Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 16 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 151
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard analoog of modelling kwisje

    tijd voor een kwisje dan maar?

    opgenomen, les paul in DI, sescom DB-2 passive.
    XLR uit DI in tascam, direct out in pc kanaal 1.
    DI hi-z out in marshall, dynamische mic ervoor, in tascam, direct out in pc kanaal 8.

    beide tegelijk in cubase, 32bit 44k
    niets verder gedaan aan EQ etc..

    export wav, 32/44 de ene en de andere..
    wavelab open, maximize, maak mp3 256k de ene en de andere..

    http://www.hetgelegevaar.nl/de-ene.mp3

    http://www.hetgelegevaar.nl/de-andere.mp3

    roept u maar, welke is de marshall analoog en welke de guitar rig marshall

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Post ge-edit. Geen flauw idee. Geluidskwaliteit van nummer twee is vele malen minder dat is alles dat ik kan zeggen. Om eerlijk te zijn niet te doen zo....
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik nummer 1 prettig vind klinken en bij nummer 2 nogal last van kippevel krijg.

    ogh wat, doe ik toch maar fijn een gok. Nummer 2 klinkt bagger dus zal wel de marshall slecht opgenomen door een microfoon zijn haha
    Laatst gewijzigd door Azrael; 27 september 2007 om 22:48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja het zijn verschillende marshalls, dat is dan wel weer een beetje appels en peren

    en de goede luisteraar pikt de GR er toch wel zo uit als ik nu nog eens terugluister

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Post ge-edit. Geen flauw idee. Geluidskwaliteit van nummer twee is vele malen minder dat is alles dat ik kan zeggen. Om eerlijk te zijn niet te doen zo....
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik nummer 1 prettig vind klinken en bij nummer 2 nogal last van kippevel krijg.

    ogh wat, doe ik toch maar fijn een gok. Nummer 2 klinkt bagger dus zal wel de marshall slecht opgenomen door een microfoon zijn haha
    hahaa, twijfelkontje?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
    hahaa, twijfelkontje?
    Ja, ik vind ze namelijk allebei niet lekker klinken. Als nummer 2 beter was opgenomen dan was het makkelijker. Dus zet die microfoon eens beter neer!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik hou nog ff me muil

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ja, ik vind ze namelijk allebei niet lekker klinken. Als nummer 2 beter was opgenomen dan was het makkelijker. Dus zet die microfoon eens beter neer!
    dat jij eerst zegt, die is het en dan even later toch die andere zegt al een hele hoop

    dat ze allebei niet echt lekker klinken komt omdat ik zomaar ff een mic voor de kast gekwakt heb als het ware.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2005
    Berichten
    613

    Standaard

    ik gok op de een: guitar rig
    de ander: marshall

    maar pin me er niet op vast

  9. #9

    Standaard

    Oei wat gemeen dit :-) op de losse noten op het einde kan ik het heel moeilijk zeggen. behalve dat ik de onderste mp3 wel heel dood vind klinken op de losse noot

    het grappige is dat ik in eerste instantie de onderste als de marshal zou hebben aangewezen maar... naar mate ik langer ging luisteren begon ik meer de typische agressie van de de marshal sound te herkennen in de bovenste zoals ik hem me herinner droog in de studio's.

    eigenlijk bewijs je hoe dan ook een goed punt! als ik al zou goed en lang moet luisteren en dan nog twijfel, pfoeii waar hebben we (ik) het dan nog over.

    het is misschien ook een beetje appels met peren vergelijken. transisitors, zo als de oude marsh valvstate waren cool omdat ze zo strak waren in het laag waar buizen wel eens blubberde, zoals de oude boogie combo's. ik vind de huidige simulatoren een beetje klinken als de marshall valvstate, in eerste instantie impressive, maar in opnamen mist het iets, het jankt niet echt, zeker in solo's heeft het veel minder dynamiek dan een buis. en op podia verdween de valve waar de buis overal doorheen ramde. ik schreef het al ergens anders. ik heb jaren marshal gespeelt, maar vond de pod ingepluged in die kneiter cleane london city mk V echt een openbaring. de flexibiliteit van de pod in een ouwerwets buizenscheur jasje.

    je kunt ook niet altijd alles aanwijzen, waarom iets wel of niet werkt of klinkt. beetje in de gedachte van een solo van een ander naspelen. je lijkt alles hetzelfde te doen toch krijg je het niet zo als hij het deed of doet. dit is ongeveer hoe ik over de simulator denk. maar, zolang je niet bereid en/of in de positie bent om 6 extra hypotheken op je huis af te sluiten voor een collectie top shit bakken in je toko is de simulator een heel fijn alternatief.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja ik was dus met die DI bezig en vanavond dacht ik ineens, verrek ik kan naar de marshall en de GR tegelijk en dan opnemen

    was niet gemeen bedacht.
    of misschien wel, eerder

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top