dan vroeger, vergeet dat niet. De eerste mp3 codecs hadden hi-hats die allemaal als ssssssssssssss sssssss klonken. Dat is allang over.
    Wat voor programma is dat dan waardoor je de kwaliteitsverlies van een 128k mp3 amper meer horen kan (Mp3 convertor)? Als ik mijn eigen opnames naar een mp3 van 128k degradeer vanuit Logic Pro dan begint bij mij toch echt het hoog te 'sissen'. In vergelijking met een 320k mp3 is dit toch echt wel te onderscheiden!?

  7. #117
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.723

    Standaard

    Ik heb nog altijd de MP3 op 128kbps die ik persoonlijk van Bruce Swedien kreeg, een opname uit 1960 van Count Basie. Kom maar eens luisteren hoe goed dat kan klinken.

    En ik heb er nog een van hem gekregen met een opname van Michael Jackson, knalt als een bezetene, je gelooft niet dat het MP3 is.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Ik heb nog altijd de MP3 op 128kbps die ik persoonlijk van Bruce Swedien kreeg, een opname uit 1960 van Count Basie. Kom maar eens luisteren hoe goed dat kan klinken.

    En ik heb er nog een van hem gekregen met een opname van Michael Jackson, knalt als een bezetene, je gelooft niet dat het MP3 is.
    Is goed, als ik weer eens naar je studio kom moet je me dat maar eens laten horen! Je hebt wel van beiden een originele CD opname zodat ik vergelijkingsmateriaal heb toch

  9. #119
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.723

    Standaard

    Nee, want beide opnamen zijn nooit op CD uitgekomen maar Bruce had een discussie over stereo op HC en stuurde een stuk of wat mensen MP3's met de uitdrukkelijk opdracht om het niet verder te sturen.

    En dat klinkt onwaarschijnlijk goed, beter dan veel CD's.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Nee, want beide opnamen zijn nooit op CD uitgekomen maar Bruce had een discussie over stereo op HC en stuurde een stuk of wat mensen MP3's met de uitdrukkelijk opdracht om het niet verder te sturen.

    En dat klinkt onwaarschijnlijk goed, beter dan veel CD's.
    Lastig vergelijken, maar lijkt me leuk om deze opnames eens te horen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top